دفتر حقوقی وکیل من :

ارائه دهنده خدمات تخصصی حقوقی

درهر ساعت از شبانه روز میتوانید عدد ۱۱۱ را به شماره ۸۷۲۰-۶۰۰-۰۹۱۲  پیامک فرمایید تا همکاران را از نیاز جقوقی حودمطلع فرمایید.

تلفن دفتر تهران: ۸۸۴۰۱۴۱۶ ۰۲۱

بهترین دفتر وکیل در ایران

بهترین دفتر وکیل در ایران

بهترین دفتر وکیل در ایران

 

لازم به توضیح است به موجب تبصره ۴ ماده ۶ قانون کیفیت اخذ پروانه وکالت مصوب ۱۷/۱/۱۳۷۶ قضات تا سه سال حق وکالت در آخرین محل خدمتی خود را نخواهند داشت و متخلف به ترتیب تکرار مستوجب مجازاتهای درجه ۳ الی ۶ خواهد بود.

و در  صورت رد تقاضای متقاضی توسط هیات مدیره (به دلایلی از قبیل سلب صلاحیت ، نداشتن حسن شهرت ، نداشتن سابقه کافی و …) این تصمیم توسط کانون به وی ابلاغ و متقاضی می تواند ظرف ۱۰ روز به این تصمیم به دادگاه عالی انتظامی قضات (مستقر در کاخ دادگستری) اعتراض نماید دادگاه انتظامی  تصویر اعتراضیه را به کانون ارسال و تقاضای پرونده وی را به همراه جوابیه می نماید کانون نیز متعاقبا  جوابیه ای تهیه و به همراه اصل پرونده به دادگاه انتظامی ارسال و دادگاه دراین خصوص رأئی دال بر موافقت با تصمیم کانون و یا مخالفت با آن و مبنی بر الزام کانون به صدور پروانه صادر می نماید. این رای به موجب ماده ۳۴ آئین نامه لایحه قانونی استقلال کانون و کلای دادگستری قطعی بوده و اجرای آن به عهده رئیس کانون است و متخلف از آن مستوجب تعقیب انتظامی است.

هر چند با توجه به ماده ۴۲۶ قانون آئین دادرسی مدنی  و رویه حاکم این احکام قابل اعاده دارسی بوده و رسیدگی به آن در صلاحیت هیات تجدید نظر انتظامی قضات می باشد.

۲) کسانی که پروانه کارآموزی دریافت نموده و پس از طی این دوره و قبولی در امتحانات اختباربه آنان پروانه پایه یک اعطاء می شود:

 

۱-۲)به  موجب بند دال ماده ۸ لایحه استقلال کانون وکلای دادگستری کلیه کسانی که دارای لیسانس حقوق قضائی یا گواهی پایان تحصیلات سطوح عالیه از حوزه علمیه قم با حداقل ۵ سال  سابقه کار متوالی یا ده سال متناوب در سمت ها حقوقی در دستگاه های دولتی و وابسته به دولت و نهاد ها و نیروهای مسلح باشند و بعد از اجرای این قانون با داشتن ۳۰ سال سابقه خدمت بازنشسته شوند بدون رعایت شرط سنی با انجام نصف مدت مقرر کارآموزی(نه ماه)

لازم به توضیح است که این متقاضیان باید دارا ی تمام شرایط فوق باشند در غیر این صورت مشمول این ماده نخواهند شد (لیسانس حقوق یا گواهی سطوح عالی حوزه+۵سال مستمر یا ۱۰ سال متناوب + کارشناس حقوقی مستند به احکام کارگزینی+ بازنشستگی با ۳۰ سال خدمت واقعی)

متقاضیان این بند مانند سایر متقاضیان ماده ۸ نیز علاوه بر استعلامات پزشکی قانونی،تشخیص هویت باید استعلامات ذیل را نیز انجام دهن(ضمن آنکه باید تصویرمصدق احکام کارشناسی حقوقی خود را ضمیمه تقاضای خود نمایند)

الف) تائیدیه تحصیلی از دانشگاه:

متقاضیان باید این استعلام را به دانشگاهی که از آن مدرک لیسانس خود را اخذ نموده اند تحویل و پاسخ آنرا به کانون وکلاء ارائه دهند ایضا” دارندگان مدارک حوزوی

ب) کارگزینی:

متقاضیان باید این استعلام را که خطاب به بالاترین مقام اداری(پرسنلی) نوشته شده است ارائه و پاسخ آن را  به کانون ارائه نمایند.

این گونه تقاضاها نیز پس از طی تشریفاتی که در بالا مذکور افتاد در هیات مدیره مطرح و در صورت موافقت با تقاضا محل اشتغال به کارآموزی و پس از کارآموزی تعیین می گردد که متقاضی باید نسبت به معرفی وکیل سرپرست بر اساس محل اشتغال تعیینی و ضوابط مشخص شده توسط کانون از لحاظ سابقه کار وکیل سرپرست اقدام  نموده و متعاقب آن پروانه کارآموزی وی صادر وباید با توجه به شرح وظایف کارآموزی که در اختیار وی قرار می گیرد به کارآموزی اشتغال ورزد ودر پایان مدت کارآموزی(نه ماه) و پس از شرکت در اختبار و قبولی در آن و انجام مراسم تحلیف پروانه پایه یک به وی اعطاء میگردد.

ودر صورت مخالفت با تقاضای صدور پروانه وی به ترتیب فوق الذکر عمل میگردد.

۲-۲)کسانی که به موجب مواد ۱ تا ۳ قانون کیفیت اخذ پروانه وکالت مصوب ۱۷/۱/۱۳۷۶ وبه ترتیب زیربه آنان پروانه کارآموزی اعطاء میشود:

کانونهای وکلای دادگستری مکلفند حداقل هر سال یکبار نسبت به برگزاری آزمون ورودی کارآموزی وکالت اقدام نمایند تعیین ظرفیت پذیرش هر کانون به عهده  کمیسیونی مرکب از ریاست دادگستری استان هر کانون و رئیس شعبه اول دادگاه انقلاب و رئیس کانون وکلای مربوط میباشد . از سال ۱۳۸۵ برگزاری آزمون بر عهده اتحادیه سراسری کانونهای وکلای دادگستری به نمایندگی از کانونهای عضو میباشد. معمولا” بعد از اعلام ظرفیت پذیرش هر کانون به اتحادیه، آگهی آزمون در شهریور ماه در جراید منتشر و شرایط و نحوه ثبت نام اعلام میگردد و داوطلبان با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور نسبت به ثبت نام و تعیین کانون خود اقدام مینمایند. آزمون داوطلب در مرکز استان کانونی که توسط وی انتخاب شده است برگزار می گردد.

تاریخ آزمون در آگهی آن اعلام و منتشر می شود و یک هفته قبل ازبرگزاری ، نحوه دریافت کارت ورود به جلسه از طریق جراید و سایت اتحادیه به اطلاع داوطلبان میرسد.

مواد امتحانی شامل : حقوق مدنی با ضریب ۳ ، آئین دادرسی مدنی با ضریب ۳ ، حقوق جزا(عمومی و اختصاصی ) با ضریب ۲ ، و آئین دادرسی کیفری با ضریب ۲  ،حقوق تجارت با ضریب ۲ و اصول استنباط با ضریب ۱ میباشد.

شرایط شرکت در آزمون و مدارک مورد نیاز در آگهی آزمون همان سال درج میگردد. شرکت در آزمون و ثبت نام مستلزم پرداخت هزینه میباشد.

پس از برگزاری آزمون توسط سازمان سنجش آموزش کشور اوراق داوطلبان توسط سازمان مذکور تصحیح و لیست تمامی شرکت کنندگان بر اساس نمره کل و الفبا و به تفکیک هر کانون تحویل کانون مربوط میشود و هرکانون بر اساس ظرفیت پذیرش خود به ترتیب رتبه ، اسامی پذیرفته شدگان را اعلام نموده و بر اساس برنامه زمانی نحوه و تاریخ ثبت نام از داوطلبان را اعلام مینماید.

 

Rate this post
tell
mobile
telegram
whatsapp