دفتر حقوقی وکیل من :

ارائه دهنده خدمات تخصصی حقوقی

درهر ساعت از شبانه روز میتوانید عدد ۱۱۱ را به شماره ۸۷۲۰-۶۰۰-۰۹۱۲  پیامک فرمایید تا همکاران را از نیاز جقوقی خود مطلع فرمایید.

تلفن دفتر تهران: ۸۸۴۰۱۴۱۶ ۰۲۱

بهترین موسسه حقوقی ایران

بهترین موسسه حقوقی ایران

بهترین موسسه حقوقی ایران

آئین نامه مربوط به تشکیل موسسات حقوقی و نحوه اداره آنها

ماده ۱ – موسسه حقوقی شخصیتی است حقوقی که منحصراً توسط سه یا چند وکیل دادگستری تحت هر نام و عنوان به منظور انجام وکالت و مشاوره و بطور کلی امور حقوقی ،طبق مقررات قانونی و این آئین نامه تشکیل ، ثبت و اداره می شود.

تبصره ۱- حداقل یک نفر از وکلای موسس باید دارای بیش از ده سال سابقه وکالت دادگستری باشند .

تبصره ۲ – موسسه حقوقی فقط از وکلای دادگستری که محل اشتغال آنان طبق پروانه وکالت در حوزه اقامت موسسه میباشد تشکیل میشود.

ماده۲-موسسه حقوقی باید دارای اساسنامه ای باشد که پس از تائید و ثبت در دفتر کانون وکلای دادگستری در اداره ثبت شرکتها به ثبت برسد

ماده ۳- در اساسنامه باید نام موسسه حقوقی و اعضا موسس و مشخصات کامل و اقامتگاه قانونی آنان قید گردد و هر تغییری که در اساسنامه و ارکان موسسه داده میشود باید مورد تائید کانون قرار گرفته و در دفتر کانون ثبت و نسخه تائید شده توسط متقاضی جهت ثبت و انتشار به اداره ثبت شرکتها ارسال شود.

تبصره – موسسه مکلف است ظرف مدت یکماه از تاریخ انتشار آگهی یک نسخه از آن را به کانون وکلا تسلیم نماید.

ماده ۴- تابعیت موسسه ایرانی است و با هیچ اکثریتی قابل تغییر نمی باشد.

ماده ۵- موسسه میتواند از همکاری تعداد مورد نیاز وکیل دادگستری مقیم همان حوزه به عنوان عضو همکار استفاده نماید بدیهی است اسامی کلیه وکلای همکار با تصویب مجمع عمومی شرکا و پس از تائید کانون وکلای دادگستری برابر مدلول ماده ۳ به اداره ثبت شرکتها اعلام و مراتب در روزنامه رسمی آگهی خواهد شد.

ماده ۶- اعضا موسسه باید همواره دارای شرایط زیر باشد.

الف ) تمدید مستمر پروانه وکالت

ب) نداشتن دفتر وکالت و عضویت در موسسات مشابه دیگر

ج) نداشتن سابقه محکومیت کیفری و محکومیت انتظامی از درجه ۴ به بالا..

د) عدم اشتهار به فساد و اعمال منافی با شغل و شئونات وکالت .

تبصره – چنانچه هر یکی از اعضا موسسه یکی از شرایط مندرج در این ماده را فاقد گردد از عضویت محروم و منعزل خواهد شد. در صورتیکه با خروج عضو منعزل تعدا اعضا از حد نصاب مقرر کمتر شود اعضا با قیمانده موسسه مکلفند مدت سی روز ضمن اعلام مراتب محرومیت عضو به کانون نسبت به جاگزینی عضو جدید واجد شرایط با نظارت و تائید کانون وکلا اقدام نمایند.

ماده۷- تخلف هریک از اعضائ موسسه از تکالیف مقرره تخلف از نظامات کانون وکلای تلقی و با متخلفین بر اساس مقررات مربوطه عمل خواهد شد.

 

ماده۸- اعضا ء موسسه برای حسن اداره موسسه در اجرای قوانین و آئین نامه و مقررات کانون وکلا در مقابل کانون وکلا مسئولیت دارند.

Rate this post
tell
mobile
telegram
whatsapp