دفتر حقوقی وکیل من :

ارائه دهنده خدمات تخصصی حقوقی

درهر ساعت از شبانه روز میتوانید عدد ۱۱۱ را به شماره ۸۷۲۰-۶۰۰-۰۹۱۲  پیامک فرمایید تا همکاران را از نیاز جقوقی خود مطلع فرمایید.

تلفن دفتر تهران: ۸۸۴۰۱۴۱۶ ۰۲۱

بهترین وکیل در تهران

بهترین وکیل در تهران

 

پاسخ به سوال قابلیت مذاکره در جریان اجرای قرارداد
از آنجایی که فرآیند اکتشاف، تولید و استخراج نفت معمولا فرآیندی طولانی است، دولت میزبان می‌تواند با درج شرط مذاکره مجدد (Renegotiation Clauses) پس از گذشت چند سال اقدام به تعدیل قرارداد با توجه به شرایط جدید کند.نظارت دولت میزبان در انجام عملیات: از جنبه نظارتی نیز با توجه به اینکه دولت میزبان می تواند فعالیت‌های شرکت‌های نفتی را رصد نماید، نقش دولت میزبان تنها به دریافت بهره مالکانه یا اخذ مالیات از شرکت‌های نفتی بین‌المللی ختم نمی‌شود، بلکه مطابق قرارداد مشارکت در تولید نفت دولت میزبان می‌تواند بر فعالیت‌های شرکت‌های نفتی و عملکرد آنها نظارت مستمر داشته باشد. به این صورت که دولت میزبان می‌تواند به وسیله کمیته ای  مدیریت پروژه را برعهده گرفته و بر فعالیت‌های شرکت پیمانکار، نحوه هزینه‌ها، طرح توسعه و کلیه موضوعاتی که مرتبط با عملیات پروژه است، نظارت کند. به عنوان مثال در PSC منعقده میان آذربایجان و گروهی از شرکت‌های نفتی چنین کمیته‌ای در نظر گرفته شده است و دولت آذربایجان از طریق شرکت ملی نفت خود می‌تواند بر نحوه هزینه‌ها، تصویب بودجه و پیشرفت پروژه نظارت کند.

پاسخ به سوال ترکیب هیات اختلاف موضوع بند ۲ ماده ۱۴۰ ق.ب.س. توسعه:

این هیات مرکب از سه نفر است :

۱-    مدیر  کل ثبت استان یا نماینده وی

۲-    رئیس بنیاد مسکن استان یا نماینده وی

۳-    یکی از قضات دادگستری به انتخاب قوه قضائیه

پاسخ به سوال ضمانت اجرای تعهدات سازنده:

۱- احداث ساختمان

۲- احداث طبق کیفیت و مشخصات موارد توافق

۳- انجام تعهدات ظرف مهلت مقرر

۴- تعهدات سازنده در قبال اشخاص ثالث مانند همسایگان و کارگران

پاسخ به سوال

توجه داشته باشید که وکیل نمی تواند آینده دعوای شما را پیش بینی کند بلکه وی تا حد مقدور سعی خواهد کرد که از شما دفاع کند و احقاق حق نماید اما نتیجه دعوا تابع قاضی و نظر اوست .

پرسش:وکیل تسخیری چیست؟

پاسخ:در جرائمی که مجازات آنها حسب قانون، قصاص نفس، اعدام، رجم و حبس ابد می باشد چنانچه متهم شخصاً وکیلی   معرفی ننماید، تعیین وکیل از طرف دادگاه رسیدگی کننده، الزامی است، که به چنین وکیلی وکیل تسخیری می گویند.

پرسش:وکیل زبده کیست ؟ 

پاسخ: غیر از استعدادهای فطری و طبیعی ،برای اینکه یک بدانیم چگونه یکوکیل زبده باشیم باید یاد آور شویم استعداد سخنوری و فصاحت و بلاغت در بیان خیلی کمتر از آنچه تصور می رود لازم و ضروری است . برای آنکه وکیل  بتواند حرف خود را به قاضی بفهماند و به او بقبولاند کافی است که در گفتار خود دقیق و ساده و صدیق و با علاقه و با حرارت باشد و افکار و عقاید خود را با وضوح کامل و به شکل پسندیده و جالب و موثری بیان نماید. قدرت استدلال، قدرت تخیل و ابتکار ، قدرت استنتاج ، داشتن طبع نقاد و نرمش و گسترش فکروقریحه ی روان شناسی نیز علاوه بر استعداد طبیعی لازم است.

 

پرسش.شرایط اخذ پروانه وکالت دادگستری چیست؟

پاسخ:بنابر قانون وکالت مصوب بهمن ماه سال ۱۳۱۵ برای اعطای پروانه وکالت به وکلای دادگستری به دلیل اینکه افراد تحصیل کرده و فارغ­التحصیلان دانشگاه به اندازه کافی نبود، و قبل از آن هم فقط کسانی که از نظر فقهی اطلاعات حقوقی داشتند و متقاضی وکالت در دادگستری بودند به وی پروانه وکالت از سوی وزارت دادگستری اعطاء می­گردید، از طرفی به موجب ماده یک قانون وکالت درجات  زیر برای وکالت عدلیه تعین شد :

۱٫ وکالت در محاکم صلح و بدایت و استیناف و تمیز؛

۲٫ وکالت در محاکم صلح و بدایت و استیناف؛

۳٫ وکالت در محاکم صلح و بدایت؛

در واقع به ترتیبی که ذکر شد ما سه نوع وکیل داشتیم وکیل درجه یک، درجه دو و درجه سه؛ وکلای درجه یک درتمام محاکم و من­الجمله دیوان عالی کشور حق وکالت داشتند؛ وکلای درجه دو در تمام محاکم بجزء دیوان عالی­ کشور حق وکالت داشتند؛ وکلای درجه سوم فقط در محاکم صلح و بدایت دادگاه بخش و شهرستان حق وکالت داشتند. بنابراین بر اساس قانون وکالت ۱۳۱۵ انواع پروانه وکالت سه نوع بود ؛

۱٫ پروانه وکالت درجه یک تا درجه سوم

۲٫ پروانه وکالت اتفاقی

۳٫ پروانه وکالت کارگشایی

ولی بنابر ماده ۷ قانون استقلال کانون وکلای دادگستری مصوب ۱۳۳۳ مقرر گردید که از تاریخ اجرای این قانون فقط به کسانی پروانه وکالت داده می­شود که از دانشگاه حقوق داخله یا خارجه دانشنامه لیسانس داشته باشند. اشخاص مزبور پس از اخذ پروانه وکالت مکلف هستند لااقل یک سال به کارآموزی اشتغال ورزند پس از اختبار و قبولی به آنها پروانه وکالت پایه یک داده می­شود. در واقع به موجب این ماده اعطای پروانه وکالت پایه یک و دوم منتفی شده است.

Rate this page
tell
mobile
telegram
whatsapp