بهترین وکیل پایه یک

بهترین وکیل پایه یک

تلفن دفتر ۸۸۴۰۱۴۱۶  موبایل دفتر ۰۹۱۲۶۰۰۸۷۲۰ و ارسال پیامک شبانه روزی ۱۱۱ به موبایل دفتر، بهترین وکیل دعاوی ملک در تهران

بهترین وکیل پایه یک

پرسش: وکالت بلاعزل چیست؟

پاسخ به پرسش بهترین وکیل دعاوی ملک در تهران: وکالت عقدی است جایز یعنی عقدی است که با مرگ هریک از طرفین یا استعفای وکیل یا عزل وکیل توسط موکل و یا با جنون وکیل و یا موکل پایان می یابد. برابر قانون از این حیث فرقی میان عقد وکالت بلاعزل و یا عقد وکالت ساده نیست. موکل هر وقت که بخواهد می تواند وکیل خود را عزل کند اما طرفین می توانند بلاعزل بودن وکیل را در قرارداد شرط کنند حال درجواب اینکه آیا موکل می تواندخودش عمل وکالت را انجام دهدیا این که این حق فقط منحصر به وکیل است بایدگفت که بلاعزل بودن  وکیل مانع انجام عمل مورد وکالت توسط موکل نخواهد بود.ش

 

پرسش: منظور از اراضی دولتی چیست؟

پاسخ به پرسش بهترین وکیل دعاوی ملک در تهران:

اراضی دولتی : کلیه زمینهای متعلق به دولت از قبیل ملی، موات، بایر و دایر تملک شده، خالصه، مستحدث، ساحلی و حریم که بنام دولت دارای سند بوده یا در جریان ثبت به نام دولت است. همچنین کلیه زمینهایی که طبق قوانین و مقررات و آراء کمیسیونهای مربوط ، ملی یا موات تشخیص گردیده اعم از آنکه بنام دولت ثبت شده یا نشده باشد. (ماده ۱۳ قانون زمین شهری و ماده ۳۳ آئین‌نامه اجرایی آن).

 

پرسش:  اراضی ملی (شهری) چیست؟

پاسخ به پرسش بهترین وکیل دعاوی ملک در تهران: اراضی که در اجرای ماده (۲) “قانون حفظ و حمایت از منابع طبیعی و ذخایر جنگلی” یا ماده (۵۶) “قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگلها و مراتع” یا ماده واحده “قانون تعیین تکلیف اراضی اختلافی موضوع ماده ۵۶ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگلها و مراتع” ملی تشخیص گردیده یا می‌گردد و پس از ورود به محدوده و حریم شهر به استناد ماده ۱۰ قانون زمین شهری و ماده ۲۰ آئین‌نامه اجرایی آن و ماده ۶ اساسنامه سازمان ملی زمین و مسکن در اختیار وزارت راه و شهرسازی (سازمان ملی زمین و مسکن) قرار گرفته یا می‌گیرد.

 

پرسش: مجازات گواهی دروغ چیست؟

۱-   هرشاهدی که در موضوع تحصیل تصدیق وراثت بر خلاف حقیقت شهادت دهد برای شهادت دروغ تعقیب و به مجازاتی که برای این جرم مقرر است محکوم خواهد شد .

۲-   هرکس اعم از شهود و مطلعین و ممیزین و اهل خبر ، درامور حقوقی شهادت دروغ بدهد و یا عامداً برخلاف واقع اظهار عقیده کند که درحکم محکمه مؤثر گردد ، خواه کتبی ، خواه شفاهی به حبس تأدیبی از یازده روز تا یکسال محکوم می شود و اگر در ازاء شهادت دروغ یا اظهار عقیده بر خلاف واقع وجه یا مالی گرفته باشد علاوه بر مجازات به تأدیه دو برابر آنچه گرفته است محکوم می شود .

 

Rate this post
tell
mobile
telegram
whatsapp