تلفن دفتر ۸۸۴۰۱۴۱۶ موبایل دفتر ۰۹۱۲۶۰۰۸۷۲۰ و ارسال پیامک شبانه روزی ۱۱۱ به موبایل دفتر، وکیل مجرب

بهترین وکیل چک در ایران

مشاور چک

بهترین وکیل چک در ایران

 

پرسش: خسارت احتمالی چیست؟

ﭘﺎﺳﺦ وکیل ماهر: به موجب ماده ۱۰۹قانون آئین دادرسی دادگاههای عمومی وانقلاب درامور مدنی “درکلیه دعاوی مدنی اعم ازدعاوی اصلی یا طاری ودرخواستهای مربوط به امورحسبی به استثنای مواردی که قانون امورحسبی مراجعه به دادگاه را مقرر داشته است خوانده می تواندبرای تادیه خسارات ناشی ازهزینه دادرسی وحق الوکاله که ممکن است خواهان محکوم شودازدادگاه تقاضای تامین نماید…”ملاحظه می کنیدکه قانونگذاربرای جلوگیری ازورودخسارت به شخصی که خوانده دعواست این ماده را پیش بینی کرده وازآنجاکه درشروع دادرسی هنوزادعای خواهان به اثبات نرسیده واین احتمال وجودداردکه قاضی اورادردعواصاحب حق نداندبرای جلوگیری از ضرراحتمالی خوانده ازحیث هزینه هایی که دادرسی به اوتحمیل می کندازجمله حق الوکاله و…این ماده پیش بینی شده .لازم به ذکراست که دادگاه درصورتی تقاضای خوانده را درچنین مواردی می پذیردکه باتوجه به اوضاع واحوال دعواومدارک ومستندات موجود درپرونده این کار رالازم بداندودراینگونه موارددادگاه الزامی به پذیرش درخواست خوانده ندارد.

پرسش:درمورد املاک انتقال داده شده طبق ماده ۳۳ انتقال دهنده چه وظایفی دارد؟

ﭘﺎﺳﺦ وکیل ماهر: در مورد املاکی که به رهن یا به یکی از عناوین مذکوره در ماده ۳۳ انتقال داده شده، راهن یا انتقال‌دهنده مکلف است حق طرف را در ضمن اظهارنامه‌ی خود قید نماید. در صورتی که راهن یا انتقال‌دهنده به این تکلیف عمل ننموده مرتهن یا انتقال‌گیرنده می‌تواند تا یک سال از تاریخ انقضای مدت حق استرداد یا رهن، به وسیله‌ی اظهارنامه‌ی رسمی حق خود را مطالبه کند. هر گاه در ظرف ده روز از تاریخ ابلاغ اظهارنامه، راهن یا انتقال‌دهنده حق طرف را نداد، کلاهبردار محسوب و با رعایت مواد ۱۱۱ و ۱۱۲ و ۱۱۳ مطابق ماده ۱۱۴ با او رفتار خواهد شد

ﭘﺮﺳﺶ: ﺗﻐﯿﯿﺮ ﺑﺪون ﻣﺠﻮز ﮐﺎرﺑﺮی اراﺿﯽ زراﻋﯽ و ﺑﺎﻏﻬﺎ ﭼﻊ ﺗﺒﻌﺎت و ﭘﯿﺎﻣﺪی دارد؟

ﭘﺎﺳﺦ وکیل ماهر: ﻫﺮﮔﻮﻧﻪ ﺗﻐﯿﯿﺮ ﮐﺎرﺑﺮی ﻏﯿﺮﻣﺠﺎز «ﺑﺪون اﺧﺬ ﻣﻮاﻓﻘﺖاز ﮐﻤﯿﺴﯿﻮن ﻣﻮﺿﻮع ﺗﺒﺼﺮهﯾﮏ ﻣﺎدهﯾﮏ ﻗﺎﻧﻮنﺣﻔﻆ ﮐﺎرﺑﺮی» در ﻗﺎﻟﺐ اﯾﺠﺎد ﺑﻨﺎ، ﺑﺮداﺷﺘﻦ ﯾﺎ اﻓﺰاﯾﺶ ﺷﻦ و ﻣﺎﺳﻪ و ﺳﺎﯾﺮ اﻗﺪاﻣﺎﺗﯽ ﮐﻪ ﺑﻨﺎ ﺑﻪ ﺗﺸﺨﯿﺺوزارت ﺟﻬﺎد ﮐﺸﺎورزی ﺗﻐﯿﯿﺮ ﮐﺎرﺑﺮی ﻣﺤﺴﻮب ﻣﯽ ﮔﺮدد، ﺟﺮم ﺑﻮده و ﻣﺘﺨﻠﻔﯿﻦ ﻋﻼوه ﺑﺮ ﻗﻠﻊ و ﻗﻤﻊ ﺑﻨﺎ ﺑﻪ ﭘﺮداﺧﺖ ﺟﺰای ﻧﻘﺪی ﯾﮏ ﺗﺎ ﺳﻪ ﺑﺮاﺑﺮ ﺑﻬﺎی اراﺿﯽ زراﻋﯽ و ﺑﺎﻏﻬﺎ ﺑﻪ ﻗﯿﻤﺖ روز و ﺑﺎ ﮐﺎرﺑﺮی ﺟﺪﯾﺪ ﻣﺤﮑﻮم ﺧﻮاﻫﻨﺪ ﺷﺪ.

– در ﺻﻮرت ﺗﮑﺮار ﺟﺮم ﻣﺘﺨﻠﻔﯿﻦ ﺑﻪ ﺣﺪاﮐﺜﺮ ﺟﺰای ﻧﻘﺪی «ﺳﻪ ﺑﺮاﺑﺮ ﺑﻬﺎی اراﺿﯽ ﺑﻪ ﻗﯿﻤﺖ روز ﺑﺎ ﮐﺎرﺑﺮی ﺟﺪﯾﺪ» و ﺣﺒﺲ از ﯾﮏ ﻣﺎه ﺗﺎ ﺷﺶ ﻣﺎه ﻣﺤﮑﻮم ﺧﻮاﻫﻨﺪ ﺷﺪ.

– ﮐﺎرﮐﻨﺎن دوﻟﺖ، ﺷﻬﺮداری ﻫﺎ و ﻧﻬﺎدﻫﺎ ﮐﻪ در اﺟﺮای ﻗﺎﻧﻮن ﺣﻔﻆ ﮐﺎرﺑﺮی اراﺿﯽ زراﻋﯽ و ﺑﺎﻏﻬﺎ ﺑﻪ ﺗﺸﺨﯿﺺ دادﮔﺎﻫﻬﺎی ﺻﺎﻟﺤﻪ ﻗﻀﺎﯾﯽ ﻣﺮﺗﮑﺐ ﺗﺨﻠﻒ ﮔﺮدﯾﺪه ﺑﺎﺷﻨﺪ، ﺿﻤﻦ اﺑﻄﺎل اﻗﺪاﻣﺎت ﻣﻌﻤﻮﻟﻪ (اﺑﻄﺎل ﻣﺠﻮز ﺻﺎدره) ﺑﻪ ﺟﺰای ﻧﻘﺪی از ﯾﮏ ﺗﺎ ﺳﻪ ﺑﺮاﺑﺮ ﺑﻬﺎی اراﺿﯽ ﺑﻪ ﻗﯿﻤﺖ روز و ﺑﺎ ﻣﺪﻧﻈﺮ ﻗﺮار دادن ﮐﺎرﺑﺮدی ﺟﺪﯾﺪ ﻣﺤﮑﻮم و در ﺻﻮرت ﺗﮑﺮار ﻋﻼوه ﺑﺮ ﺟﺮﯾﻤﻪ ﻣﺬﮐﻮر ﺑﻪ اﻧﻔﺼﺎل داﺋﻢ از ﺧﺪﻣﺎت دوﻟﺘﯽ و ﺷﻬﺮداری ﻫﺎ و ﻧﻬﺎدﻫﺎ ﻣﺤﮑﻮم ﺧﻮاﻫﻨﺪ ﺷﺪ.

– ﺳﺮدﻓﺘﺮان ﻣﺘﺨﻠﻒ از ﻗﺎﻧﻮن ﺣﻔﻆ ﮐﺎرﺑﺮی ﻧﯿﺰ ﺑﻪ ﺷﺶ ﻣﺎه ﺗﺎ دو ﺳﺎل ﺗﻌﻠﯿﻖ از ﺧﺪﻣﺖ و در ﺻﻮرت ﺗﮑﺮار ﺑﻪ ﺷﺶ ﻣﺎه ﺣﺒﺲ و ﻣﺤﺮوﻣﯿﺖ از ﺳﺮدﻓﺘﺮی ﻣﺤﮑﻮم ﺧﻮاﻫﻨﺪ ﺷﺪ.

پرسش: دریک قرارداد اجاره نامه چه مواردی باید قید شود؟

اجاره نامه:

۱- مشخصات کامل موجر

۲- مشخصات کامل مستاجر

۳- مورد اجاره:(مشخصات کامل ملک ویا واحد مورد نظر اعم از متراژ،مشخصات کامل سند مالکیت ،تعداد اطاقها ،……وکلا هر گونه وسایل ویا ملزوماتی که در ملک ویا واحد آپارتمانی مورد بحث وجود دارد ویا تهیه وتدارک آن در تعهد موجر میباشد.

۴- مدت اجاره

۵- اجاره بها که باید نحوه پرداخت آن به طور کامل ودقیق (به صورت نقدی، چک ویا هرگونه سند دیگر )قید گردد.

۶- قید نوع مصرف مستاجر (مسکونی،اداری ویا تجاری)

۷- تعداد نفراتی که در مدت اجاره از ملک استفاده میکنند.

و دیگر شروطی که موجر ومستاجر در زمان انعقاد قرارداد بین خود شرط میکنند .

.هرکدام از انواع قراردادهای ذکر شده با تمامی شروط وبندهای آن درزمانی که ۳نفر شاهد با ذکر مشخصات خود ذیل تمامی صفحات آن را به امضاء برسانند رسمیت یافته واز آن لحظه به بعد قابل اجرا وقانونی خواهد بود وبه همین نحو در صورت بروز اختلاف ویا مشکل بین طرفین معامله قابل طرح در کلیه محاکم دادگستری مربوط به وقوع آدرس ملک میباشد.

 

پرسش: مهلت درخواست ثبت اظهارنامه دو ماده ۲۷ و ۳۲ تا چه زمانی میباشد؟

پاسخ: از تاریخ انتشار اولین آگهی مذکور در ماده ده تا شصت روز باید متصرفین به عنوان مالکیت و اشخاص مذکور در دو ماده ۲۷ و ۳۲ نسبت به املاک واقع در آن ناحیه به وسیله‌ی اظهارنامه درخواست ثبت نمایند. اداره‌ی ثبت مکلف است تا نود روز پس از انتشار اولین آگهی مذکور، صورت کلیه‌ی اشخاصی را که اظهارنامه داده‌اند با نوع ملک و شماره‌ای که از طرف اداره ثبت برای هر ملک معین شده در روزنامه‌ها آگهی نماید و این آگهی تا شصت روز فقط در دو نوبت به فاصله‌ی سی روز منتشر خواهد شد. مأمور انتشار آگهی‌ها پس از انتشار و الصاق آگهی‌ها باید گواهی انتشار از کدخدای محل یا ژاندارمری یا پاسبان اخذ و تسلیم اداره‌ی ثبت نماید و در این موارد کدخدا و سایر مأمورین دولتی باید به مأمورین ثبت مساعدت نموده و گواهی لازم رابه مأمور ثبت بدهند

 

 

پرسش: وکیل چه اختیاراتی دارد؟

پاسخ به پرسش وکیل متبحر: فصل سیزدهم قانون مدنی به عقد وکالت اختصاص داده شده است . از ۲۸ ماده ای که در قانون مدنی در فصل سیزدهم به عقد وکالت اختصاص داده شده در سه ماده ۶۶۳  ، ۶۷۴  ، ۶۸۰   صرفاً عبارت « حدود وکالت » آمده است . اگرچه کلمه اختیار از این عبارت حذف شده است ولی مفهوم آن بیانگر حدود اختیار وکیل می باشد. در مورد حدود اختیارات وکیل برای وکالت در دعاوی برابر قانون هر یک از اصحاب دعوی چه خواهان و چه خوانده حق دارند برای خود حداکثر تا دو وکیل انتخاب و معرفی کنند. اگر یکی از طرفین دعوی دو نفر وکیل معرفی کند و به هیچ یک از آنان به صورت انفرادی حق اقدام نداده باشد ارسال لایحه توسط هر دو یا حضور یکی از آنان با وصول لایحه از وکیل دیگر برای رسیدگی دادگاه کافی است و در صورت عدم وصول لایحه از وکیل غایب دادگاه بدون توجه به اظهارات وکیل حاضر، رسیدگی را ادامه خواهد داد و اگر هر دو وکیل یا یکی از آنان عذر موجهی برای عدم حضور اعلام کرده باشد به تشخیص دادگاه جلسه محاکمه تجدید و علت تجدید جلسه و وقت رسیدگی به موکل نیز اطلاع داده می شود و جلسه بعد به علت عدم حضور وکیل تجدید نمی شود.  اختیاری که وکیل برای اجرای وکالت پیدا می‌کند، وابسته به اذن موکل و به نیابت ازطرف اوست و برای وکیل ایجادحقی نمی‌کند تا بتواند هر گونه تصرف مستقلی در آن کند. در نتیجه نمی‌تواند برای آنچه خود اختیار انجام آن را دارد به دیگری وکالت دهد

 

ماده ۶۶۰ – وکالت ممکن است به طور مطلق و برای تمام امور موکل باشد یا مقید و برای امر یا امور خاصی .

ماده ۶۶۱- در صورتی که وکالت مطلق باشد فقط مربوط به اداره کردن اموال موکل خواهد بود.

 

 

 

Rate this post
tell
mobile
telegram
whatsapp