دفتر حقوقی وکیل من :

ارائه دهنده خدمات تخصصی حقوقی

درهر ساعت از شبانه روز میتوانید عدد ۱۱۱ را به شماره ۸۷۲۰-۶۰۰-۰۹۱۲  پیامک فرمایید تا همکاران را از نیاز جقوقی حودمطلع فرمایید.

تلفن دفتر تهران: ۸۸۴۰۱۴۱۶ ۰۲۱

 

 

وکیل دادگستری زن

وکیل دادگستری زن

وکیل دادگستری زن

اقتصاد و حقوق اقتصادی

وکیل پایه یک دادگستری درباره حقوق اقتصاد می گوید: در واقع بنیادهای اقتصادی در اصل نیازهای انسان در جریان رشد و تکامل اوست. و  اقتصاد یک وسیله است نه هدف. در حال حاضر ایران بر اساس فهرست صندوق بین‌ المللی پول با توجه به GDP اسمی بیست و یکمین و بر اساس GDP تعدیل شده با شاخص برابری قدرت خرید هفدهمین اقتصاد بزرگ دنیاست. در این رتبه‌ بندی و بر اساس معیار اولی به ترتیب کشورها ی ترکیه و عربستان سعود ی و بر اساس معیار دوم کشور ترکیه بالاتر از ایران قرار می‌ گیرند.

حال با توجه به توضیحات وکیل پایه یک دادگستری؛ حقوق اقتصادی را شرح می دهیم:

در فعالیت های اقتصاد، پیچیدگی های زیادی در مورد قواعد حقوقی تجارت بین الملل، واردات و صادرات، مشکلات حقوق مالیاتی، فعالیت های بانکی و بیمه و … وجود دارد که علم حقوق اقتصاد می تواند به حل آنها بپردازد. حقوق اقتصادی، حقوق مداخلات دولت در اقتصاد به تنهایی نیست. حقوق خصوصی و معاملات و روابط و فعالیتهای اشخاص حقوقی به تنهایی هم نیست. در واقع اینها مباحث مختلفی را تشکیل می دهند که در قالب عنوان حقوق اقتصادی گردهم آمده اند و دایره ی آن به شاخه های دیگر حقوق نیز کشیده شده است. ما حقوق کیفری اقتصادی حقوق بین الملل اقتصادی و حقوق اساسی اقتصادی هم داریم. حقیقت امر اینجاست که نیاز مبرم جامعه ی مدرن به قواعد و قوانین مطابق با علم و تکنولوژی روز نیازی است که با قواعد کلاسیک و گاه کهنه نمی توان آن را برطرف کرد. همان گونه که امروز این تغییر و به روز شدن در عرصه های متفاوت به خوبی مشهود است.

وکیل دادگستری زن

Rate this post
tell
mobile
telegram
whatsapp