وکیل در تهران

وکیل در تهران

سایت حقوقی وکیل من ، وکلای خبره ، تلفن دفتر تهران۱۴۱۶-۸۸۴۰  و ارسال پیامک شبانه روزی۱۱۱ به شماره ۰۹۱۲۶۰۰۸۷۲۰

اصول مشاوره

۱- برقراری محیطی سرشار از امنیت و تعمل سازنده بین فرد و مشاور

۲- تعریف نقش مشاور به عنوان کمک دهنده و نه تحمل کننده

۳- بسیار بهتر است که رابطه افراد و مشاور حضوری می باشد

۴- آموختن شیوه های انتخاب و برنامه ریزی مناسب برای دستیابی به یک زندگی معقول و موفق

۵- مشاور کمک میکند که افراد در آینده خودشان مشکلاتشان را حل کنند و برای هر مشکلی به مشاوره مراجعه نکند

 

موارد الزام اداره ثبت نسبت به صدور سند مالکیت بدون طرح در هیات و نحوه صدور سند ( دستور مدیر ثبت) برای صدور سند مالکیت

الف) در مورد متصرفینی که طبق سوابق ثبتی دارای مدارک دال بر مالکیت اعم از مشاعی یا مفروزی باشند.

ب ) در صورتیکه محدوده عمل دارای تحدید حدود باشد، پس از کنترل نقشه و تطبیق آن با محل ، با توجه به مدارک متصرفین، صورتجلسه تفکیک، حاوی حدود قطعات و مشخصات طرفین توسط نماینده و نقشه بردار تنظیم و به امضا نمایندگان بنیاد مسکن و شورای اسلامی روستا می رسد، اداره ثبت اسناد و املاک بر اساس صورتجلسه تفکیکی، تنظیمی ، نسبت به صدور سند مالکیت به نام افراد مذکور اقدام می نماید.

چندین دلیل برای اینکه قراردادهای کتبی بهتر از شفاهی هستند وجود دارند:

فرآیند نوشتن جزئیات قرارداد و امضاء آن دو طرف آنرا مجبور به فکر کردن و دقیق بودن در مورد وظایفی که بعهده می‌گیرند می‌کند. با یک قرارداد شفاهی، برای هر دو طرف بسیار ساده است که به همدیگر “بله” بگویند و سپس فکر دیگری داشته باشند.

هنگامی که جزئیات یک قرارداد نوشته شده باشند، گروهها بیشتر متمایلند تا یک موافقت کاملتر نسبت به موافقت شفاهی داشته باشند. یک قرارداد شفاهی که با شتاب تهیه شده باشد نقاط ضعفی دارد که بعدها می‌بایستی به آن رسیدگی شود.

با یک تماس شفاهی، گروهها ذهنیتهای مختلفی از آنچه که بر روی آن توافق داشته‌اند دارند (مانند یک تصادف که نسبت به آنچه که اتفاق افتاده است موافق یکدیگر نیستند). یک توافق‌نامه کتبی مرافعه بر سر آنچه که هر طرف قول داده‌اند را مرتفع می‌کند.

برخی انواع قراردادها بایستی کتبی باشند تا بتوانند اجرا شوند

پرسش:نکات مهم در انتخاب یک وکیل چیست؟

پاسخ:به جای تمرکز و دقت بر روی سن و جنسیت وکیل، در مورد توانائی های او در انجام موضوع پرونده تمرکز  کنید. اینکه گاهی میشنوید وکلای سالخورده باتجربه تر هستند یا وکلای جوان پیگیرتر از مسن ها هستند و یا اینکه خانم ها دلسوزتر از آقایان هستند یا آقایان شجاعت بیشتری در مواجهه با محاکم دارند، همه و همه نسبی است و عکس همه آنها نیز صادق است. پس بهتر است به جای تمرکز بر روی این موارد بر روی خصوصیاتی همچون حسن شهرت ، امانتداری و توانائی های علمی وکیل در حل مشکل تان، تمرکز کنید.دراین صورت علاوه براینکه وکیل خوب را یافته اید خود شماهم خواهید آموخت که که مانند خیلی از وکلا چگونه یک وکیل خوب باشیم

 

پرسش: وکالت مطلق چیست؟

پاسخ:وکالت مطلق : یعنی این‌ که شخصی را برای تمام امور وکیل کند و این وکالت شامل امور اداری و مالی موکل می‌شود مثل فروش و یا خرید و یا پرداخت هزینه خانواده که در این قسم اعمال وکیل نیاز به اجازۀ موکل ندارد.

 

پرسش: وکالت مقید به چه معناست؟

پاسخ: وکالت مقید : که در این نوع وکالت، مورد وکالت مشخص و معین است و وکیل باید در همان مورد معین، عمل نماید. مثل خرید خانه یا فروش ماشین.

 

پرسش: مورد وکالت باید چگونه باشد که منع قانونی نداشته باشد؟

پاسخ: -۱مورد وکالت نباید از مواردی باشد که قانون مباشرت شخص اصیل را ضروری بداند مثل وکالت در سوگند                                   .

۲- وکالت باید معلوم باشد اگر وکالت بصورت مطلق باشد به امور اداری و تصرفات مادی محدود می شود.

Rate this page
tell
mobile
telegram
whatsapp