وکیل پایه یک تهران

وکیل پایه یک تهران

وکیل پایه یک تهران

وکیل پایه یک تهران

تلفن دفتر ۸۸۴۰۱۴۱۶  موبایل دفتر ۰۹۱۲۶۰۰۸۷۲۰ و ارسال پیامک شبانه روزی ۱۱۱ به موبایل دفتر، بهترین وکیل راضی

 

وکیل پایه یک تهران

 

پرسش: نحوه واگذاری اراضی دولتی با کاربری‌های عمومی به سازمان دولتی چگونه است؟

پاسخ به پرسش بهترین وکیل راضی: طبق ماده ۱۰۰ از قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت مصوب ۲۷/۱۱/۸۰ به وزارت مسکن و شهرسازی (سازمان ملی زمین و مسکن) اجازه داده می‌شود نسبت به واگذاری اراضی دولتی با کاربری عمومی (آموزشی، ورزشی، بهداشتی و فرهنگی) به سازمان دولتی ذیربط به قیمت تمام شده و بخش غیردولتی به قیمت کارشناسی روز به صورت اجاره به شرط تملیک (حداکثر بیست ساله) اقدام نماید.

 

پرسش: مهلت درخواست ثبت اظهارنامه دو ماده ۲۷ و ۳۲  تا چه زمانی میباشد؟

پاسخ به پرسش بهترین وکیل راضی : از تاریخ انتشار اولین آگهی مذکور در ماده ده تا شصت روز باید متصرفین به عنوان مالکیت و اشخاص مذکور در دو ماده ۲۷ و ۳۲ نسبت به املاک واقع در آن ناحیه به وسیله‌ی اظهارنامه درخواست ثبت نمایند. اداره‌ی ثبت مکلف است تا نود روز پس از انتشار اولین آگهی مذکور، صورت کلیه‌ی اشخاصی را که اظهارنامه داده‌اند با نوع ملک و شماره‌ای که از طرف اداره ثبت برای هر ملک معین شده در روزنامه‌ها آگهی نماید و این آگهی تا شصت روز فقط در دو نوبت به فاصله‌ی سی روز منتشر خواهد شد. مأمور انتشار آگهی‌ها پس از انتشار و الصاق آگهی‌ها باید گواهی انتشار از کدخدای محل یا ژاندارمری یا پاسبان اخذ و تسلیم اداره‌ی ثبت نماید و در این موارد کدخدا و سایر مأمورین دولتی باید به مأمورین ثبت مساعدت نموده و گواهی لازم رابه مأمور ثبت بدهند

 

پرسش: اراضی شهری چیست و شامل چه نوع زمین هایی میباشد؟

پاسخ به پرسش بهترین وکیل راضی: زمینهایی است که در محدوده و حریم شهرها و شهرک‌ها قرار گرفته است.

اراضی موات : زمینهایی است که سابقه عمران و احیاء (قبل از تاریخ ۵/۴/۵۸) نداشته باشد.

اراضی بایر : زمینهایی است که سابقه عمران و احیاء داشته و به تدریج به حالت موات برگشته است اعم از آنکه صاحب مشخصی داشته یا نداشته باشد.

اراضی دایر شهری : زمینهایی است که آن را احیاء و آباد نموده‌اند و در حاضر مورد بهره‌برداری مالک است.

 

 

 

پرسش: قولنامه چیست؟

پاسخ به پرسش بهترین وکیل راضی: گاهی افراد قصد خرید یا فروش مالی را دارند، ولی مقدمات آن فراهم نیست، مثلاً خریدار پول کافی ندارد و یا فروشنده باید نسبت به مفاصا (تصفیه) حساب های شهرداری و دارائی و غیره اقدام نماید در این حالت طرفین، قراردادی عادی تنظیم می نمایند و در آن متعهد می شوند در زمان و مکان مشخصی (دفتر اسناد رسمی) حضور یابند و با شرایط تعیین شده در قرارداد معامله را واقع سازند. به این قرارداد تنظیم شده قولنامه می گویند.

پرسش: آیا دو واژه قولنامه و مبایعه نامه یکسان هستند؟

پاسخ به پرسش بهترین وکیل راضی: برخی قولنامه را مرکب از قول و نامه می دانند یعنی قول مکتوب و بر این مبنا معتقدند به موجب قولنامه نمی توان الزام متعهد را به انجام تعهدش درخواست کرد و از طرف دیگر مبایعه نامه را با استفاده از تعبیری که واژه بیع (خرید و فروش) در زبان حقوقی دارد قرارداد خرید و فروش می دانند و بر این اساس معتقدند که الزام متعهد مبایعه نامه را به انجام تعهداتش می توان درخواست کرد. باید توجه داشت آن چه را که در زبان حقوقی مبایعه نامه می گویند همان چیزی است که در عرف قولنامه نام دارد و نمی توان بر این اساس که لفظ قولنامه و مبایعه نامه باهم متفاوت است آثار حقوقی متفاوتی را بر آنها بار کرد.

 

 

 

Rate this post
tell
mobile
telegram
whatsapp