دفتر حقوقی وکیل من :

ارائه دهنده خدمات تخصصی حقوقی

درهر ساعت از شبانه روز میتوانید عدد ۱۱۱ را به شماره ۸۷۲۰-۶۰۰-۰۹۱۲  پیامک فرمایید تا همکاران را از نیاز حقوقی خود مطلع فرمایید.

تلفن دفتر تهران: ۸۸۴۰۱۴۱۶ ۰۲۱

صرفنظر از آنکه توصیه وکیل من، اخذ مشاوره و خدمات حقوقی در همه امور به منظور حفظ حقوق اشخاص و جلوگیری از بروز اختلافات می­باشد، تیم دعاوی وکیل من با داشتن علم و تخصص و تجربه لازم و کافی از قوانین و رویه­های قضایی و همچنین شناخت و ارتباط موثر و به روز با مراجع و مراکز قضایی با تأکید بر اخلاق حرفه­ای به حفظ حقوق موکلین و دفاع از منافع آنان می­پردازد و تیم داوری وکیل من نیز به داشتن تجربه و تخصص لازم و آشنایی با مراکز داوری داخلی و بین­المللی و تسلط بر رویه­های موجود در این مراجع ،امادگی ارائه خدمات تخصصی داوری را دارد.

کارشناس سرقت

دفتر کارشناس سرقت در تهران

دفتر کارشناسی سرقت در تهران

پرسش : سرقت در کشور ما انواع مختلفی دارد که به طور معمول به سرقت های حدی و تعزیری تقسیم می شود اما سوالی که برای بیشتر مردم پیش می آید این است که چرا دست سارقین قطع نمی شود؟ مگر احکام اسلام در قوانین کیفری ما نیامده است؟

پاسخ دفتر بهترین مشاور حقوقی  سرقت در ایران :
براساس قوانین شرعی و مقررات کیفری (ماده ۱۹۸ قانون مجازات اسلامی) برای اجرای حد سرقت باید شرایطی باشد که هر یک از این شرایط نباشد امکان اجرای حد نیست که عبارتند از:
۱- سارق باید بالغ بوده و به حد بلوغ شرعی رسیده باشد.
۲- سارق به سرقت وادار نشده باشد و بداند که مال دیگری را به سرقت می برد.
۳- سارق بداند که این عمل حرام است.
۴- سارق در حال اضطرار سرقت نکرده باشد.
۵- سرقت در سال قحطی صورت نگرفته باشد.
۶- سارق مال را به قصد دزدی برداشته باشد.
۷- مال مسروقه در حرز متناسب قرار گرفته باشد.
۸- مال مسروقه از اموال دولتی و وقف نباشد.
۹- به اندازه نصاب یعنی ۴/۵ نخود طلای مسکوک که به صورت پول معامله می شود یا ارزش آن به آن مقدار باشد، در هر بار سرقت.
۱۰- سارق پدر صاحب مال نباشدو…
اتمام پاسخ دفتر کارشناس سرقت در تهران

پرسش و پاسخ های دیگر :

پرسش:آیا عزل وکیل مانع از جریان دادرسی میشود؟

پاسخ به پرسش وکیل باسابقه: عزل وکیل مانع از جریان دارسی نخواهد بود . اظهار شفاهی عزل وکیل باید در صورت جلسه قید و به امضای موکل برسد.

تا زمانی که عزل وکیل به اطلاع او نرسیده است اقدامات وی در حدود وکالت ، همچنین ابلاغهایی که از طرف دادگاه به وکیل می شود مؤثر در حق موکل خواهد بود ، ولی پس از اطلاع دادگاه از عزل وکیل ، دیگر او را در امور راجع به دادرسی ، وکیل نخواهد شناخت.
عزل یا استعفا وکیل یا تعیین وکیل جدید باید در زمانی انجام شود که موجب تجدید جلسه دادگاه نگردد ، در غیر این صورت دادگاه به این علت جلسه را تجدید نخواهد کرد.

در صورتیکه وکیل استعفای خود را به دادگاه اطلاع دهد ، دادگاه به موکل اطلاع، اخطار می کند که شخصاً یا توسط وکیل جدید دادرسی را تعقیب نماید و دادرسی تا مراجعهموکل یا معرفی وکیل جدید حداکثر به مدت یک ماه متوقف میگردد. وکیلی که دادخواست تقدیم کرده در صورت استعفاء ، مکلف است آن را به اطلاع موکل خود برساند و پس از آن موضوع استعفای وکیل و اخطار رفع نقص توسط دادگاه به موکل ابلاغ می شود ، رفع نقص به عهده موکل است

در صورت فوت وکیل یا استعفا یا عزل یا ممنوع شدن یا تعلیق از وکالت یا بازداشت وی چنانچه اخذ توضیحی لازم نباشد ،‌دادرسی به تأخیر نمی افتد و در صورت نیاز توضیح، دادگاه مراتب را در صورت مجلس قید می کند و با ذکر موارد توضیح به موکل اطلاع می دهد که شخصاً یا توسط وکیل جدید در موعد مقرر برای ادای توضیح حاضر شود .

پرسش:  حق استفاده از وکیل چگونه تعریف شده است؟  

پاسخ به پرسش وکیل باسابقه:کلیه دادگاه‌ها مکلف به پذیرش وکیل هستند، اگر دادگاهی حق گرفتن وکیل را از متهم سلب کند، حکم صادرشده از آن دادگاه فاقد ارزش و اعتبار قانونی است. در دعاوی مدنی، یک شخص حداکثر از دو وکیل می‌تواند استفاده کند، ولی در دعاوی کیفری سقفی برای تعداد وکلای انتخابی تعیین نشده است. قانونگذار برای اشخاصی که توان پرداخت دستمزد وکیل را ندارند، امکان استفاده از وکیل «معاضدتی» را پیش‌بینی کرده ‌است.

پرسش: قرارداد کار با مدت موقت چیست؟

پاسخ به پرسش وکیل باسابقه: گاه  قرارداد کار به لحاظ زمان موقت است یعنی طرفین قرارداد توافق می نمایند که ارائه خدمات کارگر برای یک زمان مشخص انجام شده و پس از زمان تعیین شده رابطه طرفین خاتمه یابد. ذکر این نکته ضروری به نظر می رسد که مدت در این گونه قراردادها اصولا” با توافق دو طرف تعیین شده و در قانون کار و مقررات تبعی آن حد خاصی برای میزان آن در نظر گرفته نشده است.

پرسش: قرارداد کار معین به چه معناست؟

پاسخ: در این نوع قرارداد موضوع ، انجام کار معینی توسط کارگر است که با انجام کار مورد توافق قرارداد خاتمه خواهد پذیرفت . قرارداد کار معین در قانون کار جمهوری اسلامی ایران نیز بعنوان یک نوع از قراردادهای کار موقت مورد پذیرش قرار گرفته است . (بند ه ماده ۲۱ و نیز ماده ۲۵ قانون کار)

 

Rate this post
tell
mobile
telegram
whatsapp