چگونه-یک-وکیل-مناسب-پیدا-کنیم

وکیل مناسب برای ما کیست

وکلا نیز همانند همه قشرهای جامعه با توجه به سطح دانش کسب شده، مدت زمان کسب تجربه و حوزه های کاری مختلف در سطوح متفاوتی قرار میگیرند. علاوه بر موارد فوق دیگر عوامل نیز نقشی اثر گذار در سطح بندی آنان خواهد داشت. عواملی همچون، میزان آشنایی و تسلط با زبان های خارجی، دوره های آموزشی گذرانده شده، سفرهای کاری، تجارب همکاری با شرکتها و سازمانهای داخلی و بین المللی، دانشگاه محل تحصیل، کانونی و غیر کانونی بودن. با عنایت به گستردگی فعالیتها و حوزه های کسب و کار، یافتن فرد متخصص و در عین منصف کاری بس دشوار مینماید. از این روی، مشاوره با افراد زبده در این حوزه پیش از واسپاری کار مربوطه امری ضروری خواهد بود. بنظر میرسد در ابتدای امر بایستی توجه وافری را به این امر مبذول داشت تا از صرف انرژی و هزینه های مضاعف بعدی ، رهایی یافت.فارغ از مطالب عنوان شده، بایستی در نظر داشت، هزینه های هنگفتی که غالبا برای انجام امور بظاهر ساده، دریافت میگردد نیز کار برون سپاری را دشوارتر از گذشته مینماید.
به وکالت میتوان از ابعاد مختلف نگریست. من الجمله تقسیم بندی زیر :
الف) وکالت مطلق: یعنی این‌ که شخصی را برای تمام امور وکیل کند و این وکالت شامل امور اداری و مالی موکل می‌شود مثل فروش و یا خرید و یا پرداخت هزینه خانواده که در این قسم اعمال وکیل نیاز به اجازۀ موکل ندارد.
ب) وکالت مقید: در این نوع وکالت، مورد وکالت مشخص و معین است و وکیل باید در همان مورد معین، عمل نماید. مثل خرید خانه یا فروش ماشین
وکالت در مجلس معامله که باید خودش عمل نماید و نمی‌تواند دیگری را وکیل نماید و دیگر این‌که خود شخص موکل بتواند آن را انجام دهد، برای مثال شخص ورشکسته که از دخالت در اموال ممنوع است نمی‌تواند در مورد آن به دیگری وکالت دهد.

لزوم داشتن تخصص در وکیل

امروزه روز هر خونواده ای به دو نفر متخصص حتما نیاز داره. یا حداقل دو نفر کارشناس یا دو فردی که اطلاعات خوبی تو دو زمینه داشته باشند. یکی حقوق یکی پزشکی.همه ما تو زندگی روزمرمون درگیر مسائل ریز و درشتی هستیم که ما رو مجاب به دونستون اطلاعات زیادی در حوزه حقوق اجتماعی افراد میکنه. حتما به چند مورد اختلاف برخوردید. اختلافات مالی که تا دلتون بخاد ، ملکی و خونوادگی و ناگفته نمونه دونستن این نوع اطلاعات حتما مثمرثمره بخودی خود. بخاطراینکه ادما حداقل درک بهتری نسبت به اختیارات خودشون و دیگران بدست میارن. اینجوری دیگه اجازه نمیدن هرکسی هرشکلی که دوست داره باهاشون رفتار کنه. یا خودشون بخودشون اجازه نمیدن هرکاری که دلشون خواست با دیگران انجام بدن چون میدونن عواقبی داره که ممکنه خیلی براشون گرون تموم بشه.اما دونستن که برای همه مقدور نیست، اینجوری همه باید برن وکیل بشن. درثانی، دونستن که کافی نیست. بعضی وقتا شما باید برای گرفتن حقت، زمان بزاری، هزینه کنی ، بری دنبال کارای ریز و درشت و اینجوریه که از خیلی دیگه از کارات میوفتی. اینجاست که یک وکیل خوب، یک وکیلی که هم به کار وتواناییش اعتماد داری و هم به پشتکار و هم به صداقتش، خیلی بدردت میخوره. البته پیدا کردن همچین ادمی خودش خیلی مهم و وقتگیره. باید خوب گشت و دقت کرد و پرس و جو. اگه انتخابت درست نباشه، یه مشکل بزرگتر هم میتونه به مشکلات قبلیت اضافه بشه. پس چه بهتر که مشورت بگیری و یه تحقیق کوچیک انجام بدی. مثلا شاید سراغ موسسه ها و دفاتر معروف رفتن، یکی از قدمهای مثبت و سازنده باشه. هرچی باشه، اونا بهتر وکلای طراز اول و جدی و صادق رو نسبت به دیگران میشناسن. وکیلت رو که انتخاب کردی کار تمومه. اگه وکیلت، وکیل پیگیر و توانمند و صادقی باشه، دیگه خیالت میتونه کاملا راحت باشه.

Rate this post
tell
mobile
telegram
whatsapp