گواهی امضای انگلیسی

گواهی امضای انگلیسی3-1

گواهی امضای انگلیسی

تلفن دفتر ۸۸۴۰۱۴۱۶  موبایل دفتر ۰۹۱۲۶۰۰۸۷۲۰ و ارسال پیامک شبانه روزی ۱۱۱ به موبایل دفتر، گواهی امضای انگلیسی

گواهی امضای انگلیسی

پرسش: مامور رسمی چه صلاحیتی باید داشته باشد؟

پاسخ: مأمور رسمی که در تنظیم سند دخالت می کند ، باید صلاحیت قانونی داشته باشد . قوانین وظایف و اختیارات متصدیان امور عمومی را مشخص کرده اند . هر مأمور رسمی باید طبق صلاحیت قانونی خود عمل کند . اداره آمار اسناد مربوط به ولادت و فوت را تنظیم می کند ، اداره ثبت صلاحیت ثبت اسناد و املاک و صلاحیت ثبت شرکت ها و علائم صنعتی و تجاری را دارد و اسناد مربوط به املاک ثبت شده را در دفتر املاک ثبت می کنند . به علاوه هر کدام یک حوزه کار معین دارند مأموری که صلاحیت تنظیم سند را دارد باید در حوزه مشخص و معین که مأموریت دارد عمل نماید مثلا سر دفتر اسناد رسمی تهران که صلاحیت تنظیم و ثبت اسناد رسمی را دارد نمی تواند از حوزه تهران خارج شود و در اصفهان به تنظیم اسناد بپردازد .

 

پرسش: ماده ۸۴ از باب چهارم درباره دفاتر اسناد رسمی چه چیزی را بیان میکند؟

پاسخ: نماینده ای که از طرف اداره کل ثبت اسناد و املاک برای هر دفتری که تعیین می شود باید در اوقات کار در اسناد رسمی حاضر باشد تا هر معامله و تعهدی که واقع می شود پس از ثبت در دفتر صاحب دفتر، در دفتر خود ثبت بنماید. در هر یک از این دو دفتر باید نمره صفحه دفتر دیگری که سند در آن ثبت شده است قید گردد.

پرسش: دفتر ریاست دبیرخانه چه فعالتی داره؟

پاسخ:   انجام امور اختصاصی حوزه ریاست سازمان اعم از مکاتبات ، ابلاغ ارجاعات و دستورات ریاست سازمان  به معاونین مشاورین مدیران کل و سایر مسئولین سازمان و عند اللزوم پیگیری آنها تا حصول نتیجه .

–        رسیدگی به امور مراجعین حوزه ریاست سازمان و راهنمائی آنان به واحدهای ذیربط .

–    اخذ اطلاعات و سوابق مورد نظر ریاست سازمان و معاونین سازمان از طریق ارتباط با کلیه واحد های حوزه ستادی و یا ادارات کل ثبت استانها .

–        تنظیم کار تابل نامه های واصله عنوان ریاست سازمان و دریافت و توزیع نامه های امضاءشده .

–        انجام امور مکاتبات و تحریرات مربوط به حوزه ریاست و معاونین سازمان و نگهداری سوابق مکاتبات مذکور .

–        تایپ و ثبت و صدور نامه ها و سایر اسناد اداری که با امضا ریاست عالی سازمان و یا معاونین سازمان ارسال میگردد.

–        ابلاغ مصوبات ، بخشنامه ها و دستورات صادره ریاست و معاونین سازمان به واحدهای تابعه در مرکز و استانها .

–        مراقبت در حسن جریان امور دفتری حوزه ریاست سازمان .

–    دریافت متمرکز کلیه نامه ها و محمولات اداری مربوط به سازمان و ثبت آنها در دفتر اندیکس و توزیع بین واحدهای مربوطه .

–        ارسال متمرکز نامه ها و مراسلات واحدهای حوزه مرکزی سازمان.

–        اخذ یا مخابره تلفنگرام ها و فاکس های مربوط به حوزه ریاست و معاونین سازمان .

–        انجام امور مربوط به ردیابی و پیگیری نامه های وارده حسب دستور ریاست و یا معاونین سازمان .

–        تنظیم برنامه کارنامه رسان های داخلی و خارجی سازمان و نظارت بر امر مراسلات پستی.

–    نگهداری سوابق حوزه ریاست و معاونین سازمان با سیستم بایگانی صحیح وهماهنگی با عناصر دفتری واحدهای مختلف سازمان در امور دفتری و بایگانی.

–    انجام کلیه امور در مورد نامه های محرمانه مربوط به حوزه ریاست و معاونین سازمان اعم از دریافت ثبت و صدور و بایگانی و سوابق آنها .

–    بررسی و ارزشیابی سوابق مکاتبات ، اسناد و مدارک و پرونده هائیکه به بایگانی راکد سازمان تحویل میشود و طبقه بندی آنها از لحاظ اسناد قابل امحاء و قابل نگهداری و قابل ارسال به سازمان اسناد ملی ایران بر اساس بخشنامه ها و دستور العملهای مربوط و با نظر واحدهای ذیربط .

–    فهرست برداری از کلیه اسناد و مدارکی که به بایگانی راکد تحویل داده میشوند و تهیه و تنظیم فرمهای مربوط طبق دستور العملهای صادره .

–    تهیه فهرستهای و جداول زمانی اسناد و سوابق قابل نگهداری وارسال آنها جهت طرح و تصویب در شورای سازمان اسناد ملی ایران .

–    اقدام در تنظیم و بسته بندی و ارسال اسناد و مدارکی که بایستی به شورای سازمان اسناد ملی ایران تحویل گردد و اعمال نظارتهای لازم در اینمورد .

–    تهیه لیست پرونده ها و اوراق قابل امحاء با هماهنگی و نظر واحدهای ذیربط و اخذ مجوز لازم از سازمان اسناد ملی ایران و اقدام در ام‍حاء اسناد و پرونده های مذکور و اعمال نظارتهای لازم تا مرحله نهائی .

–        ارتباط مستمر با سازمان اسناد ملی ایران در جهت هماهنگ نمودن فعالیتهای مربوط به امور اسناد .

 

Rate this post
tell
mobile
telegram
whatsapp