دفتر حقوقی وکیل من :

ارائه دهنده خدمات تخصصی حقوقی

درهر ساعت از شبانه روز میتوانید عدد ۱۱۱ را به شماره ۸۷۲۰-۶۰۰-۰۹۱۲  پیامک فرمایید تا همکاران را از نیاز جقوقی خود مطلع فرمایید.

تلفن دفتر تهران: ۸۸۴۰۱۴۱۶ ۰۲۱

بهترین مشاور حقوقی طلاق تهران

بهترین مشاور حقوقی طلاق تهران

بهترین مشاور حقوقی طلاق تهران

وکیل دادگستری : وکیل دادگستری فردی است که به موجب قوانین، مجاز به انجام  وکالت در دادگستری نسبت به موکلینی که به او وکالت داده اند می باشد و این موضوع مانع از وکالت وکیل دادگستری در سایر مراجع یا ادارات نخواهد بود مگر اینکه استثناء شده باشد . اشخاصی که مجاز به انجام وکالت در دادگستری می باشند حسب مورد و با توجه به حدود صلاحیت انجام وکالت در پرونده ها ، به کارآموز وکالت (عضو کانون وکلا) ، وکیل پایه دو و وکیل پایه یک تقسیم می شوند .

وکیل و وکالت در دادگاهها : وکالت در دادگاهها و دادسرا ها توسط وکیل دادگستری انجام می شود ،وکیل دادگستری در کلیه مراحل رسیدگی به پرونده های حقوقی و کیفری می تواند حضور داشته باشد و هر شخص می تواند با مراجعه به وکیلدادگستری در هر یک از مراحل اعم از دادسرا، دادگاه کیفری ، دادگاه حقوقی ، دادگاه خانواده ، اجرای احکام حقوقی ، اجرای احکام کیفری ، دادگاه تجدید نظر استان و دیوان عالی کشور ، به وکیل دادگستری وکالت اعطا نماید. با توجه به اینکه اقامه دعوی حقوقی و یا کیفری نسبت به هر موضوعی معمولاً یکبار قابلیت طرح را دارد مگر موضوعات و یا مواردی که از این قاعده مستثنی هستند لذا کسب اطلاعات لازم از طریق مشاوره حقوقی و یا اعطای وکالت به وکیل دادگستری در اقامه دعوی و یا دفاع در قبال دعوی مطروحه می تواند در حل مشکلات بوجود آمده مفید و یا مؤثر باشد .

اختیارات وکیل : وکالت در دادگاهها شامل تمام اختیارات راجع به امر دادرسی است جز آنچه را که موکل استثناء کرده یا توکیل در آن خلاف شرع باشد و یا قابل توکیل نباشد ، لیکن در امور زیر باید اختیارات وکیل در وکالت نامه تصریح شود :

وکالت راجع به اعتراض به رأی، تجدیدنظر ، فرجام خواهی و اعاده دادرسی . وکالت در مصالحه و سازش . وکالت در ادعای جعل یا انکار و تردید نسبت به سند طرف و استردادسند. وکالت در تعیین جاعل . وکالت در ارجاع دعوا به داوری و تعیین داور . وکالت در توکیل . وکالت در تعیین مصدق و کارشناس . وکالت در دعوای خسارت . وکالت در استرداد دادخواست یا دعوا . وکالت در جلب شخص ثالث و دفاع از دعوای ثالث . وکالت در ورود شخص ثالث و دفاع از دعوای ورود ثالث . وکالت در دعوای متقابل و دفاع در قبال آن . وکالت در ادعای اعسار. وکالت در قبول یا رد سوگند .

وکیل در دادرسی ، در صورتی حق درخواست صدور برگ اجرایی و تعقیب عملیات آن و أخذ محکوم به و وجوه ایداعی به نام موکل را خواهد داشت که در وکالت نامه تصریح شده باشد . سوگند ، شهادت ، اقرار ، لعان و ایلاء قابل توکیل نمی باشد .

Rate this post
tell
mobile
telegram
whatsapp