وکیل پایه یک دادگستری چیزی است که هر کدام از ما به نوعی در زندگی به آن نیاز پیدا می کنیم، این نیاز می تواند حتی در قالب مشاوره حقوقی وکیل پایه یک دادگستری و دریافت راهنمایی و راهکار هایی از آن باشد، اما از طرفی یافتن بهترین وکیل پایه یک دادگستری از دغدغه هایی است که ذهن اغلب افراد را به خود مشغول کرده است. عنوان تخصصی وکیل پایه یک دادگستری به کسی می گویند که با عضو شدن در کانون وکلای دادگستری و اخذ پروانه وکالت از جانب افراد حقوقی و حقیقی انتخاب می شود و در دادگاه ها و دادسراها برای ارائه دلایل، پاسخ به ادعا ها و دفاع از حقوق موکل خود حضور می یابد. به عبارتی تنها وکلای پایه یک دادگستری هستند که می توانند از جانب موسسات، شرکت ها و سازمان ها در مراجع ثبتی و اداری و مراجع قضایی حضور یابند.

هر کدام از ما به یک نوع با مشکلاتی رو به رو هستیم که حل آن ها تنها مستلزم حضور یک وکیل خبره پایه یک دادگستری می باشد که به تمامی پیچ و خم های دادگاه و قوانین حقوقی تسلط دارد، این مشکلات می تواند مسائلی مانند تنظیم و تهیه قرارداد خرید خانه، عدم پاس شدن یک چک، مشکلات و مسائل خانوادگی و … باشد. البته حضور وکیل پایه یک دادگستری خوب تنها برای رفع مشکلات نباید باشد، همان طور که می دانید همیشه پیشگیری خیلی بهتر از درمان است، بنابراین اگر شما پیش از امضای هر عقد و معامله ای با یک وکیل خبره پایه یک دادگستری مشورت کنید هیچ گاه با مشکلاتی رو به رو نخواهید شد که بعد ها برای حل آن به وکیل نیاز داشته باشید، علاوه بر این مانع از ایجاد چنین مشکلاتی از اتلاف زمان و هزینه شما نیز جلوگیری خواهد کرد زیرا روند پرونده های دادگستری حتی با حضور وکیل نیز حداقل یک سال زمان می برد و هزینه زیادی را در بر می گیرد.

وکیل پایه یک دادگستری

وکیل پایه یک دادگستری یعنی چه

این روز ها به قدری مسائل و موضوعات حقوقی در زندگی افراد ریشه کرده است که گویا هرگز نمی توان از آن ها رهایی یافت، مسائل حقوقی حتی پیش از به دنیا آمدن و در دوران جنینی، کودکی، دوران بلوغ، ازدواج، میان سالی، سالخوردگی و حتی پس از فوت همراه انسان می باشد. همچنین در عصر جدید که تکنولوژی، اینترنت، علوم، ارتباطات و قوانین بسیار گسترش و توسعه یافته است و هر کدام از آن ها به نوعی در مسائل حقوقی و حل اختلافات حقوقی شکل تخصصی گرفته است حضور و کمک وکیل پایه یک دادگستری و دریافت مشاوره از آن به ضروریات زندگی تبدیل شده است. البته کم نیستند افرادی که با زیرکی تمام پیش از به وجود آمدن مسائل حقوقی و برای کاهش خسارات وارده قبل از هر اقدامی با وکیل دادگستری مشورت می کنند. همان طور که می دانید زمانی که از سوی دادگاه حکمی صادر می شود، امکان تغییر حکم نخواهد بود از همین رو مشاوره حقوقی وکیل پایه یک دادگستری اهمیت بسیار زیادی پیدا می کند. هر وکیلی بعد از گذراندن دوره های مربوطه و اثبات صلاحیت خود می تواند خود را به عنوان وکیل پایه یک دادگستری معرفی نماید.

بهترین وکیل پایه یک دادگستری یا وکیل مدافع فردی است که در تمامی دادگاه ها حضور می یابد و از جانب موکل خود سخن گفته و از وی دفاع می کند. وکیل دادگستری به موکلین خود مشاوره حقوقی می دهد و تمامی موارد قانونی را برای او بازگو می کند. وکیل خبره دادگستری می بایست در همه موارد قانونی تسلط داشته و بتواند در اتهامات جنایی نیز از حقوق موکل خود دفاع کند. وکلای پایه یک دادگستری باید حتما در دروس قانون و رشته های مرتبط با آن تحصیلات خود را سپری کرده باشند.

وکیل دادگستری در چه دعاوی حق وکالت ندارد؟

  • زمانی که فرد به جرایمی علیه امنیت کشور، مواد مخدر، جرایم سازمانی، سرقت و غیره متهم شده باشد به مدت یک هفته بعد از آغاز تحت نظر بودن حق ملاقات با وکیل را ندارد و البته بعد از آن نیز وکیل پایه یک دادگستری تنها با محدودیت های خاصی می تواند وکالت او را بپذیرد.
  • اگر وکیل پایه یک یا همسر او نسبت نسبی یا سببی با دادستان یا دادرس داشته باشد، حق پذیرفتن هیچ وکالتی را در آن دادگاه ندارد و قبول چنین پرونده هایی برای او ممنوع می باشد.
  • وکیل پایه یک دادگستری بعد از استعفا از وکالت با برکنار شدن از جانب موکل نمی تواند وکالت طرف مقابل را در آن موضوع علیه موکل قبلی خود بپذیرد، محاکم هیچ گاه وکالت وکیل را علیه موکل سابق نمی پذیرند.
  • وکیل پایه یک نمی تواند وکالت پرونده ای را که در گذشته به دلیل سمت قضائی در آن نظر کتبی داده است را بپذیرد.
  • در جرایمی که علیه امنیت کشور و جرایم سازمانی صورت می گیرد، طرفین دعوا وکیل خود را از میان وکلای دادگستری که رئیس قوه قضائیه به آن ها معرفی می کند انتخاب می نمایند.
  • در تمامی دادگاه ها هر دو طرف دعوا می توانند برای خود وکیل اختیار کنند و در صورتی هم که توانایی این امر را نداشته باشند امکان تعیین وکیل پایه یک دادگستری برای آن ها فراهم می شود.

وکالت نوعی عقد یا قرارداد است که درست مانند دیگر قراداد ها مستلزم شرایط خاصی می باشد، این شرایط شامل، رضایت برای انجام معامله، مشخص بودن موضوع مشروعیت و معامله و اهلیت برای انعقاد عقد می باشد. در نتیجه تنها امور نیابت پذیر امکان وکالت دادن به وکیل را دارند. نکته حائز اهمیتی که در رابطه با وکیل پایه یک دادگستری خوب وجود دارد این است که وکیل تنها در محدوده ای که بهش محول شده است می تواند تصرف کند و خارج آن نمی تواند اقدامی انجام دهد، این محدوده تنها توسط موکل مشخص می گردد و او می تواند به هر میزان که بخواهد به وکیل اختیار دهد. معمولا هر وکیلی که مجوز وکالت اخذ کرده است می تواند در همه موضوعات حقوقی و کیفری اعم از وصیت، معاملات، ارث، خانواده، چک و … وکالت کند. با همه این اوصاف میان اختیارات و ویژگی های وکیل پایه یک دادگستری و دیگر وکلا تفاوت هایی وجود دارد، به عنوان مثال وکیلی که از مراجع قانونی پروانه رسمی وکالت دریافت کرده است می تواند در همه موضوعات وکالت بپذیرد و برای رسیدگی به پرونده ها هیچ محدودیتی ندارد، به وکیل پایه یک دادگستری نماینده امور حقوقی نیز می گویند.

در چه مواردی کارآموزان وکالت حق قبول پرونده ها را ندارند؟

  1. وکالت اموری که در دیوان عدالت امکان فرجام خواهی دارند.
  2. وکالت پرونده هایی که چندین قاضی در دادگاه دارند.
  3. وکالت پرونده هایی که ارزش مالی یا خواسته بیش از ۲ میلیارد دارند.
  4. وکالت پرونده هایی که رسیدگی آن ها در دادگاه های کیفری یک می باشد.

پرونده های وکیل پایه یک دادگستری شامل چه مواردی می باشد؟

وکیل ملکی: وکیل ملکی، وکیل دادگستری است که به پرونده های مربوط به ملک مانند رفع تصرفات عدوانی، خلع ید، تعهدات قراردادی، سرقفلی، اخذ پایان کار، دعاوی قرارداد اجاره، مسائل ثبتی ملک، تفکیک و افراز ملک مشاع و مشکلات ثبتی می پردازد.

وکیل خانواده: همانطور که از نام این وکیل پیداست، در تمامی دعاوی مربوط به خانواده که در دادگاه های خانواده صورت می گیرد به رسیدگی می پردازد. وکیل خانواده از دسته وکلای دادگستری می باشد که در زمینه هایی همچون مهریه، طلاق توافقی، استرداد جهیزیه، الزام به تمکین، استرداد هدایای نامزدی، اجرت المثل دوران ازدواج، فسخ نکاح، حضانت فرزندان، وصیت، ارث، انحلال نکاح، تقسیم ترکه، نگهداری کودکان وغیره وکالت افراد را بر عهده می گیرند.

وکیل مهاجرت: شاید یکی از مهم ترین و دشوار ترین تصمیم هایی که هر فرد در زندگی خود می گیرد مهاجرت باشد، افراد به دلایلی گوناگونی ممکن است تصمیم بگیرند به کشور دیگری مهاجرت کنند که این امر مستلزم شرایط خاصی می باشد. برای این منظور افراد متقاضی باید حتما از وکیل خبره دادگستری کمک بگیرند، زیرا او در رابطه با امور مهاجرت و قوانین مربوط به آن آشنایی کامل داشته و با تجربه ای که در این زمینه دارد می تواند روند مهاجرت را برای متقاضیان آسان کند.

وکیل مالیاتی: یکی از رایج ترین دعاوی کشور ما مربوط به اختلافات و دعاوی ادارات مالیاتی و دارایی می باشد، بار ها دیده شده است که افراد به دلیل عدم آگاهی کافی از قوانین مالیاتی ملزم به پرداخت جرائم هنگفت مالیات شده اند، در چنین مواردی برای دفاع و دریافت حقوق خود نیاز به وکیل مالیاتی دارند. وکیل مالیاتی نوعی وکیل پایه یک می باشد که به پرونده های دارایی و مالیاتی می پردازد.

وکیل دیوان عدالت اداری: سازمان دیوان عدالت اداری در شهر تهران قرار گرفته است که در این دیوان به تمامی شکایات، اعتراضات، تظلمات و دادخواست های مردم نسبت به آیین نامه های دولتی و واحد ها رسیدگی می شود. رسیدگی به این شکایات و اعتراضات با حضور وکیل پایه یک دادگستری مجرب با موفقیت بیشتری انجام می شود.

وکیل شرکت ها: یکی از امور تخصصی که به تجربه و دانش حقوقی کافی نیاز دارد مسائل مربوط به شرکت ها می باشد. وکیل دادگستری که با نام وکیل شرکت به اموری مانند ثبت تغییرات شرکت، اسناد سپرده ارزی، وضعیت حق امضاء در شرکت ها، ضمانت نامه های بانکی، ثبت شرکت، وضعیت حق امضا در موسسات غیر تجاری،انجام درست وظایف مالیاتی مانند پلمپ دفتر، تنظیم اظهار نامه های مالیاتی، دریافت گواهی مالیات ارزش افزوده، مسئولیت قانونی شرکاء، امور حقوقی موارد صادرات و واردات،تنظیم پرونده های مالیاتی، بیمه کارمندان شرکت، دریافت کد اقتصادی،تقسیم سود و زیان شرکاء، بررسی وضعیت سهامداران شرکت و غیره می پردازند در مسائلی مانند سرقت، کلاهبرداری، جعل و خیانت در امانت نیز آشنایی کامل دارد و به راحتی در این امور می تواند دخالت داشته باشد.

وکیل چک و سفته: چک و سفته از جمله اسناد تجاری ای می باشد که در امور بازاریان، شرکت ها، مراودات تجاری کسبه، سازمان ها و صاحبان صنعت سهولت ایجاد می کند. البته گستردگی چک و سفته چنان گستردگی ایجاد کرده است که مشکلاتی را نیز در پی دارد. این روزها حتما بار ها دیده اید که سفته ها و چک های صادر شده افراد حقوقی و حقیقی با برگشت رو به رو شده است، از همین رو براساس آمار اغلب پرونده های دادگستری به پرونده های مربوط به چک و سفته و اسناد تجاری اختصاص داده شده است. برای رسیدگی به این دعاوی بهترین وکیل پایه یک دادگستری که در شاخه چک و سفته تخصص دارد مشکل گشا خواهد بود.

وکیل در پرونده های کیفری: در حالت کلی وکالت پرونده های دادگاه کیفری شامل موضوعات گوناگونی می باشد که مهم ترین آن تجاوز، قتل، سرقت، آدم ربایی، خیانت در امانت، جعل، اختلاس، کلاهبرداری، جرایم پزشکی، مساحقه، تخریب اموال تاریخی و فرهنگی، مصرف مشروبات الکلی، جرائم ضد امنیتی، افشاء اسرار، ورشکستگی، مزاحمت برای خانم ها، جرایم پزشکی، سب النبی، شهادت دروغ، جاسوسی و صدور چک بلامحل می باشد. وکیل پایه یک دادگستری با عنوان وکیل کیفری که از دانش و تجربه بالایی برخوردار است به رسیدگی پرونده های کیفری با موضوعاتی که اشاره شد می پردازد.

این روزها کمک گرفتن و مشاوره با وکیل پایه یک دادگستری در کشورهای پیشرفته به یک فرهنگ خوب تبدیل شده است، درواقع مردم وکلای دادگستری را محرم اسرار خانوادگی، مالی و تجاری خود می دانند و به آن ها اعتماد دارند، در ایران نیزخوشبختانه فرهنگ استفاده از وکیل دادگستری رشد چشم گیری داشته است. وکیل پایه یک دادگستری با دریافت مجوز مراجع قانونی به امور وکالت می پردازد و در محاکم قضایی برای دفاع از حق موکلین حضور می یابند. در هنگام انتخاب وکیل دادگستری شایستگی و مهارت وکیل نقش بسیار مهمی در موفقیت پرونده شما دارد. هیچ گاه موقعیت جغرافیایی، ساختمان دفتر وکالت و ظواهر را ملاک انتخاب خود برای وکیل قرار ندهید، بلکه به مهارت و دانش وکیل مورد نظر و میزان سابقه او توجه داشته باشید.

در صورتی که شما نیز درگیر مسیر پر پیچ و خم دادگاه ها شده اید و برای موفقیت و بدست آوردن حقوق خود هیچ امید و انگیزه ای ندارید، بهتر است بدانید با جستجوی وکیل پایه یک دادگستری که بر تمامی امور حقوقی و قوانین وابسته به آن تسلط کامل دارد و با انتخاب آن، دریچه ی روشنی از امید به روی خود گشوده اید و می توانید در کوتاه ترین زمان ممکن و با کمترین هزینه شاهد موفقیت پرونده خود باشید.

5/5 - (1 امتیاز)
tell
mobile
telegram
whatsapp