ارسال پیامک شبانه روزی۱۱۱ به ۰۹۱۲۶۰۰۸۷۲۰ -دفتر تهران  ۸۸۴۰۱۴۱۶

وکالت مطلق چیست 

پاسخ وکیل تضمینی -وکیل خبره -: یعنی این‌ که شخصی را برای تمام امور وکیل کند و این شامل امور اداری و مالی موکل می‌شود مثل فروش و یا خرید و یا پرداخت هزینه خانواده که در این قسم اعمال وکیل نیاز به اجازه موکل ندارد

  • برای آشنا شدن با مقرراتی که وکلا باید در رابطه با مراجعین و موکلین خود رعایت کنند می توان به مطالعه قوانین و مقررات مربوط به وکالت که در مجموعه قوانین حقوقی درج شده مراجعه کرد.

اهداف مشاوره دقیقا چیست ؟

پاسخ وکیل با نفوذ -وکیل خبره – هدف اصلی مشاوره ایجاد موقعیتی مناسب برای افراد است تا بتواند راحت تر و رضایت بخش تر به زندگی ادامه دهند بوسیله مشاوره می توان به فرد کمک کرد تا مقصود خود را از زندگی دریابد و با انتخاب های آگاهانه و عاقلانه ای که متناسب با طبیعت و توانائیهای اوست به کار و عمل بپردازد

  • برای این که به وکیلی وکالت قضایی بدهید لازم است برگه های مخصوصی را که برای این موضوع توسط نهادهای قانونی تهیه شده امضا کنید و بدین وسیله شما در حدود مصرح در متن وکالتنامه به وی وکالت می دهید تا مسأله مورد درخواست شما را در مراجع قضایی یا اداری پیگیری نماید.

مراجع صالح برای اعصای پروانه وکالت کدامند ؟

پاسخ وکیل با نفوذ -وکیل خبره -قانونا امروزه دو مرجع برای اعطای پروانه وکالت وجود دارند:

الف ـ کانون وکلای دادگستری

ب ـ هیأت اجرایی مشاورین و وکلای دادگستری قوه قضاییه

  • برای این که به وکیلی وکالت قضایی بدهید لازم است برگه های مخصوصی را که برای این موضوع توسط نهادهای قانونی تهیه شده امضا کنید و بدین وسیله شما در حدود مصرح در متن وکالتنامه به وی وکالت می دهید تا مسأله مورد درخواست شما را در مراجع قضایی یا اداری پیگیری نماید.
  • وکلای تحت پوشش کانون وکلای استانها همه دارای درجه یکسان که پایه یک است می باشند اما وکلای تحت پوشش قوه قضاییه به درجه یک و دو تقسیم می شوند که برحسب مدارک علمی و تجربه آنها صادر شده است و بدین ترتیب وکلای پایه یک می توانند در همه دعاوی وارد شوند ولی وکلای پایه دو فقط در پرونده های خاصی حق دخالت دارند.

اصول مشاوره را چگونه باید لحاظ کرد 

پاسخ وکیل تضمینی -وکیل خبره -۱-مهمترین اصل اعتماد فی مابین است

۲- برقراری محیطی سرشار از امنیت و تعمل سازنده بین فرد و مشاور

۳- تعریف نقش مشاور به عنوان کمک دهنده و نه تحمل کننده

۴- بسیار بهتر است که رابطه افراد و مشاور حضوری می باشد

۶- آموختن شیوه های انتخاب و برنامه ریزی مناسب برای دستیابی به یک زندگی معقول و موفق

۷- مشاور کمک میکند که افراد در آینده خودشان مشکلاتشان را حل کنند و برای هر مشکلی به مشاوره مراجعه نکند

مشاوره حقوقی چرا لازم است ؟

پاسخ-وکیل خبره -اشخاص مصلحت اندیش قبل از اقدام به امری در هریک از موضوعات حقوقی اعم از معاملات ، تجارت ، ازدواج ، طرح دعوی حقوقی و یا دفاع از دعاوی مطروحه و همچنین سایر موارد حقوقی ، با مشاوره حقوقی با وکیل دادگستری و مشاور حقوقی و با کسب آگاهی از موارد قانونی ، موقعیت خویش را در مسائل و مشکلات احتمالی و یا بوجود آمده سنجیده و سپس اقدام به انجام معامله ، تجارت و ازدواج و . . . می نمایند که مشاوره حقوقی فقط مختص به قبل از انجام امورات حقوقی نبوده و در صورت بوجود آمدن مسائل نیز می توان با وکیل دادگستری و مشاور حقوقی ، مشاوره حقوقی نمود که مشاوره حقوقی میتواند برای اعطای وکالت به وکیل دادگستری و یا آگاهی از موارد قانونی و موقعیت حقوقی خویش و یا اقدام برای انجام امورات حقوقی توسط خود شخص باشد و مشاوره حقوقی می تواند اشخاص را از مشکلات حقوقی احتمالی بدور داشته و یا از درگیر شدن اشخاص با مسائل و مشکلات بیشتر ، بکاهد .

وکالت مقیدرا توضیح میدهید 

پاسخ وکیل با نفوذ -وکیل خبره -در این نوع وکالت، مورد وکالت مشخص و معین است و وکیل باید در همان مورد معین، عمل نماید. مثل خرید خانه یا فروش ماشین

مورد وکالت باید امری باشد که به موجب قانون یا طببعتا درانحصار شخص نباشد، مثل وکالت در مجلس معامله که باید خودش عمل نماید و نمی‌تواند دیگری را وکیل نماید و دیگر این‌که خود شخص موکل بتواند آن را انجام دهد، برای مثال شخص ورشکسته که از دخالت در اموال ممنوع است نمی‌تواند در مورد آن به دیگری وکالت دهد.

لطفا میشه که اصل ۳۵ قانون اساسی جمهوری اسلامی را بفرمایید:

پاسخ وکیل تضمینی -وکیل خبره – اصل ۳۵ به شرح ذیل است

«در همه دادگاه‌ها، طرفین دعوا حق دارند برای خود وکیل انتخاب نمایند و اگر توانایی انتخاب وکیل را نداشته باشند باید برای آنها امکانات تعیین وکیل فراهم گردد.»

پس بدین ترتیب شخصی حق مشاوره قضایی و وکالت دادگستری را دارد که از یکی از این دونهاد، موفق به اخذ پروانه وکالت شده باشد و اشخاص فاقد این مجوز نه تنها حق مشاوره و وکالت و تأسیس دفتر ندارند بلکه اگر به این کار، تظاهر نموده، مرتکب جرم شده و به مجازات مقرر قانونی محکوم می شوند.لذا جهت مراجعه وکیل ابتدا باید از قانونی بودن کار وی مطمئن شد که آن با مشاهده پروانه وکالت وی و حداکثر پرسش از دو مرجع یاد شده مسجل می شود و هیچ گاه نباید به حرفهای افراد ناشناس که در اطراف مراجع قضایی و نهادهای دولتی پراکنده اند و خود را دارای اختیارات قانونی ارائه می کنند و قول های بی اساس می دهند اعتماد کرد زیرا چنانچه از ما کلاهبرداری کنند دچار مشکلات عدیده ای می شویم که بعضاً جبرانش بسیار مشکل خواهد بود.

  •  اگر چه امر وکالت قانوناً به رشته های تخصصی تقسیم نشده و وکلا می توانند در همه مسائل حقوقی دخالت کنند ولی هر وکیلی براثر ممارست و تجربه، در نوع خاصی از دعاوی تبحر یافته است.
  • اگر به وکیلی مراجعه می کنید باید به وی اطمینان داشته باشید و در این صورت باید بدون واهمه همه مسائلی را فکر می کنید باید بداند به او می گویید زیرا اگر در موضوعات خود پنهانکاری کنید وی نمی تواند مسأله شما را به درستی تجزیه و تحلیل کرده و روش مناسبی برای آن پیدا کند و لذا به خطا می رود و شما هم ضرر می بینید،اگر لازم است اصل اسناد خود را نزد وکیل به امانت بگذارید حتماً باید از وی رسید دقیق دریافت کنید تا بعدها باعث اختلاف نشود.،توجه داشته باشید که وکیل نمی تواند آینده دعوای شما را پیش بینی کند بلکه وی تا حد مقدور سعی خواهد کرد که از شما دفاع کند و احقاق حق نماید اما نتیجه دعوا تابع قاضی و نظر اوست ،برای حق الوکاله و مشاوره توسط قوه قضاییه تعرفه ای تعیین شده است که در آن همه موارد پیش بینی شده است لذا اگر به مبلغ خاصی با وکیل توافق نشده باشد باید مطابق تعرفه مزبور حق الوکاله را پرداخت نمود و رسید نیز دریافت کرد اما وکلایی که پروانه خود را از قوه قضاییه اخذ کرده اند مکلف اند فقط در محدوده تعرفه مزبور حق الوکاله دریافت کنند و اخذ وجوه اضافه، خلاف قانون است.
Rate this page
tell
mobile
telegram
whatsapp