بهترین وکیل ایران

بهترین وکیل ایران

 

وکیل در ایران

پرسش: چند نوع وکالت داریم؟

۱ـ وکیل قراردادی ـ وکالتی را می گویند که اشخاص شخصاً وکیل خود را انتخاب می نمایند.

۲ـ وکیل معاضدتی ـ به وکیلی گفته می شود که شخص خود آن وکیل را انتخاب نمی کند بلکه بعلت نداشتن توانائی مالی جهت گرفتن وکیل به  کانون وکلا مراجعه و کانون وکلا نیز با توجه به اصل ۳۵ قانون اساسی و ماده ۴۴ قانون وکالت پس از بررسی در صورت احراز شرط عدم تمکن مالی  چنانچه دعوای مذکور با اساس و مربوط به شخص تقاضا کننده باشد، قانون را مکلّف به معرفی وکیل معاضدتی نموده است و وکلا نیز مکلّفند هر  سال در ۳ دعوای حقوقی به عنوان معاضدت قبول وکالت نمایند که در این صورت افراد معرفی شده از پرداخت حق الوکاله معاف می باشند.

۳٫ وکیل تسخیری ـ در جرائمی که مجازات آنها حسب قانون، قصاص نفس، اعدام، رجم و حبس ابد می باشد چنانچه متهم شخصاً وکیلی   معرفی ننماید، تعیین وکیل از طرف دادگاه رسیدگی کننده، الزامی است، که به چنین وکیلی وکیل تسخیری می گویند.

پرسش:وکلای معلق چه اختیاراتی دارند؟

پاسخ:ماده ۵۵ ـ وکلای معلق و اشخاص ممنوع الوکاله و به طور کلی هر شخصی که دارای پروانه وکالت‌نباشد از هرگونه تظاهر و مداخله در عمل وکالت ممنوع است اعم از این که عناوین تدلیس از قبیل‌مشاور حقوق و غیره اختیار کند یا این که به وسیله شرکت و سایر عقود یا عضویت در موسسات خود را اصیل دعوی قلمداد نماید متخلف از یک الی شش ماه به حبس تادیبی محکوم خواهد شد.

پرسش:آیا حضور وکیل دادگستری در جلسه دادگاه الزامی است؟

پاسخ:طبق قانون جدید التصویب در این موضوع تمامی اصحاب دعوا ضمن طرح دعوا و ارائه شکوائیه و دادخواست ، باید وکیل خود را معرفی نمایند. در صورت امتناع آنها ، دادگاه شخصی را که دارای پروانه رسمی وکالت است به عنوان ، وکیل تسخیری معرفی خواهد نمود . در صورتی که هرکدام از طرفین دعوا نسبت به تعیین وکیل تسخیری اعتراضی داشته باشند در همان جلسه رسیدگی ، بررسی خواهد شد و اگر وارد باشد ، وکیل دیگری معین خواهد شد. علی ایحال در فرضی که بخواهد درحین دعوا وکیل معرفی نماید ، به تشخیص دادگاه وکیل تسخیری برکنار خواهد شد.

 

.

.

.

.

.

.

.

.

.

 

.

.

.

.

.

.

 

.

وکیل در ایران

بهترین وکیل در ایران

بین الملل وکیل در ایران

بین المللی وکیل در ایران

در بین الملل وکیل در ایران

در بین المللی وکیل در ایران

وکیل در ایران بهترین

وکیل در ایران خبره ترین

وکیل در ایران با تجربه ترین

وکیل در ایران باهوش ترین

بین الملل وکیل در ایران بهترین

وکیل در ایران بهترین دفتر وکلای

وکیل در ایران با تجربه ترین دفاتر وکالت

وکیل

وکیل بین الملل

وکیل قرارداد

وکیل ملک

گروه وکلا

وکیل طلاق توافقی

وکلای بین المللی

وکیل مهاجرت

وکیل ثبت شرکت

وکیل بین الملل

دفتر حقوقی بین الملل

دفتر حقوقی بین المللی

دفتر وکالت بین الملل

دفتر وکالت

دفتر حقوقی

بهترین وکیل

طلاق توافقی

وکیل ثبت اختراع

وکیل ثبت علامت تجاری

وکیل در دبی

 

Rate this post
tell
mobile
telegram
whatsapp