سایت حقوقی وکیل من ، وکلای خبره ، تلفن دفتر تهران۱۴۱۶-۸۸۴۰  و ارسال پیامک شبانه روزی۱۱۱ به شماره ۰۹۱۲۶۰۰۸۷۲۰

ثبت شرکت سهامی خاص

ثبت شرکت سهامی خاص

ثبت شرکت سهامی خاص

پرسش:  شرکت چیست؟

پاسخ:کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی جهت دستیابی به سود و منفعت میتوانند توانایی های خود را اعم از سرمایه،تخصص و ارتباطات در کنار یکدیکر قرار دهند که مجموع این توانایی ها در کنار هم می بایست تحت چهارچوب خاص با عقد قراردادی مابین این افراد صورت پذیرد و شرکتها نوع خاصی از این قراردادها هستند که هرکدام از انواع شرکتها شامل (مسئولیت محدود، سهامی خاص، سهامی عام، تضامنی…) چهارچوب و تعریف خاصی از ارتباطات مابین شرکاء و سهامداران و همچنین مابین شرکا و اشخاص ثالث (خارج از شرکت) را بیان می دارد.

پرسش:شرکت سهامی خاص چیست؟

پاسخ:شرکت سهامی خاص شرکتی‌است که تمام سرمایه آن که نباید کمتر از یک میلیون ریال باشد، توسط مؤسسان آن تأمین می‌شود.

از آنجا که تشکیل شرکت‌های سهامی عام تشریفات فراوانی دارد، در مواد اصلاحی قانون تجارت برای امور ساده‌تری که تعداد شریک‌ها کمتر است یک نوع شرکت سهامی در نظر گرفته که شرکت سهامی خاص نامیده می‌شود.

در این قبیل شرکت‌ها، صدور اعلامیه پذیره‌نویسی وجود ندارد و دست کم ۳۵ درصد سرمایه در یکی از بانک‌ها به نام شرکت در حال تأسیس در حساب مخصوصی سپرده می‌شود.

در صورتی که به عللی سرمایه شرکت کاهش پیدا کند باید شرکا طی یک سال آن را جبران کنند و یا شرکت را به نوع دیگری از شرکت‌ها از قبیل با مسئولیت محدود یا تضامنی تبدیل کنند.

در نام شرکت باید کلمه خاص قبل از ذکر نام شرکت و یا بعد از آن بلافاصله اضافه شود و قید کلمه خاص باید در تمام نوشته‌های شرکت معلوم باشد زیرا این نوع شرکت‌ها در حقیقت نوعی شرکت سهامی خانوادگی و خصوصی است که مراجعه کنندگان باید اطلاع داشته باشند.

پرسش: شرکت سهامی چیست ؟

پاسخ:در میان اشکال مختلف موسسات تجاری ، شرکت سهامی از مهمترین آنها بشمار می رود . شرکت سهامی یک شخصیت قانونی مستقل محسوب می شود. بر این اساس ، شرکت سهامی می تواند «نام» داشته باشد و بسیاری از حقوقی که اشخاص حقیقی دارند را دارا باشد. به عنوان مثال ، شرکت سهامی می تواند اموالی را تحمیل کرده و معاوضه نماید .شرکت های سهامی می توانند در قرار دادها وارد شوند، اقامه دعوی کنند یا مورد اتهام واقع شوند . از دید قضایی ، شرکت های سهامی شهروند استانی که در آن قرار گرفته اند. محسوب می شوند (اما حق رای ندارند). تاسیس شرکتهای سهامی نسبت به شرکت تک مالکی و تضامنی دشوارتر است. موسسین شرکت می بایست اساسنامه ویک سری آیین نامه آماده کنند.

پرسش:شرایط ثبت شرکت سهامی خاص چیست؟

  • پاسخ:حداق ۳ نفر عضو + ۲ نفر بازرس (بازرسین نباید از اعضا باشند)
  • حد اقل سرمایه ۱۰۰۰۰۰ تومان
  • پروسه زمانی ثبت = ۲۰ روز کاری
  • حداقل ۳۵ درصد سرمایه نقدا پرداخت شود.

 

پرسش:مدارک لازم جهت ثبت  شرکت سهامی خاص چیست؟

پاسخ:

  1. پاسخ:کپی مدارک شناسایی : کارت ملی  – شناسنامه
  2. اصل گواهی عدم سوء پیشینه
  3. امضای اقرار نامه
  4. مجوز در صورت مجوزی بودن موضوع
    (تنظیم وکالتنامه بنام وکیل برای دریافت مجوز)

 

 

Rate this page
tell
mobile
telegram
whatsapp