اگر زن تقاضای طلاق کند و مرد راضی نباشد؟

اگر زن تقاضای طلاق کند و مرد راضی نباشد؟: زن می تواند تقاضای طلاق کند و با توجه به حقوقی که در قانون برای او دیده شده است مانند وکیل در طلاق یا در نبود شوهر و عسر و حرج مرد و …. در مورد اینکه اگر زن تقاضای طلاق کند و مرد راضی نباشد چه اتفاقی می افتد؟

تأثیر مخالفت مرد در طلاق از زن
طبق قوانین ۱۱۱۹، ۱۱۲۹ و ۱۱۳۰ قانون مدنی، زن می‌تواند مانند مرد تقاضای طلاق کند، اما این طلاق ممکن است به این دو دلیل باشد.

۱- شروط دوازده گانه عسر و حرج برای مرد که زن باید رد دادگاه را ثابت کند که در این مورد در ماده درخواست طلاق از طرف زن به طور کامل توضیح داده شده است.

۱۲ شرایط سختی و سختی:
عدم پرداخت نفقه
عدم حضور همسر
رفتار نامناسب زن یا شوهر
بیماری صعب العلاج همسر
محکومیت زوجین
اعتیاد زوجین
ناباروری زوجین
ازدواج مجدد
بکارگیری شوهر در کاری که خلاف حیثیت زن یا خانواده او باشد
جنون
مردان بیماری های خطرناک صعب العلاج هستند تا جایی که سلامت زنان را به خطر می اندازند.
درگیر کارهای نامناسب
۲- مانند سایر عقود، زن تقاضای فسخ نکاح می کند (یعنی بر حسب شرایط تصمیم به جدایی گرفته است). و اگر در جلسه دادگاه نتواند دادگاه را قانع کند (یعنی دلیل قانع کننده ای نداشته باشد) دادگاه حکم به رد دعوا می کند و زن نمی تواند طبق قوانین خانواده طلاق بگیرد.

تأثیر مهریه در مخالفت مرد
همانطور که گفته شد، اگر زنی تقاضای طلاق کند اما دلیل محکمه پسندی برای طلاق نداشته باشد، در صورت مخالفت مرد، درخواست او از سوی دادگاه رد خواهد شد. در این زمینه سوالات زیادی وجود دارد که اگر زن مهریه خود را بدهد باز هم می تواند حکم طلاق بگیرد. در این مورد باید گفت که نه، درست است که ضرب المثل مهرام حلال، جونام آزاد! اما این فقط یک ضرب المثل است و جایی در قانون ندارد! و اگر مرد راضی به طلاق نباشد زن نمی تواند حکم طلاق بگیرد و دادگاه از طرف زن قرار رد دعوای طلاق را صادر می کند.

همچنین اگر زن دلایلی از قبیل عدم پرداخت نفقه، عسر و حرج، غیبت زوج یا شروط دوازده گانه طلاق داشته باشد، حتی در صورت مخالفت زوج با طلاق، زن می تواند خود را طلاق دهد و مهریه خود را به طور کامل دریافت کند.

نکته مهم در اینجا این است که اگر زن دلیل موجهی برای طلاق نداشته باشد نمی تواند با پرداخت مهریه طلاق بگیرد و تنها زمانی می تواند با مهریه طلاق بگیرد که مرد با دادن مهریه به طلاق رضایت دهد زن بدون دلیل طلاق می گیرد با پرداخت مهریه، طلاق از نوع طلاق و غیر قابل رجوع خواهد بود (زن و مرد پس از مدتی نمی توانند برگردند و به اصطلاح مجرد شوند).

در صورت نیاز می توانید برای دریافت مشاوره کاملا رایگان از وکیل من با شماره ۸۷۲۰-۶۰۰-۰۹۱۲ تماس بگیرید.

Rate this post
tell
mobile
telegram
whatsapp