بهترین وکیل زمین

بهترین وکیل زمین ، به جرات می توان گفت که یکی از مشکل ترین و پیچیده ترین دعاوی رسیدگی به دعاوی مربوط به زمین کشاورزی است، زیرا هر زمینی دعاوی خاص خود را دارد که در صورت بروز تعارض بین آنها رسیدگی به مسائل و مشکلاتی که نیاز به وکیل ملکی دارد، می باشد. .

انتخاب وکیل زمین یک کار حساس و مهم است به همین دلیل وکیل زمین علاوه بر داشتن تخصص و مدرک حقوقی باید دارای تجربه بالا و اطلاعات کامل و جامع باشد تا بتواند بهترین عملکرد را در پرونده های مربوط به زمین داشته باشد.

وکیل زمین کیست و چه وظایفی دارد؟

بهترین وکیل زمین
وکیل ملکی یکی از وکلای پایه یک دادگستری است که می تواند به موضوع اموال مردم رسیدگی کند.
انواع زمین
زمین های بایر، دایر و موات
انواع زمین از نظر موقعیت
زمین هایی که در محدوده شهری یا خارج از محدوده شهری واقع شده اند.
زمین ها از نظر مالکیت
ملی، خصوصی و وقفی
زمین از نظر کاربری
کشاورزی، صنعتی، باغی و مسکونی
اقدامات وکیل زمین
رسیدگی به پرونده های زمین شهری
با توجه به اینکه بسیاری از مشکلات زمین مربوط به زمین شهری است و با توجه به تورم، قانونگذاری و پیچیدگی در مقررات و مقررات، رفع این مشکلات نیازمند وکیل زمین با ویژگی های زیر است:
حساسیت بالا، بینش، تسلط بر مدارک ثبتی و…
رسیدگی به پرونده های زمین های کشاورزی
به صراحت می توان بیان کرد که یکی از سخت ترین و پیچیده ترین دعاوی رسیدگی به دعاوی مربوط به زمین کشاورزی است، زیرا هر زمینی دعاوی خاص خود را دارد که در صورت بروز اختلاف بین آنها رسیدگی به مسائل و مشکلاتی که نیاز به وکیل دارد.

اقدامات و توانایی های وکیل حرفه ای زمین در خصوص زمین های کشاورزی

بهترین وکیل زمین
پرداختن به موضوعاتی مانند حق طرح، حق ریشه و حقوق کشاورزی
رسیدگی به پرونده های مربوط به زمین های زراعی
رسیدگی به امور پرونده های زمین موات که دارای مواردی از قبیل ابطال اسناد می باشد
رسیدگی به مسائل اصلاحات ارضی
رسیدگی به مسائل مربوط به معاملات زمین کشاورزی
و…..

هزینه بالای تولید محصولات کشاورزی و همچنین سود کم کشاورزان یکی از دلایلی است که کشاورزان تمایل به تغییر کاربری زمین خود را دارند به همین دلیل بسیاری از کشاورزان گزینه فروش زمین خود و مهاجرت به شهرهای بزرگ را انتخاب می کنند. ، فروش و رها شدن این زمین ها یکی از دلایلی است که باعث افزایش تورم، گرانی و برخی مشکلات اقتصادی شده است، با توجه به اینکه تغییر کاربری اراضی کشاورزی خلاف حقوق مردم است، کانون وکلای میرداد می تواند از راهکارهایی استفاده کند. و در مورد تقسیم اراضی، تفکیک اراضی و مشکلاتی از این دست استدلال هایی بیاورید باید مشاور شما باشد.

وکیل زمین خواری

بهترین وکیل زمین ، زمین خواری اصطلاح رایجی است که در قانون وجود ندارد. این اصطلاح برای رفتار مجرمانه عاملان تصرف غیرقانونی برخی از اراضی به کار می رود، زیرا نمی توان همه انواع زمین خواری را زمین خواری نامید.

زمین خواری به عنوان تصرف غیرقانونی زمین یکی از معضلات مهمی است که از نظر زیست محیطی و اقتصادی نیز حائز اهمیت است و از جرائمی است که در حقوق کیفری توسط وکیل زمین پیگیری می شود.

جرم و مجازات زمین خواری در قانون
مرتکب جرم زمین خواری با ترفند و فریب و انجام اعمال متقلبانه خود را مالک اصلی اموال معرفی کرده و اموال را به صورت غیرقانونی تصرف می کند. با افزایش کلاهبرداری در املاک و اراضی، جرم زمین خواری نیز رواج یافته و به همین دلیل مقامات قضایی پیگیر تعقیب و مجازات بیشتر این مجرمان هستند.

این جرم بیشتر توسط افرادی صورت می گیرد که دارای نفوذ و روابط سیاسی، اجتماعی و اقتصادی زیادی هستند و به آنها یقه سفید می گویند و از مفاسد اقتصادی محسوب می شود که از نظر عوارض و آثار منفی اقتصادی ، برای مبارزه ضروری است نیاز به برخورد قاطع و قاطع قضایی است.

در ماده ۶۹۰ قانون مجازات اسلامی مواردی مربوط به تصرف زمین و مصادیق آن ذکر شده است و هرکس از طریق صحنه سازی شامل کندن پی، دیوار کشی، تغییر حدود زمین، تخریب حدود، کشیدن رودخانه، زراعت است. یا در مواردی مانند این موارد تصرف اراضی کشاورزی حتی اگر این اراضی زراعی یا جنگلی یا هر نوع دیگری باشد و این اقدامات به قصد تصرف این اراضی و یا انجام عملیات دیگر بدون مجوز باشد. سازمان محیط زیست یا مراجع ذیربط موجب تخریب محیط زیست و منابع طبیعی یا تجاوزات و تصرف عدوانی یا ایجاد مزاحمت یا ممانعت از حق شود، بر اساس این ماده مرتکب به حبس از یک ماه تا یک سال محکوم می شود. وکیل زمین می تواند برای چنین مشکلاتی مفید باشد، چه برای متهم کردن و چه برای تبرئه شخص.

قانون حفظ کاربری اراضی

بهترین وکیل زمین ، پس از تصمیم کمیسیون مربوطه و رعایت الزامات قانونی، مالکان باید ۸۰ درصد قیمت روز اراضی و باغات مذکور را جهت تغییر کاربری زمین خود به صندوق خزانه داری کشور واریز کنند.

البته لازم به ذکر است تغییر کاربری برای سکونت مالک زمین و باغ تا متراژ ۵۰۰ متر مربع و فقط یکبار بلامانع است.

همچنین احداث مرغداری، پرورش ماهی، دامپروری، احداث گلخانه و سایر واحدهای صنعتی مرتبط با کشاورزی و صنایع دستی مشمول پرداخت عوارض مذکور نخواهد بود. بهتر است قبل از تعویض زمین با وکیل زمین مشورت کنید.

مجازات متخلفان تغییر کاربری

بهترین وکیل زمین ،لازم به ذکر است افرادی که به صورت غیرقانونی زمین خود را تغییر کاربری دهند مجازات و مجازات خواهند شد. در ماده ۳ این قانون آمده است:

تغییر کاربری غیرمجاز جرم محسوب می شود و مالکان و باغدارانی که بدون مجوز و غیرقانونی اقدام به تغییر کاربری می کنند، علاوه بر تخریب بنای ساخته شده، باید یک تا سه برابر ارزش زمین کشاورزی و باغات به قیمت روز جریمه بپردازند. از زمین با کاربری موظف به تعویض آن هستند.

تبصره* در صورت تکرار جرم به حداکثر جزای نقدی و همچنین به حبس از یک ماه تا ۶ ماه محکوم خواهند شد.

وکیل زمین کشاورزی

بهترین وکیل زمین ، زمین کشاورزی یکی از سخت ترین پرونده ها برای رسیدگی به اختلافات است و از آنجایی که هر زمینی اختلاف خود را بین طرفین دارد، بهتر است برای رسیدگی به این نوع پرونده ها از وکیل زمین کشاورزی استفاده کنید.

حق ریشه در عرف و قانون دارد

حقیقت این است که بر خلاف نظر بسیاری از مردم، حق ریشه مشکل است که هم قانون قبول دارد و هم عرف. موضوع حقوق کشاورزی به قدری اهمیت دارد که حتی در ماده ۳۱ قانون ثبت و تبصره ۲ ماده ۵ قانون خرید و تملک اراضی نیز به آن اشاره شده است و پس از انقلاب اسلامی نیز این موضوع کاملاً به رسمیت شناخته شده است. در برنامه های عمومی گنجانده شده است. و ملکی و نظامی نیز به طور کامل در نظر گرفته شده است.

یکی از مهم ترین نکاتی که باید به آن توجه کنید این است که حق ریشه فقط به کشاورزان صاحب نسق تعلق می گیرد و به هیچ وجه به کارگران عادی یا کشاورزان عادی تعلق نمی گیرد. ناگفته نماند که اگر خود مالک در زمین کار نمی کند و کشاورز دیگری در زمین کار می کند، باید حق زراعت در املاک صاحبان زمین به صاحب زمین داده شود.

بر اساس آرای وحدت رویه در موارد زیر می توان حق ریشه را صحت معامله تلقی کرد:

زمین های مساعد
زمین های بایر
مراتع و جنگل
در سایر سرزمین های مشمول اصلاحات ارضی و…
در مواردی که مال مذکور به هر دلیل از مالکیت شخص اول خارج شود و یا توسط دولت مصادره و تملک شود و یا مسائل دیگری موجب سلب ملک مذکور از مالک اصلی و اولیه شود، حق منشاء باید از موسسه تملک کننده درخواست شود. اتفاق خواهد افتاد.

با توجه به اینکه مطالبه حق ریشه یکی از موضوعات تخصصی و تخصصی به حساب می آید، افراد باید در نظر داشته باشند که کمک گرفتن و مشاوره با وکیل متخصص و حرفه ای بسیار مهم است و از موارد الزامی محسوب می شود. اثبات مالکیت زمین بدون سند نیز امکان پذیر است.

حق کشاورز چگونه محاسبه می شود؟

بهترین وکیل زمین ، بدون شک یکی از مهمترین و اساسی ترین سوالاتی که ممکن است برای بسیاری از افراد پیش بیاید این است که حق ریشه چگونه محاسبه می شود؟ در پاسخ به این سوال باید به این نکته اشاره کرد که در مواردی که کشاورز و مالک در حین انعقاد قرارداد با یکدیگر توافق می کنند، نحوه تعیین حق ریشه و تعیین معیار برای آن، رسیدگی به این گونه موارد در محاکم قضایی. بسیار ساده تر و کمتر چالش برانگیز خواهد بود.

در مواردی که در ضمن عقد نحوه محاسبه حق ریشه مشخص نشده باشد و مالک و کشاورز توافق خاصی در مورد آن نداشته باشند، مرجع قضایی بر اساس ضوابط قانونی حکم و حق ریشه را تعیین می کند. کشاورز می تواند برای تعیین میزان حق ریشه به دادگاه و مرجع قضایی محل سکونت خود یا مالک مراجعه و برای احقاق حق خود شکایت کند. بنابراین در مرحله اول کارشناس باید ضوابط تعیین حقوق طراحی را که به موارد زیر تقسیم می شود مورد ارزیابی قرار دهد.

مدت زمانی که کشاورز در ملک بوده است.
اقدامات و فعالیت های انجام شده توسط کشاورز در ملک.
اثرات مطلوب کار کشاورز بر نتیجه نهایی ملک مذکور.
مقدار پولی که کشاورز برای ملک خرج کرده است.
فعالیت های کشاورز قیمت اصلی ملک را افزایش داده است.
جرم تخریب مرز زمین کشاورزی
معمولاً زمین های کشاورزی که در کنار هم قرار می گیرند با حاشیه یا حصار از یکدیگر جدا می شوند. این حدود با کمک اسناد یا مبایعه نامه ای مشخص می شود که ثابت می کند هر فرد مالک چه قسمتی از زمین و به چه میزان است. در نتیجه هر فرد دارای مقدار مشخصی زمین کشاورزی است. اگر شخصی محدوده زمین کشاورزی را تخریب کند، می توان به جرم تخریب محکوم و شکایت کرد.

به این ترتیب اگر شخصی به حریم و حدود زمین کشاورزی معترض باشد باید اعتراض خود را از طریق قانونی پیگیری کند.

مزایای وکلای مجرب

تسریع در روند قانونی
حضور در جلسات دادگاه بدون حضور موکل و گزارش منظم به موکل
حفظ اسرار و اطلاعات مشتری و عدم افشای آنها
مسائل حقوقی را برای مشتری روشن کنید
پیگیری منظم پرونده تا حصول نتیجه
حق نمایندگی عادلانه
جلب اعتماد مشتری و برقراری ارتباط موثر با او
انجام فعالیت های حقوقی با به روزترین سیستم حقوقی
به روز بودن و آگاهی از آخرین قوانین کشور
برخورد مناسب و محترمانه با ارباب رجوع و قاضی مددجو
فعالیت گروه های مجرب در کلیه زمینه های حقوقی (مالی، خانوادگی و …)، کیفری و ….

شما می توانید برای دریافت مشاوره ی کاملا رایگان در هر ساعت از شبانه روز با تیم وکیل من به شماره ۸۷۲۰ ۶۰۰ ۰۹۱۲ تماس بگیرید .

Rate this post
tell
mobile
telegram
whatsapp