ثبت غیر حضوری شکایت در دیوان عدالت

ثبت غیر حضوری شکایت در دیوان عدالت ؟دیوان عدالت اداری به‌عنوان عالی‌ترین مرجع اداری کشور همواره مورد مراجعه افراد و سازمان‌های مختلفی است که باید به امور آنها رسیدگی کند، بنابراین مانند دادگاه‌ها که مراجعه حضوری به دادگاه برای هر موضوعی موجب ازدحام و ازدحام می‌شود. دیوان عدالت اداری نیز تصمیم گرفت سامانه ای مانند سامانه ثنا طراحی کند تا مردم بتوانند شکایات خود را به صورت الکترونیکی ثبت کنند. در ادامه قصد داریم نحوه ثبت شکایت حضوری در دیوان عدالت اداری را توضیح دهیم.

سیستم ساجد چیست؟
طرح شکایت غیرحضوری در دیوان عدالت اداری همانطور که گفته شد، دیوان عدالت اداری تصمیم گرفت برای جلوگیری از هرج و مرج ناشی از رسیدگی به درخواست های مراجعین یعنی افراد و سازمان ها، سامانه ای به نام سامانه ساجد طراحی کند. سامانه ساجد به استناد دیوان عدالت اداری به موارد زیر رسیدگی می کند:

ثبت دادخواستهای بدوی و تجدیدنظر
ثبت و پیگیری درخواست اعمال ماده ۷۹ (درخواست تجدیدنظر از سوی رئیس دادگاه) و درخواست ماده ۸۹ (درخواست رسیدگی به تعارض آراء شعب) قانون تشکیلات و تشریفات دادگستری. دیوان عدالت اداری
پیگیری ماده ۸۰ (درخواست ابطال مصوبات)
ارسال پاسخ اخطاریه اصلاح نقص، قبوض و نامه به شعب مختلف در دیوان عدالت اداری.
ثبت نام در سامانه ساجد
با توجه به مطالب گفته شده در دیوان عدالت اداری، استفاده از سامانه ساجد مستلزم این است که ابتدا در سامانه ثنا ثبت نام کرده باشید، بنابراین ابتدا حتما در سامانه ثنا ثبت نام کرده و سپس در سامانه ساجد ثبت نام کنید.

پس از این می توانید با وارد کردن لینک sajed.divan-edalat.ir در سامانه ساجد ثبت نام کنید (نیازی به وارد کردن www در ابتدای این آدرس نیست) پس از باز شدن صفحه در صورت واقعی بودن وارد شوید. کد ملی شما وارد شده و وارد صفحه ثبت نام شوید. اطلاعات خواسته شده را در آخرین مرحله تکمیل می کنید و پس از ثبت نهایی آنها، ثبت نام شما انجام می شود. برای ثبت نام اشخاص حقوقی، فردی که به عنوان مدیر حساب کاربری در سامانه ثنا معرفی شده است باید نسبت به تکمیل ثبت نام اقدام کند. پس از انجام این مراحل می توانید وارد سامانه دیوان عدالت اداری شوید.

نام کاربری و رمز عبور در سامانه ساجد
نام کاربری در سامانه ساجد برای اشخاص حقیقی کد ملی و برای اشخاص حقوقی شناسه ملی آنهاست. اشخاص حقیقی می توانند در هنگام ثبت نام رمز را انتخاب کنند و اشخاص حقوقی نیز پیامک حاوی رمز را دریافت خواهند کرد.

تفاوت سیستم ساجد با سیستم ثنا و سیستم سخا
همانطور که گفته شد سامانه ساجد، سامانه ثنا و سامانه سخا سه سامانه متفاوت هستند به گونه ای که سامانه سخا سامانه ای است که از طریق آن دادخواست های قابل طرح در محاکم و مراجع قضایی قوه قضائیه ثبت می شود. در غیبت. ثنا مربوط به اطلاعیه های قوه قضائیه یعنی نتایج دادخواست ها و تشریفات پیگیری به اشخاص حقیقی و حقوقی و سامانه ساجد دیوان عدالت اداری برای ثبت شکایات و دادخواست های قابل طرح در دیوان می باشد. عدالت اداری.

پیگیری دادخواست یا تجدیدنظر اولیه در سامانه ثنا
پس از ثبت دادخواست و شکایت شما در سامانه ساجد دیوان عدالت اداری دیگر امکان پیگیری دادخواست بدوی و تجدیدنظرخواهی در سامانه ساجد وجود ندارد. این سامانه با عنوان نام این سامانه تحت عنوان «سامانه ثبت دادخواست دیوان عدالت اداری» صرفاً جهت طرح شکایات غیر حضوری در دیوان عدالت اداری طراحی شده است و پیگیری دادخواست های ارسالی باید از طریق سامانه ثنا انجام شود. .

در صورت نیاز می توانید برای دریافت مشاوره کاملا رایگان از وکیل من با شماره ۸۷۲۰-۶۰۰-۰۹۱۲ تماس بگیرید.

Rate this post
tell
mobile
telegram
whatsapp