دفتر بهترین وکیل کلاهبرداری در ایران

تلفن دفتر ۸۸۴۰۱۴۱۶  موبایل دفتر ۰۹۱۲۶۰۰۸۷۲۰ و ارسال پیامک شبانه روزی ۱۱۱ به موبایل دفتر، وکیل مجرب

دفتر کارشناس حقوقی کلاهبرداری در ایران

پرسش : اگر چک پرداخت نشود بانک باید چه کار های انجام بدهد؟
پاسخ : هر گاه وجه چک به علتی از علل مندرج در ماده ۳ پرداخت نگردد بانک مکلف است در برگ مخصوصی که مشخصات چک و هویت و نشانی کامل صادرکننده در آن ذکر شده باشد علت یا علل عدم پرداخت را صریحا قید و آن را امضاء و مهر نموده و به دارنده چک تسلیم نماید.

در برگ مذکور باید مطابقت امضا صادرکننده چک با نمونه امضا موجود در بانک (در حدود عرف بانکداری) و یا عدم مطابقت آن از طرف بانک تصدیق شود.

بانک مکلف است به منظور اطلاع صادرکننده چک، فورا نسخه دوم این برگ را به آخرین نشانی صاحب حساب که در بانک موجود است ارسال دارد.

در برگ مذبور باید نام و نام خانوادگی و نشانی کامل دارنده چک نیز قید گردد.

پرسش : چند نوع چک داریم؟

پاسخ : انواع چک عبارتند از:

۱٫ چک عادی،‌ چکی است که اشخاص عهده بانک‌ها به حساب جاری خود صادر می‌کنند و دارنده آن تضمینی جز اعتبار صادرکننده آن ندارد.

۲٫ چک تایید شده، چکی است که اشخاص عهده بانک‌ها به حساب جاری خود صادر و توسط بانک محال علیه پرداخت وجه آن تایید می‌شود.

۳٫ چک تضمین‌شده، چکی است که توسط بانک به عهده همان بانک به درخواست مشتری صادر و پرداخت وجه آن توسط بانک تضمین می‌شود.

۴٫ چک مسافرتی، چکی است که توسط بانک صادر و وجه آن در هریک از شعب آن بانک توسط نمایندگان و کارگزارن آن پرداخت می‌گردد.

پرسش و پاسخ های دیگر :

املاک در دبی   ، تلفن دفتر ۸۸۴۰۱۴۱۶  موبایل دفتر ۰۹۱۲۶۰۰۸۷۲۰ و ارسال پیامک شبانه روزی ۱۱۱ به موبایل دفتر

 

املاک در دبی

 

پرسش: اخذ اقامت از طریق ثبت شرکت در امارات متحد عربی به چه شکل است؟

پاسخ: در این روش شما می‌توانید به عنوان مدیرعامل و سرمایه‌گذار، شرکتی را ثبت نموده و برای خود و خانواده ویزای اقامت اخذ نمایید.. برای ثبت شرکت لازم سات شما یک شریک تبعه امارات داشته باشید که البته این شریک صوری است و شریک شما تنها مبلغی حدود ۸ تا ۱۲ هزار درهم در سال از شما بابت ثبت اسمش در اساسنامه شرکت شما می‌گیرد و در اساسنامه شرکت شما حداقل باید سرمایه ۰۰۰/۳۰۰ درهم را اعلام و آنرا در بانک سپرده بگذارید که البته افرادی هستند که در قبال دریافت مبلغی از شما این سپرده را برای شما در بانک می‌گذارند در مقابل هر ۰۰۰/۷۰ درهم سرمایه شرکت یک نفر می‌تواند از طرف شرکت به عنوان شریک شرکت اقامت بگیردی اگر شما حداقل سپرده که همان ۰۰۰/۳۰۰ درهم است را ثبت کنید با توجه به آنکه ۵۱% سهام شرکت متعلق به شریک بومی شما است ۰۰۰/۱۴۷ درهم سهم شما است که با آن ۲ نفر می توانند اقامت بگیرندکه این اقامت‌ها ۳ ساله و قابل تمدید است خانواده افراد سهیم در شرکت شامل همسر، فرزندان و پدر و مادر نیز می توانند اقامت بگیرند که البته برای پدر و مادر ۱ ساله و قابل تمدید است

 

 

پرسش: اخـذ اقـامت امارات متحد عربی به عنوان شـریک تجاری یک شرکت به چه صورت انجام میشود؟

پاسخ: شرکتی که شـما را به عنوان سـهامدار می پذیرد (‌شریک‌) ابتدا در دادگاه دبی یک وکالت نامه تام‌الاختیار از شما دریافت می‌نماید تا شما ادعایی برای مالکیت سهام این شرکت نداشته باشید به هر حال چنانچه این شرکت در آینده دچار هر نوع مشکلی گردد. شما نیز دچار مشکلات متعددی خواهید شد.در این روش شما می‌بایست هر ۳ سال مبلغی را به مدیرعامل شرکت پرداخت کنید. البته معمولاً مدیرعامل شرکت بخشی از هزینه‌های اجاره آب و برق و تلفن را به صورت نامحسوس از شما دریافت می‌کند.کلیه امور شما در این روش توسط کفیل شما مدیریت می‌شود. توجه داشته باشید چنانچه بعداً بخواهید تغییر اقامت دهید باید یک رضایت نامه از کفیل خود داشته باشید

 

پرسش: وضعیت اقتصادی  امارات چگونه است؟

پاسخ: کشور امارات دارای یکی از بازترین و آزادترین ساختارهای اقتصادی در جهان میباشد. این کشور در مدتی کوتاه رشد اقتصادی قابل ملاحظه ای داشته و نرخ رشد تولید ناخالص داخلی آن در سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۶ به هشت و چهار درصد (بالاترین نرخ رشد اقتصادی در کشورهای حوزه خلیج) رسیده است. نرخ رشد تولید ناخالص داخلی این کشور در سال ۲۰۰۷ به ۱۹۲ میلیارد دلار رسید که این منعکس کننده منابع غنی این کشور است. این کشور دارای ۱۰% منابع نفتی ذخیره جهان بوده و پنجمین کشور جهان از نظر دارایی ذخایر گاز طبیعی میباشد.

پرسش: نحوه احذ اقامت دبی از طریق تجارت خاص در امارات متحد عربی چگونه است؟

پاسخ: تجار براى دریافت جواز کسب از طریق تجارت خاص باید شرکت وطنى داشته باشند. بدین منظور یک نفر موطن امارات متحده عربى باید ۵۱% در جواز کسب شریک باشد و در بعضى موارد شرکاى وطنى اجازه کل فعالیت و تصمیم‌گیرى را به تجار داده و نقش اساسى در فعالیتهاى شرکت و واحدهاى تجارى ندارند.براى ایجاد واحد تجارى یا شرکت از طریق تجارت خاص تاجر باید مبلغ ۳۰۰۰۰۰ درهم گارانتى از طریق بانک ارائه دهد. این نوع جواز براى فعالیتهایى نظیر ایجاد واحد تجارى براى فروش پوشاک، کامپیوتر، الکترونیک و مواد غذایى و غیره مى‌باشد

 

پرسش: ویزای موقت در امارات به چه معناست؟

ویزای موقت خود به سه دسته تقسیم میشود

۱- ویزای ترانزیت: مدت این ویزا ۱۴ روز است و روز ورود و خروج محاسبه نمی شود. این ویزا از طرف اداره مهاجرت دبی صادر می شود. این ویزا قابل تمدید نمی باشد. اعتبار این ویزا از تاریخ صدور، ۱۴ روز می باشد و در صورت عدم استفاده در این مدت از درجه اعتبار ساقط می شود.

۲- ویزای توریستی: این ویزا یک ماهه می باشد و امکان تجدید زمان آن وجود ندارد. این ویزا به ایرانیان و شهروندان ۳۳ کشور ذکر شده در قسمت ویزای زیارتی تعلق نمی گیرد.

 

۳- ویزای زیارتی : این ویزا جهت ایرانیان و اتباع سایر کشورها صادر می گردد. شهروندان کشورهایی که در جدول زیر مشاهده می کنید، می توانند ویزای خود (ویزای زیارتی) را بصورت رایگان در هنگام ورود به فرودگاه دبی دریافت نمایند

 

پرسش: نحوه اخذ ویزا در دبی به چه صورت است؟

برای صدور ویزا به هر علتی مثل تجارت، سیاحت و غیره، شخص، شرکت و یا سازمانی در دبی می بایست ضمانت تقاضا کننده ویزا را به عهده بگیرد و بدین ترتیب عملا و قانونا مسئول مسافر شناخته می شوند و باید مسافر را در تاریخ مقرر از کشور خارج کنند. این مسئول در امارات به نام “کفیل” معروف است. لذا برای صدور ویزا یک کفیل لازم است که واجد شرایط کفالت باشد. کفیل در دو صورت می تواند برای مسافر ویزا درخواست نماید. اول اینکه از نزدیکان مسافر باشد که در این صورت باید فرم نسبیت از سفارت مربوطه دریافت کند و یا رابطه تجاری داشته باشد. در روش دوم بر اساس رابطه های کاری و تجاری، سازمانهای دولتی و شرکتهای خصوصی می توانند برای مسافر خود درخواست ویزا نمایند. لازم به یادآوری است که ویزاهای توریستی و یا زیارتی توسط خطوط هوایی، هتل ها و یا آژانس های مسافرتی درخواست می شود (به همین علت آژانسهای مسافرتی از کلیه مسافرین دوبی خود ضمانت اخذ می نمایند) برای انجام امور اقامت اگر مستقیم از طریق کفیلی آشنا اقدام کنید از نظر هزینه مناسب‌تر و با اطمینان بیشتری انجام می‌شود وگرنه در انتخاب شرکتی که در نظر دارید مراحل قانونی و اقامت و مجوز کار شما را انجام دهد دقت نظر کافی به عمل آورید. کل هزینه و زمان طی مراحل اداری را به صورت کتبی از او بخواهید و سپس حق‌الزحمه خود را نیز جداگانه حساب کند. در امارتهای عجمان و راس الخیمه با خرید ملک در مناطق فری هولد، ویزای اقامت از طرف دولت صادر میشود. در دبی نیز تا چندی پیش وضع بهمین منوال بود ولی اخیرا صدور ویزای اقامت با خرید ملک بحالت تعیلق در آمده و دولت در حال بررسی صدور این نوع ویزاست. کماکان ادامه صدور این نوع ویزا برای خریداران ملک در دبی در هاله ای از ابهام قرار دارد.

 

پرسش: برای اقامت در دبی و دیگر مناطق امارات متحد عربی چه نکاتی را باید در نظر داشته باشیم؟

پاسخ: امارات متحده عربی تشکیل شده از هفت شهر (امارت) میباشد: ابوظبی، دبی، شارجه، ام القوین، فجیره، عجمان و راس الخیمه. چهار پنجم کشور امارات بیابانی میباشد که در مقابل برجها و آسمان خراشهای بلند و درختان نخل، در کنار کوههای حاجر قرار گرفته است. در دبی و سایر کشورهای حوزه خلیج فارس، بر خلاف سایر کشورهای دنیا ویزا توسط اداره مهاجرت و وزارت کار صادر می شود و نه توسط سفارت خانه های امارات در دنیا. نیاز به ویزای دبی برای ملیت های مختلف، تفاوت بسیاری دارد و قوانین مربوط به آن بدون اطلاع قبلی تغییر می کنند. لذا قبل از سفر حتما اطلاعات لازم را کسب نمایید و نسبت به تهیه ویزا اقدام نمایید. تمامی مسافران به جز افراد ساکن کشورهای عضو شورای همکاری خلیج (بحرین، کویت، قطر، عمان و عربستان سعودی) می بایست ویزا تهیه نمایند.

با وجود مساحت کوچک آن، امارات  به یکی از قطبهای مهم و قلب اقتصادی منطقه در روابط بین المللی، اقتصادی و سرمایه گذاری تبدیل شده است. برای اقامت در این کشور قبل از هرگونه تصمیمی برای کار و زندگی حتی اگر برای گذران دوران بازنشستگی قصد اقامت دارید بررسی همه جانبه انجام دهید و واقع‌بینانه تصمیم بگیرید در هر حال از بررسی‌های سطحی بگذرید و واقعاً عمقی وارد شوید. همچنین باید بررسی لازم در خصوص نوع کار و فعالیت را انجام دهید و در نظر داشته باشید که در هر زمینه و شغلی که قصد انجام فعالیت دارید، باید تخصص لازم و نیز سرمایه کافی را داشته باشید و جوانب مختلف را در نظر بگیرید. اگر پنجاه درصد مصمم به کار و اقامت شده‌اید، ویزای دوماهه بگیرید و در خصوص این موارد دقت نظر به عمل آورید.

 

 

 

Rate this post
tell
mobile
telegram
whatsapp