سریع ترین روش طلاق توافقی

 

در این مطلب میخواهیم سریعترین روش طلاق از زن را بگوییم که چگونه است و چه راههایی دارد و نقش وکیل در گرفتن طلاق از زن برای تسریع آن چیست.

امروزه با توجه به مشکلاتی که در زندگی برخی از زوج ها به وجود می آید، تنها راه ممکن طلاق است تا دو نفر به آرامش برسند و از دغدغه های خود خلاص شوند.

یکی از موضوعاتی که قانون پیش بینی کرده و بسیاری از زوجین این نوع طلاق را ترجیح می دهند، طلاق توافقی است.

در واقع در طلاق توافقی زوجین با تفاهم و توافقی که بین آنها صورت می گیرد به این نتیجه می رسند که از یکدیگر جدا می شوند.

بهترین راه طلاق گرفتن از طرف زن

معمولاً در قراردادی که با یکدیگر منعقد می شود، تمام مسائل حقوقی، مالی، مهریه و حضانت فرزند ذکر می شود و هر دو سند مربوط را امضا می کنند تا بعداً نتوانند از نظر قانونی به آن اعتراض کنند.

البته این تفاهم نامه باید به تایید دادگاه برسد و دادگاه معمولا به توافق طرفین احترام می گذارد و در صورت عدم وجود ابهامات احتمالی، این تفاهم نامه وجهه قانونی پیدا می کند.

آیا امکان داشتن وکیل برای تسریع در نتیجه طلاق وجود دارد؟

در واقع طلاق توافقی شرایط خاصی ندارد و کافی است طرفین بفهمند که می خواهند توافقی از یکدیگر جدا شوند. البته واگذاری مسؤولیت موارد ذکر شده از جمله مسائل مالی، جهیزیه، مهریه و به ویژه حضانت فرزندان از مواردی است که باید در این قرارداد لحاظ شود.

برای طلاق توافقی چه مدارکی لازم است؟

شناسنامه طرفین به همراه کارت ملی یا ملی و عقدنامه محضری از مدارک لازم جهت تقدیم دادخواست طلاق زوجین می باشد. البته در صورت عدم دسترسی به قرارداد می توانید یک نسخه از آن را از دفتر اسناد رسمی محل ثبت قرارداد دریافت کنید.

راه های دیگر طلاق از زوجه

در طلاق زوجه بر خلاف طلاق زوج که مرد می تواند بدون دلیل خاصی دادخواست طلاق خود را به دادگاه تقدیم کند، زن باید طبق قانون دلایل موجهی برای درخواست طلاق خود داشته باشد.

دلایل موجه طلاق سریع زوجه

در صورتی که ادامه زندگی مشترک موجب عسر و حرج زن شود، دادگاه می تواند زوجین را مجبور به طلاق کند.

موارد عسر و حرج زن برای طلاق

ترک زندگی مشترک زناشویی توسط مرد حداقل به مدت ۶ ماه متوالی یا ۹ ماه متناوب در یک سال بدون عذر موجه.

اعتیاد زوج به یکی از انواع مواد مخدر یا اعتیاد زوج به مشروبات الکلی در صورتی که زندگی خانوادگی را مختل کند و امتناع زوج از ترک آنها یا عدم امکان اجبار زوج به ترک در مدت زمانی که تشخیص پزشک لازم است. در این صورت اگر مرد به تعهد خود عمل نکند و یا پس از خروج مجدداً به موارد فوق رجوع کند، با تقاضای زن طلاق توسط دادگاه انجام می شود.

حکم قطعی مرد به حبس ۵ سال یا بیشتر

همسر مبتلا به بیماری روانی صعب العلاج یا هر عارضه ای که زندگی زناشویی را مختل کند.

در صورت عدم حضور زوج به مدت ۴ سال، زوجه می تواند در صورت اثبات این امر تقاضای طلاق کند.
طرفین عقد نکاح می توانند در ضمن عقد یا خارج از عقد به هر شرطی که مخالف اصل عقد نباشد با یکدیگر توافق کنند. بنابراین، اگر شرط کنند که هر گاه شوهر زن دیگری را انتخاب کند یا هر گاه شوهر بخواهد به زندگی زن آسیب برساند یا رفتار ناشایستی که زندگی زن را غیر قابل تحمل کند یا هر شرط دیگری کند، زن وکیل و وکیل می شود. اعتماد. می تواند پس از اثبات موارد فوق و احراز شرط در دادگاه و صدور رای دادگاه از خود تبرئه شود.
طلاق توافقی بهترین راه برای کسانی است که وقت ندارند

اقدام برای سریعترین طلاق از طرف زن به دو صورت امکان پذیر است:

روش اول این است که زوجین شخصاً می خواهند مراحل طلاق توافقی را طی کنند که مراحل آن به شرح زیر است:

۱-با مراجعه به سامانه تصمیم گیری (سامانه تعیین وقت طلاق)، مشخصات شناسنامه را وارد کرده و بسته به منطقه و محله مورد نظر مرکز غربالگری را تعیین کنید.
۲-در زمان ذکر شده به مرکز غربالگری مورد نظر مراجعه و دلایل طلاق را ذکر کنید
۳-معرفی آنها توسط مرکز غربالگری به یکی از مراکز مشاوره که زیر نظر بهزیستی فعالیت می کنند.
۴-گذراندن جلسات مشاوره و تکمیل آن که حداقل ۴۵ روز طول می کشد و از ۱ تا ۵ جلسه به انتخاب زوجین می باشد.
۵-اخذ گواهی عدم سقط طلاق و ثبت آن در یکی از دفاتر خدمات الکترونیک قضایی
۶-دادخواست از دفاتر خدماتی به دادگاه ارسال می شود و پس از صدور رای دادگاه، زوجین سه ماه فرصت دارند تا برای ثبت طلاق خود به دفاتر رسمی طلاق مراجعه کنند.

روش دوم ثبت طلاق توافقی، سپردن آن به وکیل مجرب و متخصص در این زمینه است که معمولاً از آن به عنوان سریع ترین روش طلاق از سوی زن یاد می شود.

استفاده از وکیل برای تسریع در طلاق باعث می شود روند ثبت طلاق به سرعت انجام شود و این زمان به حدود ۲۰ تا ۳۰ روز کاهش یابد.

همچنین لازم است فقط یکبار برای امضای قراردادها رفته و بقیه را به وکیل واگذار کنید.

نکات مهم در زمینه طلاق از زن

دقت داشته باشید قبل از صدور رای دادگاه در صورت پشیمانی هر یک از زوجین، دادگاه طلاق را ثبت نمی کند و بالطبع توافق نامه کتبی باطل می شود.

حرف پایانی

سریع ترین روش طلاق از طرف زن بدون شک باید توسط وکیل گروه آریا دادیار انجام شود که طبق قوانینی که می داند سریعتر برای شما انجام می دهد و می توانید برای مشاوره با شماره های موجود در سایت تماس بگیرید. سوالات خود را بپرسید و با یک وکیل خانواده صحبت کنید.

آیا زوج می تواند بدون حضور زوجه طلاق توافقی را ثبت کند؟

شرعاً اگر زن از طلاق توافقی خود پشیمان شود، مرد می تواند بدون حضور او در دفاتر طلاق حاضر شود و طلاق را ثبت کند.

اما در عمل معمولا دفاتر طلاق اجازه ثبت طلاق را بدون حضور زوجه نمی دهند.

 

سریع ترین روش طلاق توافقی

Rate this post
tell
mobile
telegram
whatsapp