سیستم برنامه ریزی طلاق

سیستم برنامه ریزی طلاق (تصمیم گیری)

همانطور که می دانید روال طلاق توافقی قبل از سال ۱۳۹۸ مراجعه زوجین به دفاتر خدمات قضایی بوده است و طبق بخشنامه صادره در آذرماه ۱۳۹۸، مدیران دفتر خدمات قضایی دیگر مجاز به ثبت درخواست بدون داشتن تقاضا نیستند. گواهی غربالگری که از سامانه زمان بندی طلاق تهیه شده است. طلاق توافقی ندارد و این به دلیل تحقیقاتی است که در سال ۱۳۹۶ انجام شده است و نتیجه این تحقیق این است که از هر سه ازدواج یک ازدواج به طلاق می انجامد و این رقم قابل توجهی است.

سامانه طلاق (تصمیم) از طرف زوج یا زوجه به آدرس: www.zaman.behzisti.net با هدف کاهش آمار طلاق با همکاری قوه قضائیه و سازمان بهزیستی ایجاد شده است.

زوجین یا افرادی که به دنبال طلاق توافقی هستند باید به این سایت مراجعه کنند و پس از گرفتن وقت در جلسه غربالگری و پس از آن حدود ۴ جلسه در ماه در جلسات مشاوره شرکت در صورت منفی بودن امکان پذیر است. توافق زوجین یا به عبارتی مصالحه امکان پذیر نیست. زوجین و ادامه پرونده های زندگی مشترک آنها از طریق سازمان بهزیستی کشور به دفتر خدمات قضایی ارجاع می شود و روند طلاق آنها با تشکیل دادخواست و … پیگیری می شود البته بهتر است قبل از ثبت نام در سامانه طلاق (تصمیم) ثبت نام کنند. طلاق تا زمان کمتری برای زن و شوهر تلف شود.

نحوه استفاده از سیستم تصمیم گیری به شرح زیر است:

۱- مرحله اول (انتخاب شهر):

ابتدا وارد سامانه نوبت دهی طلاق (تصمیم) www.zaman.behzisti.net می شوند و پس از انتخاب شهر خود وارد صفحه ثبت نام می شوند که در مرحله بعد توضیح داده شده است.

۲- مرحله دوم (ورود اطلاعات اشخاص):

در این صفحه نوع طلاق که به صورت طلاق توافقی یا طلاق از طرف زوج یا زوجه است مشخص می شود و پس از آن اطلاعات طرفین از قبیل نام و نام خانوادگی کد ملی و شماره تلفن همراه باید در سامانه ثبت شده و سپس وارد صفحه دیگری می شوند، همانطور که در مرحله بعد لازم به ذکر است که کد محل سکونت طرفین غیرفعال بوده و سامانه طبق کد ملی و استعلام اقدام می کند.

۳- مرحله سوم (تأیید اطلاعات):

در این مرحله پس از ثبت اطلاعات طرفین، زمان و تاریخ پذیرش در مرکز مداخله تعیین شده و طرفین در زمان تعیین شده به مرکز مراجعه می کنند. شایان ذکر است هنگام مراجعه به مراکز نگهداری خانواده، داشتن مدرک شناسایی معتبر (اعم از کارت ملی یا شناسنامه) الزامی است.

۴- مرحله چهارم (دریافت کد رهگیری):

در این مرحله ثبت نام زوجین در سامانه احراز هویت و متقاضی ثبت نام نهایی می شود که خود تکمیل ثبت نام می باشد و زوجین باید در زمان مقرر به مرکز مداخله مراجعه کنند.

لازم به توضیح است که فرآیند طلاق ( توافقی، یک طرفه زوج یا زوجه) شامل مراجعه زوجین به سیستم تصمیم گیری و پس از آن پذیرش و ارزیابی اولیه است که حدود ۴۰ دقیقه در مراقبت جامع خانواده به طول می انجامد. مرکز، ارجاع پرونده به مرکز مشاوره یا کلینیک مربوطه و طی ۶ تا ۸ جلسه مشاوره و اعلام نظر مشاور پس از ۴۵ روز به مرکز مراقبت خانواده و پس از آن در صورت مصالحه و یا در صورتی که پرونده بایگانی می شود. در صورت عدم سازش، گواهی عدم سازش صادر می شود و طرفین دادخواست به دفتر خدمات قضایی ارجاع می دهند.

برای اطلاع از انواع گواهی سازش و نمونه گواهینامه آنها به وبلاگ گواهی سازش مراجعه کنید. نکته مهم و قابل توجه این است که بسیاری از زوجین دچار سردرگمی و فرصت کافی برای شرکت در این جلسات و مراحل طلاق نیستند که گروه وکلای ایرانی با وجود داشتن وکلای مجرب طلاق و امکان حضور وکیل به جای مراجعه کننده در جلسات مشاوره و… این مشکلات را برطرف کرده است.

در صورت نیاز می توانید برای دریافت مشاوره کاملا رایگان از وکیل من با شماره ۸۷۲۰-۶۰۰-۰۹۱۲ تماس بگیرید.

سیستم برنامه ریزی طلاق (تصمیم گیری)

Rate this post
tell
mobile
telegram
whatsapp