طلاق به دلیل خیانت همسر

طلاق به دلیل خیانت همسر

طلاق به دلیل خیانت همسر، به معنای جدایی و طلاق زوج یا همسر به دلیل ارتکاب خیانت و نقض قول ازدواجی است. خیانت همسر به معنای برقراری رابطه جنسی یا احتکار احساسات عاطفی با فرد دیگری خارج از رابطه ازدواجی به محضر همسر، بدون رضایت او و تخلف از تعهدات ازدواجی است که می‌تواند منجر به بروز مشکلات و اختلافات جدی بین زوجین شود.

دلایل طلاق به دلیل خیانت همسر ممکن است شامل موارد زیر باشد:

۱٫ نقض اعتماد: خیانت همسر معمولاً به شدت اعتماد را زیر سوال می‌برد. زوجی که به خیانت همسر متهم می‌شود، ممکن است دچار شک و تردید درباره اعتماد به همسر خود شود که این مسئله می‌تواند رابطه زوجی را نابود کند.

۲٫ خشم و انزجار: خیانت همسر می‌تواند به خشم و انزجار زوج متجاوز منجر شود. این احساسات ممکن است باعث شروع نزاعات و تنش‌های جدی در خانواده شود.

۳٫ ناخوشی عاطفی: خیانت همسر می‌تواند به کاهش احترام و عشق عاطفی بین زوجین منتهی شود که این موضوع ممکن است به دنبال آن دستخوش رفتارهای کم‌محبتانه و اختلافات مداوم باشد.

۴٫ انتقام: برخی از افراد به دنبال انتقام از همسر خیانتکار خود هستند و این امر می‌تواند به تصمیم برای طلاق و جدایی از همسر منجر شود.

طلاق به دلیل خیانت همسر یکی از مواردی است که معمولاً به دلیل جدی بودن عواقب و اثرات آن بر روی زندگی زوجین، مورد بررسی دقیق و حساس قرار می‌گیرد. همچنین، در کشورها و فرهنگ‌های مختلف، قوانین متفاوتی درباره طلاق به دلیل خیانت همسر وجود دارد که بر اساس آن‌ها ممکن است اجرای این نوع طلاق با موانع و محدودیت‌هایی همراه باشد.

 

طلاق به دلیل خیانت همسر(زن)

طلاق به دلیل خیانت همسر (زن) به معنای جدایی و طلاق زوج به دلیل ارتکاب خیانت و نقض قول ازدواجی از طرف زن است. این موضوع می‌تواند به علت برقراری رابطه نامشروع زن با فرد دیگری، خارج از رابطه ازدواجی، و بدون رضایت همسرش، منجر به اختلافات جدی و نابودی رابطه زوجی شود.

در صورتی که زن به دلیل خیانت به همسر، مورد محاکمه قضایی قرار گیرد و رابطه نامشروع او اثبات شود، مهریه‌اش از بین نخواهد رفت. حتی اگر زن به علت خیانت در زندان باشد، می‌تواند از زندان دادخواست مطالبه مهریه به استناد رابطه ازدواجی به طرفیت شوهر تقدیم دادگاه کند.

گرچه در بعضی مواقع، زوجه ممکن است از ترس آبروریزی و مسائل دیگر، از شکایت و طلب مهریه خودداری کند و اصطلاحاً به طلاق توافقی موافقت کند، اما با توجه به قوانین حقوقی، این اقدام باعث از بین نرفتن مهریه نخواهد شد.

باید توجه داشت که حق طلاق به دلیل خیانت با مرد است و اگر مرد، دادخواست طلاق به استناد رابطه نامشروع به طرفیت همسر تقدیم دادگاه کند، در نهایت رای قطعی محکومیت (گواهی عدم امکان سازش) صادر خواهد شد. اما ثبت طلاق به منزله پرداخت حقوق مالی زوجه ناشی از ازدواج است که در رای دادگاه منعکس می‌شود.

اگر زن به دلیل رابطه نامشروع با شخص دیگر، شکایت کرده و رای قطعی محکومیت صادر شده باشد، حالا بخواهد دادخواست طلاق به استناد آن تقدیم دادگاه خانواده کند، دادگاه می‌تواند در ضمن پرونده طلاق با ارجاع به کارشناس جهت برآورد آن، نسبت به مهریه تعیین تکلیف کند و مرد را مکلف به پرداخت کند (در صورتی که مهریه عند الاستطاعه باشد).

اگر مرد شرط چاپی تنصیف اموال مندرج در عقدنامه را امضاء کرده باشد، امکان دارد طبق تشخیص دادگاه یا حکم قضایی، از این شرط رهایی پیدا کند و از پرداخت مهریه معاف شود، مگر اینکه دادگاه بنا بر شرایط خاص و سوء رفتار زن، به طلاق ناشی از تخلف زن از وظایف همسری و سوء اخلاق او رأی دهد.

 

خیانت به دلیل خیانت همسر(مرد)

طلاق به دلیل خیانت همسر (مرد) به این معنا است که زوجه (همسر زن) می‌تواند در صورتی که بتواند در دادگاه عسر و حرج خود را اثبات کند، علی رغم مخالفت شوهر (زن)، طلاق بگیرد. عسر و حرج می‌تواند به موارد مختلفی مانند ظلم و سوء استفاده از شوهر، تنبیه‌ها، محدودیت‌ها و سختی‌های روانی و اجتماعی منجر شود و مصادیق آن بسیار گوناگون است.

در صورتی که زن بتواند یکی از موارد چهارده گانه شروط ضمن عقد (سند نکاحیه) را ثابت کند که مرد امضاء کرده باشد، وکیل مرد (زوج) در طلاق موافقت می‌کند و زن می‌تواند طلاق بگیرد. این موارد شامل بندهای مختلفی از شروط ضمن عقد نکاح می‌شود که از جمله آن‌ها می‌توان به شرایط مالی، عدم ازدواج با زوجه دیگر، محل زندگی، تعداد وضعیف‌ترین مطالبات، مدت زمان پرداخت مهریه، رفتارهای ناپسند و سوء رفتارها اشاره کرد.

تصمیم نهایی در مورد این زمینه با توجه به شرایط، شخصیت و نوع رابطه زوجین توسط قاضی رسیدگی کننده به پرونده اتخاذ می‌شود و او با توجه به شواهد و مدارک ارائه شده تصمیم به صدور حکم طلاق می‌گیرد.

در تمام این موارد باید توجه داشت که صرف اتهام زنی یا داشتن عکس و پرینت‌ها به تنهایی راهگشا و موثر نیست و بایستی درخواست‌ها و شکایت‌ها بر مبنای حکم دادگاه و اسناد قانونی اثبات شود. پرینت موبایل همسر نمی‌تواند به تنهایی دلیل اثبات رابطه نامشروع باشد و دادگاه خانواده در رسیدگی به پرونده طلاق بر اساس مصادیق قانونی عمل می‌کند و تصمیم‌گیری می‌کند.

دریافت مشاوره

اگر در مورد موضوع طلاق به دلیل خیانت همسر نیاز به مشاوره حقوقی دارید، می‌توانید با وکیل من تماس بگیرید. تیم وکلای ما با تجربه و متخصص در حوزه حقوق خانواده آماده است تا شما را در مسائل مرتبط با طلاق و حقوق خانواده راهنمایی کنند.

درخواست طلاق به دلیل خیانت همسر یک مسئله حساس است و نیازمند روشن‌بینی و شناخت دقیق قوانین است. وکلای ما با دانش و تخصص در این حوزه، آماده‌اند به سوالات شما پاسخ دهند و راهنمایی لازم را در مورد فرآیند طلاق، حقوق مالی، نگهداری حضانت کودکان و سایر مسائل مرتبط با شما کنند.

جهت دریافت مشاوره حقوقی رایگان و تعیین وقت ملاقات با وکیل ما، می‌توانید با شماره تماس ۸۷۲۰ ۶۰۰ ۰۹۱۲  تماس حاصل فرمایید یا به بخش تماس با وکیل من مراجعه کنید.

اطمینان داشته باشید که اطلاعات شما به صورت محرمانه و محافظت شده تلقی و پردازش می‌شود. تیم ما به هدف کمک به شما در تصمیم‌گیری بهتر و دستیابی به حل مسائل خانوادگی شما، با شما همراه خواهد بود.

Rate this post
tell
mobile
telegram
whatsapp