طلاق توافقی چیست؟

طلاق توافقی نوعی طلاق است که در آن زوجین راضی به طلاق بوده و به توافق رسیده اند. برای طلاق توافقی باید در مواردی مانند مهریه، نفقه، حضانت فرزند و استرداد مهریه به توافق برسند. قانون به توافقات زوجین برای طلاق متقابل احترام می گذارد.

وکیل طلاق توافقی در تهران
در صورتی که زن و مردی قصد ندارند مراحل اداری طلاق توافقی را طی کنند و روند طلاق را تسریع بخشند، می توانند به جای خود از وکیل طلاق توافقی در تهران برای حضور در مراحل طلاق استفاده کنند. بهتر است توجه داشته باشید که اگر وکیل مورد نظر در امور خانواده تخصص نداشته باشد ممکن است طلاق زمان بر باشد و یا طبق توافقات شما طلاق صورت نگیرد. در وکیل من، ما در پرونده های طلاق توافقی تخصص داریم.

طلاق توافقی چیست

طلاق توافقی با وکیل من
موسسه حقوقی وکیل من در امور حقوق خانواده تخصص دارد. مانند طلاق توافقی و انحصار ارث عمل می کند. برای وکالت وکلای موسسه وکیل من می توانید ابتدا از کارشناسان حقوقی مشاوره رایگان دریافت کنید. شما می توانید به صورت حضوری یا آنلاین با وکیل خود ملاقات کنید تا توافقات خود را به صورت کتبی دریافت کنید.
همچنین باید در سامانه صنعا که مربوط به قوه قضاییه است ثبت نام کنید و از طریق آن قرارداد الکترونیکی وکالت را امضا کنید تا کار وکالت خود را شروع کنید. در این مدت در هیچ مرحله ای نیازی به حضور شما نیست. پس از این مدت دادخواست طلاق توافقی به زوجین ارائه می شود تا در دفاتر طلاق ثبت شود. در صورت تمایل، وکلا می توانند به جای شما در دفتر طلاق حاضر شوند.

چرا باید وکیل من را انتخاب کنیم؟
اگر تیم وکیل من برای پرونده طلاق توافقی در کنار شما باشد در هیچ مرحله ای نیازی به حضور شما نیست و وکلای شما به جای شما در تمامی جلسات و مراحل پرونده حضور خواهند داشت.
هنگامی که با وکیل من پرونده ای تشکیل می دهید، یک حامی اختصاصی خواهید داشت تا شما را در جریان جزئیات روند پرونده به صورت هفتگی قرار دهد.
تیم وکیل من تا پایان پرونده در کنار شما خواهند بود و تلاش خواهند کرد تا نگرانی طلاق شما را به حداقل برسانند.

وکیل طلاق توافقی چه کمکی به شما می کند؟
مسائل مختلفی مانند مهریه (داده یا پرداختی)، نفقه، حضانت و نفقه فرزند، نفقه، تقسیم مال و استرداد مهریه باید قبل از طلاق تعیین شود. یک وکیل مجرب طلاق توافقی شما را راهنمایی می کند تا در مورد همه این مسائل تصمیم درست بگیرید. با داشتن وکیل طلاق توافقی در وکیل من، نیازی به حضور در جلسات شورا، دادگاه و دفتر برای پیگیری امور طلاق نخواهید داشت.

آیا وکیل من با ما قرارداد می بندد؟
آره! به محض تشکیل پرونده در وکیل من، قرارداد وکالت بین شما و وکلای وکیل من تنظیم می شود و تمام مواردی که باید از آن مطلع باشید توسط حامی متعهد شما در وکیل من برای شما توضیح داده خواهد شد. .

سوالات متداول

آیا داشتن وکیل برای طلاق توافقی الزامی است؟

نه! در صورت تمایل زوجین می توانند به تنهایی اقدام به طلاق نمایند. اما وکیل طلاق با توجه به تخصص خود می تواند در زمان کوتاه تری و با روند بهتری پرونده را پیگیری کند. همچنین با توجه به شرایط کرونا در هیچ مرحله ای از طلاق توافقی نیازی به حضور زوجین نیست. فقط در طلاق با حق طلاق است که داشتن وکیل طلاق الزامی است.

برای طلاق روی چه مسائلی باید توافق کرد؟

مهریه، نفقه، حضانت فرزند و استرداد هبه و مهریه از مواردی است که برای طلاق توافقی باید تعیین و تعیین شود.

آیا امکان عدم حضور موکل در دادسرا وجود دارد؟

با توجه به اینکه عقد وکالت از طریق سامانه ثنا انجام می شود و احراز هویت به عهده قوه قضاییه می باشد، نیازی به حضور در دفتر وکیل نبوده و امکان برگزاری جلسه بصورت آنلاین وجود دارد. همچنین امکان برگزاری ملاقات حضوری مانند قبل در مطب وکیل من با رعایت پروتکل های بهداشتی وجود دارد.

برای ثبت وکالتم برای ایرانیان خارج از کشور چه باید کرد؟

ثبت وکالتنامه برای ایرانیان خارج از کشور از دو طریق سامانه ثنا و سامانه میخاک امکان پذیر است. در این صورت همکاران ما در واحد پشتیبانی مشتری شما را به طور کامل راهنمایی خواهند کرد.

داشتن حق طلاق، آیا حضور مرد در مراحل طلاق توافقی لازم است؟

اگر وکیل در طلاق شما (حق طلاق) کامل باشد در هیچ مرحله ای نیازی به حضور آقا نخواهد بود. در صورت تمایل می توانید تصویر وکیل طلاق را در واتساپ برای همکاران ما ارسال کنید تا بررسی شود.

تفاوت طلاق توافقی با طلاق یک طرفه چیست؟

در طلاق توافقی هر دو نفر (زن و مرد) با طلاق موافقت می کنند اما در طلاق یک طرفه فقط یکی از طرفین تقاضای طلاق می کند و یکی از طرفین با طلاق موافقت نمی کند.

تکلیف مهریه در طلاق توافقی چیست؟

مهریه در طلاق توافقی منوط به توافق زن و شوهر است. یعنی می توانی مهریه را کامل بدهی، کامل بپردازی و بخشی از مهریه را بگیری و بقیه را بدهی.

اگر زن و شوهر در یک شهر زندگی نمی کنند، آیا امکان طلاق توافقی وجود دارد؟

آره! امکان برگزاری جلسه آنلاین با یکی از طرفین یا هر دو وجود دارد و این موضوع خللی در روند پرونده ایجاد نمی کند.

برای تحویل طلاق به دادگاه چه باید کرد؟

اولین قدم ارتباط شما با کارشناسان حقوقی وکیل من از طریق واتساپ و تماس است. همکاران ما به طور کامل شما را راهنمایی خواهند کرد و پس از آن با وکیل طلاق توافقی ملاقات حضوری یا آنلاین خواهید داشت و پس از امضای قرارداد ثنا، پرونده طلاق توافقی شما آغاز می شود.

چگونه می توانم به وکیل من اعتماد کنم؟

وکیل من یک موسسه حقوقی با سابقه در زمینه خانواده است و کلیه مجوزهای مربوطه را از مراجع ذیصلاح اعم از دادگستری، کانون وکلا و اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیرتجاری دریافت کرده است. همه وکلای وکیل من وکلای پایه یک دادگستری هستند. امکان مشاهده تمامی این مجوزها قبل از عقد قرارداد با وکیل من وجود دارد.

در مورد طلاق توافقی اطلاعاتی ندارم و نیاز به راهنمایی دارم.

با کارشناسان حقوقی وکیل من در واتساپ تماس بگیرید و همین الان تماس بگیرید تا طلاق توافقی و نحوه انجام آن را به طور کامل به شما اطلاع دهند. همکاران ما با حوصله پاسخگوی شما هستند.

توافقات در طلاق توافقی

برای طلاق توافقی زن و مرد باید در مواردی مانند مهریه، نفقه، حضانت فرزند و استرداد مهریه به توافق برسند. زوجین می توانند توافق کنند که تمام مهریه به خانم پرداخت شود یا خانم تمام مهریه را به آقا بدهد یا قسمتی از مهریه را بدهد و قسمتی را دریافت کند. نفقه نیز بر اساس توافقات به همین ترتیب انجام می شود.
حضانت طفل بر اساس توافق زوجین انجام می شود و تنها شرط آن رعایت مصلحت طفل است. تصمیم برای استرداد جهیزیه با زوجین است. در هر یک از موارد فوق در صورت عدم توافق زوجین، دادگاه بر اساس قانون تصمیم می گیرد. هنگامی که وکالت یکی از وکلای موسسه حقوقی وکیل من را دارید، قراردادهای شما به زبان فارسی واضح نوشته می شود.

مدارک مورد نیاز برای طلاق توافقی:

طلاق توافقی یک رویه اداری و قضایی محسوب می شود و برای تکمیل پرونده باید مدارک لازم برای طلاق توافقی را به همراه داشته باشید. اسناد طلاق توافقی عبارتند از:

شناسنامه آقا و خانم
کارت ملی آقایان و بانوان
قرارداد (در صورت در دسترس نبودن، امکان تهیه نسخه توسط وکلای موسسه ما وجود دارد)
طلاق توافقی
گواهی عدم امکان سازش
گواهی عدم بارداری زنان (با اعتبار برای مدت کوتاه)

طلاق توافقی در دوران عقد

دوران عقد زمانی است که صیغه و صیغه با هم ازدواج می کنند اما در یک خانه زندگی نمی کنند. طلاق ضمن عقد بر اساس توافق زن و شوهر است و وکیل طلاق بر اساس توافق زوجین برای طلاق در دوران عقد اقدام می کند. بهتر است بدانیم
اگر زن قصد دریافت جهیزیه را داشته باشد و باکره باشد، نیمی از مهریه به او تعلق می گیرد.

طلاق با حق طلاق

از نظر شرعی حق طلاق متعلق به مرد است اما در شرایط خاصی مرد می تواند این حق را به زن بدهد. برای این کار زن و مرد باید به دفتر اسناد رسمی مراجعه کنند. طلاق با حق طلاق تنها موردی است که داشتن وکیل الزامی است. یعنی خانم از طرف مرد وکالت دارد که برای امور طلاق وکیل بگیرد.
اگر مرد در طلاق وکالت به زن بدهد این حق از او ساقط نمی شود و در این صورت هر دو نفر حق طلاق دارند. وکیل طلاق برای کامل شدن باید سه شرط زیر را داشته باشد:

حق تفویض اختیار به دیگران را دارند
غیر مسلح باشید
داشتن حق فسخ در تجدیدنظر.

در طلاق توافقی توافق را نهایی کنید.
در حین اقدام برای طلاق توافقی، تا لحظه امضای سند ازدواج و ثبت طلاق، هر یک از زوجین حق انصراف یا پشیمانی دارند. برای حل این موضوع باید توافقات کتبی انجام شود و زوجین قرارداد را در اداره ثبت به عنوان سند رسمی ثبت کنند.
دادن مهریه و حق طلاق از جمله مسائل مهمی است که باید با آن راحت باشید. بهتر است قبل از ثبت سند با وکیل طلاق توافقی مشورت کنید.

عدم حضور زوجین در دادگاه طلاق

در صورت داشتن وکیل طلاق توافقی (متخصص) زن و شوهر دیگر نیازی به حضور در جلسات دادگاه، جلسات شورای حل اختلاف و جلسات شورا ندارند و وکیل به جای آنها در تمامی این مراحل حضور خواهد داشت.

عدم حضور زوجین در دفتر طلاق

پس از دریافت صیغه طلاق (سند طلاق) زوجین می توانند به مدت سه ماه به دفترخانه مراجعه کنند. در صورتی که زن و شوهر با وکیل طلاق توافقی داشته باشند و در وکالتنامه این اختیار را به وکیل خود داده باشند، وکیل می تواند به جای زوجین در دفتر طلاق حضور یابد.
دغدغه اصلی متقاضیان طلاق توافقی انجام صحیح و دقیق پرونده است تا در آینده درگیر مشکلات احتمالی نشوند. وکیل من خیال شما را در این مورد راحت کرده است. تیم وکیل من بدون نگرانی شما از موارد شما مراقبت می کند.

مهریه در طلاق توافقی

مهریه در طلاق توافقی یکی از مهم ترین مسائلی است که باید به آن توجه شود. در صورتی که پرونده شما توسط وکیل طلاق توافقی رسیدگی می شود، باید در قسمتی از قولنامه که زوجین امضا کرده اند، تکلیف مهریه را مشخص کند.
مثلاً اگر خانم قبلاً مهریه را دریافت کرده باشد باید در قولنامه قید شود یا اگر خانم مهریه را بخشیده است مشخص شود که در سند بخشودگی مهریه چه کلمه ای به کار رفته است. اگر قصد دریافت مهریه را دارید، با توجه به قوانین جدیدی که برای مهریه در طلاق توافقی وضع شده است، توصیه می کنیم با وکیل متخصص در این زمینه مشورت کنید.

حضانت فرزند

اگر زن و مردی قصد طلاق توافقی و داشتن فرزند از زندگی مشترک خود را داشته باشند، باید تکلیف حضانت و ملاقات تعیین شود. در این صورت قانون به توافقات زن و شوهر احترام کامل گذاشته و مصلحت آنان را شرط اصلی حضانت فرزند می داند. در صورتی که زن و مرد در مورد حضانت طفل به توافق نرسند باید با توجه به سن حضانتی که قانون در نظر گرفته است اقدام کنند.
طبق قانون حضانت فرزند دختر تا سن ۷ سالگی با مادر است و فرزند دختر از سن ۷ تا ۹ سالگی با پدر و حضانت پسر از سنین بالاتر با پدر است. از ۷ تا ۱۵ سال و پس از آن کودک از مدار حضانت خارج می شود.

استرداد مهریه در طلاق توافقی

استرداد مهریه در طلاق توافقی بر اساس توافق خانم و آقا است. در صورت عدم موافقت با استرداد جهیزیه می توانید با وکلای موسسه وکیل من صحبت کنید تا در این زمینه راهنمایی های لازم را دریافت کنید. ما در تلاش هستیم تا طلاق شما را با حداقل چالش حل کنیم. بهتر است بدانید که استرداد جهیزیه بر اساس فاکتور کالای منزل و لیست نوشته شده در زمان عقد انجام می شود.

شما می توانید برای دریافت مشاوره با تیم وکیل من با شمار تلفن ۸۷۲۰ ۶۰۰ ۰۹۱۲ تماس بگیرید .

5/5 - (1 امتیاز)
tell
mobile
telegram
whatsapp