طلاق توافقی (مزایا)

طلاق توافقی : این روزها در جامعه، نشریات و حتی دادگاه ها، کیفیت انجام پرونده های طلاق توافقی محل بحث است و در این زمینه اختلاف نظر وجود دارد. ما وکلا هم تابع دستگاه قضایی کشور هستیم که به آن رسیدگی کند

اما برای صادق بودن با مراجعین و متقاضیان طلاق توافقی، شعاری داریم که در هنگام مراجعه به زوجین و هنگام نوشتن توافقنامه، در بالای فرم مربوطه می نویسیم: «طلاق توافقی اولین راه حل اختلاف نیست. و هیچ ازدواج مشترکی ایده آل نیست.”

واقعیت این است که دل خود ما – به تعبیر عامیانه – برای زندگی و سرنوشت فرزندانمان پرشور و سوزان است. از وکلا و قضات دادگاه خانواده انتظار معجزه، میانجیگری و حل مشکلات نداشته باشید. به هیچ وجه ما وکلا و قضات محترم مشاور خانواده خوبی نیستیم. بهتر است از کارشناسان و مشاوران مجرب و اقوام و آشنایان مورد اعتماد بپرسید.

داشتن وکیل طلاق در مواردی الزامی است، مثلاً در مواردی که شوهر به زن یا شخص دیگری وکالت طلاق داده است، این وکالت طلاق می تواند به صورت وکیل طلاق باشد یا شرط ضمن عقد نکاح مندرج در سند ازدواج، در این موارد، وجود وکیل مبنای دادگاه عدالت است زیرا در حین طلاق الزامی است. توجه داشته باشید که ممکن است زن برای طلاق به مرد وکیل داده باشد که در این موارد داشتن وکیل نیز الزامی است. اما در سایر موارد طبق قوانین جاری اختیاری است. واضح است که یکی از مزایای وکیل طلاق توافقی در تهران تسریع در کار و حفظ حقوق موکل است. و ارباب رجوع را از تاخیر در دادگاه، استرس، مشاجره و افزایش تنش ها و توهین های احتمالی برخی افراد مصون می دارد. واقعیت این است که برای بسیاری از افراد شایسته، مواجهه با آشنایان و اقوام در دادگاه خانواده بسیار آزاردهنده است. اما مضرات داشتن وکیل برای طلاق توافقی دو چیز است، اول اینکه آب به آسیاب زوج هایی می رود که از روی عصبانیت و … تصمیم عاطفی به طلاق گرفته اند و دوم فرصت گفتگوی رودررو. چهره زن و شوهر در آخرین روزهای زندگی مشترکشان گرفته می شود. این موضوع ممکن است بسته به هر زوج متفاوت باشد.

وکیل طلاق توافقی

مدارک لازم برای طلاق توافقی چیست؟

سند ازدواج یا کپی، شناسنامه همسر و کپی کارت ملی و ثبت نام سامانه ثنا توسط زن و شوهر.

بدیهی است در صورتی که زوجین بخواهند از سامانه تصمیم گیری برای تنظیم دادخواست طلاق توافقی استفاده کنند، باید گواهی عدم سقط طلاق نیز داشته باشند.

اگر یکی از زوجین توسط دیگری وکالت داشته باشد و او مدارک خود را ارائه ندهد، جای نگرانی نیست. در صورت نداشتن سند ازدواج می توانید با مراجعه به دفاتر ازدواج که شماره آن در قسمت شناسنامه درج شده است، کپی آن را دریافت کنید. اگر مردی که وکیل داده است در سامانه ثنا ثبت نام نکند باز هم کار توسط وکیل طلاق توافقی در تهران انجام می شود.

به طور خلاصه، توافق به طلاقی اطلاق می شود که در آن زن و شوهر بر سر جدایی و مسائل مالی و غیر مالی ناشی از ازدواج از قبیل مهریه، حضانت و نفقه توافق می کنند.

لازم به ذکر است که برای ثبت هر نوع طلاق ابتدا دادگاه باید در این خصوص رای صادر کند تا دفاتر طلاق نسبت به ثبت آن اقدام کنند و اینگونه نیست که در صورت توافق زن و شوهر به جدایی از یکدیگر جدا شوند. می تواند بدون تصمیم دادگاه طلاق بگیرد. به دفتر طلاق مراجعه کنید.

پس از توافق زوجین هر دو یا وکلای آنها به یکی از دفاتر الکترونیک قضایی مراجعه و دادخواست طلاق را ثبت می کنند و پس از ثبت نام و ارسال پیامک از دادگاه به شعبه تعیین شده برای طی مراحل و مراحل قانونی مراجعه می کنند. با دادگاه مشورت کنید مراجعه می کنند

توجه داشته باشید که رویه دادگاه های خانواده هر شهرستان متفاوت است و آنچه در اینجا آمده مربوط به شهر تهران است. مثلاً در بسیاری از شهرها مدت زمان طولانی تر است یا طلاق های یک طرفه نیز به مشاوره یا شورای حل اختلاف ارسال می شود. اکنون در تهران برخی مجتمع های قضایی خانواده به دلیل کثرت پرونده ها در وهله اول درخواست طلاق یک طرفه را به شورای حل اختلاف ارجاع می دهند. همانطور که در برخی از مجتمع های دادگاه خانواده و نه همه.

پس از صدور حکم طلاق توافقی که به آن گواهی عدم امکان سازش گفته می شود، زوجین ۳ ماه فرصت دارند تا برای ثبت طلاق به دفتر خانه مراجعه کنند. رای مذکور تا زمانی که هر یک از زوجین قبل از صدور حکم توبه نکنند صادر نمی شود ولی پس از صدور حکم طلاق زوجین در صورت پشیمانی زوج (شوهر) می توان بدون حضور زوجه طلاق متقابل را ثبت کرد. او یا وکیل طلاق متقابل (وکیل طلاق متقابل) در دفتر ثبت. طلاق وجود ندارد مگر اینکه زن به وکالت شوهر باشد. اما در صورت پشیمانی زن پس از صدور حکم طلاق توافقی، ماده قانون حمایت خانواده به مرد و اداره ثبت اجازه داده است که بدون حضور زن، طلاق توافقی را ثبت کنند.

وکیل طلاق توافقی تهران تمی وکیل من برای ما چه کاری انجام می دهد؟

وقتی زن و شوهر به یکی از دفاتر وکالت ما در تهران یا کرج مراجعه می کنند و اصرار به جدایی و قطعی شدن تصمیم خود دارند، توافقات آنها طی جلسه ای نوشته می شود. البته با توجه به الکترونیکی شدن اعطای وکالت به وکلای رسمی، امکان وکالت دادن به وکیل روژین حتی در تهران یا نبودن آنها فراهم شده است، در این راستا ثبت نام در سامانه ثنا می باشد. اجباری همانطور که می دانید توافق در مورد مهریه، نفقه، اجرت نمونه، حضانت فرزندان و نحوه ملاقات و نفقه الزامی است. پس از آن امضای وکالتنامه از زوجین اخذ می شود و ظرف مدت ۱۰ تا ۲۰ روز بدون حضور زوجین کلیه مراحل طلاق توسط وکلا گرفته می شود تا تصمیم قطعی صادر شود. به دست آمده. در صورتی که زوجین بخواهند از سامانه تصمیم گیری و ثبت دادخواست طلاق متقابل استفاده کنند. مراجعه به مرکز غربالگری و مشاوره الزامی است. مگر اینکه نخواهند به مشاوره مراجعه کنند که در این صورت با روش دیگری غیر از سیستم تصمیم گیری انجام می شود.

وکیل پایه اول طلاق نه مأمور اجرای قانون یا وکیل پایه دوم
طبق مقررات وکالت در دعاوی طلاق در صلاحیت وکیل پایه یک دادگستری است. بنابراین وکلای غیر رسمی – حتی با وکالتنامه محضری – و همچنین وکلای سطح ۲ و کارآموزان حق قبول وکالت طلاق را ندارند.

متأسفانه همانطور که دیده اید و شنیده اید برخی از دفاتر یا گروه های حقوقی از افراد غیر وکیل – حتی دارای تحصیلات حقوقی – برای پاسخگویی و راهنمایی موکلان استفاده می کنند و یا پرونده ها را به کارآموزان وکالت یا وکلا منتقل می کنند. مبتدیان و مبتدیان داده می شود. در گروه وکلای پارسایی کلیه مراحل اعم از مشاوره و قبول وکالت توسط وکیل طلاق مجرب اعم از زن یا مرد انجام می شود و مسئولیت پرونده هرگز به عهده کارآموزان و افراد تازه کار گذاشته نمی شود.

مراحل طلاق توافقی با وکیل طلاق تهرانی وکیل من به طور خلاصه:

۱- توافق قطعی زوجین یا داشتن وکیل طلاق (حق طلاق)

۲- تماس یا مراجعه به دفتر وکلای پارسایی (مشاوره طلاق توافقی رایگان است)

۳- ثبت نام ثنا در صورت موجود نبودن

۴- بدون حضور زن و شوهر

۵- ثبت و تحریر توافق قطعی خود در خصوص مهریه و نفقه و نفقه و حضانت.

۶- تحویل مدارک به وکیل

۷- قرارداد حقوقی الکترونیکی در سامانه ثنا (نگران نباشید ما در کنار شما هستیم و شما فقط کد ارسال شده به موبایل خود را به ما بگویید)

۸- تقدیم دادخواست طلاق توسط وکیل در دفتر خدمات قضایی

۹- وکلا تا صدور رأی قطعی به دادگاه و شعبه ای که پرونده به آن ارجاع شده در تهران مراجعه و مراحل اداری و شرکت در جلسات دادگاه و داوری و … را انجام می دهند.

۱۰- عیادت زن برای آزمایش بارداری یا باکرگی

۱۱- ثبت طلاق ظرف ۳ ماه در دفترخانه رسمی طلاق

وکیل طلاق توافقی در تهران
طلاق توافقی در تهران یکی از خدمات تیم وکیل من می باشد. برخی از وکلای پایه یک دادگستری تهران در مدت زمان کوتاهی که برای رسیدگی به دادگاه های خانواده الزامی است به صورت کاملا قانونی به شما در جریان دادرسی طلاق کمک می کنند. در بالای این متن آخرین وضعیت طلاق توافقی همیشه به روز می شود.

چرا وکیل طلاق توافقی؟

اگر وکیل اختیار داشته باشد نیازی به حضور طرفی که وکیل دارد در تمام مراحل دادگاه نیست.

برای کسانی که تاکنون با دادگاه برخورد نکرده اند، جدای از عدم اطلاع از طلاق توافقی، استرس و اضطراب مواجهه با قاضی و حضور در دادگاه نیز وجود دارد. بدیهی است طرفی که وکیل می گیرد دچار چنین نگرانی هایی نخواهد شد.

برخی افراد با توجه به شخصیت، شغل و مسائل دیگر معتقدند در صورت حضور در مجتمع قضایی به خصوص دادگاه خانواده ممکن است با یکی از آشنایان یا اقوام روبرو شوند و این به صلاح شهرت آنها نیست. جدای از درستی و نادرستی این باور شخصی، وکیل بودن به جای موکل یکی از مزایای وکیل طلاق توافقی است که این مشکل را حل می کند.

بدون شک یکی از آسان ترین و سریع ترین موارد، طلاق توافقی است، اما کارشناسان می دانند در جایی که توافقات زوجین طولانی، طولانی یا پیچیده باشد، نیاز به فردی است که اطلاعات حقوقی کافی و ظرافت ها و جزئیات طلاق را داشته باشد. رضایت آگاهانه داشته باشید. بنابراین استفاده از وکیل در تمامی مراحل تا حد امکان توصیه می شود. به گفته وکلای پارسایی، اگر فردی بخواهد در دادگاه حاضر شود، بهتر است یک وکیل متخصص در کنارش باشد.

وکیل به دلیل آشنایی با روش کار شعب دادگاه و تشریفات آنها، انجام مراحل طلاق توافقی سریعتر خواهد بود.

به تجربه ثابت شده است و بارها دیده ایم که چون در زمان طلاق بین زن و شوهر و اعضای خانواده آنها تنش ایجاد می شود، در دفتر خدمات قضایی، جلسه مشاوره، بین زن و شوهر و اعضای خانواده درگیری ایجاد می شود. دادگاه. .

پیشنهاد تیم وکیل من این است که اولاً زوجین برای پایان زندگی مشترک و طلاق توافقی عجله نکنند.
موارد زیادی را شاهد بوده ایم که زوجین عجولانه و با تصمیمی فوری برای طلاق توافقی به دادگاه مراجعه کرده اند اما پس از فروکش شدن عصبانیت پشیمان شده اند. طلاق توافقی اولین راه حل نیست بلکه آخرین راه حل است. ثانیاً به هر دلیلی اگر تصمیم قطعی برای طلاق توافقی گرفتید، برای حفظ حرمت طرفین و پرهیز از تنش و درگیری، کار طلاق توافقی را توسط یک وکیل خوب انجام دهید.

در هنگام طلاق بین برخی از زوجین بی اعتمادی شدیدی به وجود می آید و زن و شوهر می ترسند که طرف مقابل به اصطلاح کلاهی بر سر او بگذارد. برای جلوگیری از این موضوع داشتن وکیل بهترین راه حل است. همه ما می دانیم که زندگی پر از اتفاقات است و گاهی اوقات ازدواج به ناچار به طلاق ختم می شود. همه ما کم و بیش این اتفاق تلخ را برای یکی از بستگان نزدیک خود درک کرده ایم. در گذشته حتی با پیروی از توصیه های قرآن، بزرگان و اقوام به عنوان داور در اختلافات بین زن و شوهر عمل می کردند و با تکیه بر تجربه و دلسوزی آنها مشکلات آنها را حل می کردند، اما امروزه این نقش اطرافیان کمرنگ شده است. خوب است بپذیریم که با پیشرفت علم، تخصص های مختلفی به وجود آمده و بخشی از کار و تخصص آنها مشاوره خانواده و زوج درمانی است. وکلا مشاور خوبی برای مصالحه نیستند. من به عنوان وکیل سال ها وکیل طلاق در تهران هستم. من یک زن و شوهر از اقوام بودم و به چشم خودم و بزرگواران دیدم که با وجود اختلافات قدیمی و ریشه‌دار و حتی خیانت، با اعتماد به مشاور با علم و تجربه و قبول برخی از کاستی‌ها و قبول و دادن حق به برخی مسائل. از طرفی بسیاری از مشکلات آنها به مرور حل شد.

شما می توانید برای دریافت مشاوره با تیم وکیل من با شماره ۸۷۲۰ ۶۰۰ ۰۹۱۲ تماس حاصل بفرمائید.

5/5 - (1 امتیاز)
tell
mobile
telegram
whatsapp