طلاق به دلیل عدم وجود رابطه جنسی

در طول سال‌ها، برخورد و شنیدن مشکلات زناشویی زوجین و درگیری در دعاوی خانوادگی، نشان می‌دهد که یکی از عوامل اصلی اختلافات بین زوجین، مربوط به رابطه جنسی است. اما ممکن است شرم، حیا و غرور باعث شود که زوجین یا یکی از آنها دلیل اصلی برای طلاق را مطرح نکنند و به دلایل دیگری ارجاع دهند. با این حال، در واقعیت، نداشتن رابطه جنسی متعارف و مطلوب باعث از بین رفتن صمیمیت بین زوجین و بروز جدایی می‌شود. بدیهی است که برای سلامت اجتماع و فرد، نیازهای جنسی باید به شکل مشروع و در بستر خانواده برطرف شوند. هنگامی که این نیاز به مشکل می‌خورد، پیامدهای ناخوشایندی برای روابط وجود خواهد داشت.

این مسئله به طور کاملاً قابل اثبات، نشان داده است که رابطه زناشویی مطلوب برای زوجین از عوامل اساسی استحکام رابطه آنها است. رضایت جنسی در کنار عشق و علاقه، بسیاری از درگیری‌ها، نارضایتی‌ها و اختلافات را کاهش می‌دهد. واقعاً، رابطه خاص زناشویی و داشتن همسر محبوب، می‌تواند به طور قابل توجهی از مشکلات و استرس‌ها رونجیده در زندگی زناشویی کاسته و آرامش را بیاورد.

حال اجازه دهید به موضوع طلاق از سوی مرد و مراحل و شرایط آن بپردازیم. ابتدا، باید بدانید که اقلیت‌های مذهبی شناخته‌شده در قانون اساسی، بر اس

اساس، بر اساس مذهب و دین خود در ازدواج و طلاق عمل می‌کنند و دادگاه‌ها نیز موظف هستند حق اختلاف را بر اساس احوال شخصی انجام دهند و حکم صادر کنند. ثانیاً، طلاق در اسلام به عنوان حق مرد شناخته شده است و این موضوع در قوانین و رویه‌های قضایی نیز معکوس شده است. بنابراین، به طور خلاصه می‌توان گفت که دادخواست طلاق از سوی مرد به دلیل مشکلات زناشویی، نیازمند داشتن دلیل موجه نیست و زوج می‌تواند با پرداخت حقوق مالی به زن، از دادگاه خانواده درخواست طلاق (گواهی عدم امکان سازش) کند.

در واقع، برای مرد یا وکیل او، ثابت کردن اینکه طلاق به دلیل مشکلات زناشویی زوجین است یا عدم اثبات آن، در واقع تفاوتی در دادگاه ایجاد نمی‌کند.

نکته:

۱ – در صورتی که زوج درخواست فسخ نکاح را به دلیل عیوب جنسی زن، که در قانون و شرط بنایی زوجین ذکر شده است، از دادگاه داشته باشد و این ادعا ثابت شود، در صورت عدم نزدیکی جنسی، مهریه زوجه دیگر پرداخت نخواهد شد. و در صورت وقوع نزدیکی جنسی و اثبات فسخ نکاح، زن حق دریافت مهر المثل را خواهد داشت.

۲ – در صورتی که زوج درخواست طلاق را به دلیل عدم تمکین خاص و عام زوجه کند و زوجه دوشیزه باشد و هیچگونه رابطه جنسی (جلو یا پشت) بین آنها برقرار نشده باشد، مهریه زوجه نصف خواهد شد.

۳ – در صورتی که زوج درخواست طلاق را به دلیل عدم تمکین زوجه کند و حداقل یک بار رابطه زناشویی کامل بین آنها برقرار شده باشد، اولاً، زن مستحق دریافت تمام مهر خواهد بود. ثانیاً، عدم تمکین زوجه ارتباطی با مهریه دیگر نخواهد داشت. ثالثاً، در صورت عدم تمکین زوجه، شرط تنصیف دارایی و نفقه به او تعلق نخواهد گرفت.

طلاق به دلیل عدم وجود رابطه جنسی

طلاق به درخواست زوجه به دلیل عدم داشتن رابطه جنسی

طلاق به درخواست زن به علت عدم برقراری رابطه جنسی ممکن است و در اینجا چند فرض را در نظر می‌گیریم:

۱ – اگر مردی عنان (عدم توانایی نعوظ) داشته باشد، به این موضوع تعلق می‌گیرد که می‌تواند از دادگاه درخواست فسخ نکاح کند. این موضوع مرتبط به زمان عقد نکاح نیست و حتی اگر بعد از عقد برای مرد به وجود آید و در دادگاه ثابت شود، زن می‌تواند درخواست فسخ نکاح کند.

۲ – مرد توانایی نعوظ دارد دچار سردمزاجی است.

می‌دانیم که غریزه و میل جنسی افراد متفاوت است. برخی افراد به دلیل بیماری جسمی، روحی و یا دلایل ارثی به تعبیر عامیانه “سرد مزاج” هستند. در این حالت، اگر زن بتواند به دادگاه ثابت کند که این وضعیت زندگی برای او مشقت‌آور و غیرقابل تحمل است، می‌تواند از دادگاه درخواست طلاق به علت عسر و حرج کند. به هر حال، داشتن رابطه جنسی معمول و مناسب حق هر فرد است.

۳ – مرد دچار زود انزالی است و به دنبال درمان نیست.

مشکل زود انزال هر برای مرد و همچنین زن آزاردهنده و ناخوشایند است و در اکثر موارد با مراجعه به پزشک متخصص می‌توان آن را درمان کرد. اما اگر زوج در پی درمان نباشد یا درمان موثر نباشد و از سوی دیگر زن به این باور باشد و بتواند ثابت کند که در عسر و حرج قرار دارد، می‌تواند درخواست طلاق را به دادگاه خانواده ارائه دهد.

 

بیشتر بدانید:

شرایط و مراحل ثبت دادخواست طلاق توافقی

مدارک مورد نیاز طلاق توافقی

 

۴ – مدر از روی قصر رابطه برقرار نمی کند.

اگر مرد عمداً رابطه جنسی را بر قرار نمی‌کند، مستقل از دلایلی که ممکن است از جمله قهر و دلخوری باشد، اگر این وضعیت به طور مداوم و طولانی‌مدت در عرف جامعه مشاهده شود و عدم برقراری رابطه جنسی صرفاً به زن نسبت داده شود، زن بر اساس عسر و حرج، حق دارد دادخواست طلاق به علت عسر و حرج را از طریق دفاتر خدمات الکترونیکی قضایی تقدیم دادگاه خانواده کند.

در یکی از پرونده‌ها، زوجه ادعا کرده است که همسرش به مدت ۳ سال رابطه جنسی را بر قرار نمی‌کند. در جواب این ادعا و در محضر دادگاه، همسر بیان کرد که زن به مراقبت‌های بهداشتی شخصی خود، مانند استحمام منظم و تمیز نگاه داشتن به اعتنای جنسی و لباس زیر، توجه نمی‌کند. در نهایت، دادگاه ادعای طرف دفاع را درباره عدم رابطه زناشویی عمدی از سوی همسر قبول نکرد.

در پرونده دیگری، پس از ۸ سال از شروع زندگی مشترک، زن هنوز دارای دستکاری نشده بود. در بررسی پرونده و گوش کردن به اظهارات هر دو طرف، مشخص شد که اصل مشکل به ترس ناشی از درد زایل شده پرده بکارت برای زن مرتبط است. این مسئله نیاز به مشاوره پزشکی و روانشناسی داشت و عدم نزدیکی ناشی از همسر بودن نبود.

۵ – مرد درخواست رابطه جنسی مقعدی داشته باشد.

با رعایت اینکه در اینجا به موضوعات پزشکی و مسائل شرعی مرتبط با آن پرداخته نمی‌شود، اگر زوجه بتواند ثابت کند که رابطه جنسی مقعدی برایش در عسر و حرج قرار دارد و علاقه‌ای به آن ندارد، این امر می‌تواند یکی از دلایل طلاق به دلیل عسر و حرج باشد و در صورت اثبات، دادگاه ممکن است زوجه را برای معاینه به پزشک قانونی ارجاع دهد.

۶ – رابطه جنسی غیر متعارف

رابطه جنسی غیر متعارف، انواع مختلفی دارد و در صورت اثبات عسر و حرج از سوی زوجه، می‌تواند یکی از دلایل طلاق باشد.

در یک پرونده، زوجه در محضر دادگاه اعلام کرد که همسرش دارای اشتیاق جنسی بسیار زیاد و غیر عادی است به طوری که در طول روز چندین بار تمایل به رابطه جنسی دارد و گاهی شب‌ها هم همسر را از خواب بیدار می‌کند…

زوجه این وضعیت را غیر قابل تحمل توصیف کرده و از دادگاه درخواست طلاق داشت.

شما می توانید برای دریافت مشاوره از وکیل من با شماره ۸۷۲۰ ۶۰۰ ۰۹۱۲ تماس بگیرید و یا به بخش تماس با وکیل من مراجعه کنید.

Rate this post
tell
mobile
telegram
whatsapp