سایت حقوقی وکیل من ، وکلای خبره ، تلفن دفتر تهران۱۴۱۶-۸۸۴۰  و ارسال پیامک شبانه روزی ۱۱۱به شماره ۰۹۱۲۶۰۰۸۷۲۰

قرارداد سرمایه گذاری

قرارداد سرمایه گذاری

قرار داد سرمایه گذاری

پرسش:قرار داد  سرمایه گذاری چیست؟

پاسخ: قرارداد سرمایه گذاری در هر کشور معمولا منعکس کننده قدرت داد و ستد طرفین قرارداد تحت شرایط پروژه هستند. با توجه به اینکه تاکنون هیچ گونه الگوی لازم الاجرایی درباره کلیه مقررات حاکم بر قرارداد سرمایه گذاری پدیدار نگشته است، سرمایه گذاران و کشورهای میزبان غالبا در هر مورد به مذاکره در این خصوص می پردازند.
درباره پیشینه تاریخی قراردادهای سرمایه گذاری در ایران توجه به این موضوع حایز اهمیت است که قراردادهای سرمایه گذاری در ابتدا به شکل قراردادهای امتیاز یا (concession) شناخته می شدند که از این میان می توان به قرارداد میان دولت ایران و بارون جولیوس رویتر (دولت انگلستان) که درسال ۱۲۹۸ هجری قمری منعقد شد اشاره کرد. همچنین قرارداد یا امتیازنامه دارسی که در سال ۱۲۸۰ شمسی منعقد شد که در آن امتیاز نفتی برای مدت ۶۰ سال به شخصی به نام ویلیام ناکس دارسی اعطا شد، نمونه ها یی از قراردادهای سرمایه گذاری محسوب می شود. در واقع قراردادهای فوق را می توان در زمره گام های اولیه و اقدام عملی در زمینه سرمایه گذاری خارجی در کشور دانست.

پرسش: برنامه‌ریزی سرمایه‌گذاری چگونه است؟

پاسخ:برنامه ریزی سرمایه گذاری، پروسسی است که روش و میزان سرمایه گذاری در حال و آینده را با توجه به وضعیت مالی فعلی، اهداف مالی آتی، میزان ریسک پذیری و شرایط مالیاتی مشخص می‌کند. یک سرمایه گذاری موفق به زمان و برنامه ریزی دقیق نیاز دارد. برای حصول یک نتیجه مناسب از سرمایه گذاری‌های خود باید از یک استراتژی درست که به نکات زیر توجه دارد، استفاده کنید.

  • داشتن برنامه دراز و کوتاه مدت و بازنگری مداوم استراتزیهای سرمایه گذاری
  • توجه به روشهای افزایش بازده سرمایه
  • مدیریت ریسک سرمایه گذاری
  • استفاده از تنوع در سرمایه گذاری

پرسش: شرکتهای سرمایه گذاری چگونه شرکت هایی هستند؟

پاسخ: شرکتهای سرمایه گذاری سهامدار عمده شرکتهای تابعه خود هستند، بر آنها مدیریت استراتژیک دارند و تمامی فعالیتهای عملیاتی وارتباطات محیطی را به شرکتهای تابعه خود واگذار می‌کنند.بعبارتی ستاد فرماندهی شرکت های تابعه میباشند .
مجموعه شرکتهای تابعه یک شرکت سرمایه گذاری می‌تواند یک گروه را ایجاد کند، به طوری که فعالیت هرکدام،‌ کل گروه را تقویت کند. هر شرکت بخشی از منابع گروه را بکار گرفته و در مقابل با یکدیگر هم افزایی ایجاد می‌کنند .
ویژگی اصلی این شرکتها همبستگی است. اگرچه این همبستگی می‌تواند در زمینه‌های مختلف باشد به عنوان مثال می‌تواند در زمینه تامین، تولید و توزیع باشد تا بتواند ارزش افزوده موجود در کل این زنجیره را به خود اختصاص دهند. گونه‌های دیگری از هم بستگی در عرصه‌های تحقیقات، بازاریابی، تامین مالی، اعتبارات و تجارت نیز میسر است.

Rate this page
tell
mobile
telegram
whatsapp