مزایای داشتن وکیل در طلاق توافقی

مزایای داشتن وکیل در طلاق توافقی

مزایای داشتن وکیل در طلاق توافقی : این روزها در جامعه، نشریات و حتی دادگاه ها، کیفیت انجام پرونده های طلاق توافقی محل بحث است و در این زمینه اختلاف نظر وجود دارد. ما وکلا هم تابع دستگاه قضایی کشور هستیم که به آن رسیدگی کند

اما برای صادق بودن با مراجعین و متقاضیان طلاق توافقی، شعاری داریم که در هنگام مراجعه به زوجین و هنگام نوشتن توافق نامه، در بالای فرم مربوطه می نویسیم: «طلاق توافقی اولین راه حل اختلاف نیست. و هیچ ازدواج مشترکی ایده آل نیست.”

واقعیت این است که دل خود ما – به تعبیر عامیانه – برای زندگی و سرنوشت فرزندانمان پرشور و سوزان است. از وکلا و قضات دادگاه خانواده انتظار معجزه، میانجیگری و حل مشکلات نداشته باشید. به هیچ وجه ما وکلا و قضات محترم مشاور خانواده خوبی نیستیم. بهتر است از مشاوران متخصص و مجرب و اقوام و آشنایان مورد اعتماد بپرسید. بریم جلو…

داشتن وکیل طلاق در مواردی الزامی است، مثلاً در مواردی که شوهر به زن یا شخص دیگری وکالت طلاق داده است، این وکالت طلاق می تواند به صورت وکیل طلاق باشد یا شرط ضمن عقد نکاح مندرج در سند ازدواج، در این موارد، وجود وکیل مبنای دادگاه عدالت است زیرا در حین طلاق الزامی است. توجه داشته باشید که ممکن است زن برای طلاق به مرد وکیل داده باشد که در این موارد داشتن وکیل نیز الزامی است. اما در سایر موارد طبق قوانین جاری اختیاری است. واضح است که یکی از مزایای وکیل طلاق توافقی در تهران تسریع در کار و حفظ حقوق موکل است. و ارباب رجوع را از تاخیر در دادگاه، استرس، مشاجره و افزایش تنش ها و توهین های احتمالی برخی افراد مصون می دارد. واقعیت این است که برای بسیاری از افراد شایسته، مواجهه با آشنایان و اقوام در دادگاه خانواده بسیار آزاردهنده است. اما مضرات داشتن وکیل برای طلاق توافقی دو چیز است، اول اینکه آب به آسیاب زوج هایی می رود که از روی عصبانیت و … تصمیم عاطفی به طلاق گرفته اند و دوم فرصت گفتگوی رودررو. چهره زن و شوهر در آخرین روزهای زندگی مشترکشان گرفته می شود. این موضوع ممکن است بسته به هر زوج متفاوت باشد.

وکیل پایه اول برای طلاق نه مأمور اجرای قانون یا وکیل پایه دوم
طبق مقررات وکالت در دعاوی طلاق در صلاحیت وکیل پایه یک دادگستری است. بنابراین وکلای غیررسمی – حتی با وکالتنامه محضری – و همچنین وکلای سطح ۲ و کارآموزان حق قبول وکالت طلاق را ندارند.

متأسفانه همانطور که دیده اید و شنیده اید برخی از دفاتر یا گروه های حقوقی از افراد غیر وکیل – حتی دارای تحصیلات حقوقی – برای پاسخگویی و راهنمایی موکلان استفاده می کنند و یا پرونده ها را به کارآموزان وکالت یا وکلا منتقل می کنند. به افراد تازه کار و مبتدی داده می شود.

مراحل طلاق توافقی با وکیل من:

۱- توافق قطعی زوجین یا داشتن وکیل طلاق (حق طلاق)

۲- تماس با مشاورین ما (مشاوره طلاق توافقی رایگان است)

۳- ثبت نام ثنا در صورت موجود نبودن

۴- بدون حضور زن و شوهر

۵- ثبت و  نوشتن توافق قطعی خود در خصوص مهریه و نفقه و نفقه و حضانت.

۶- تحویل مدارک به وکیل

۷- قرارداد حقوقی الکترونیکی در سامانه ثنا (نگران نباشید ما در کنار شما هستیم و شما فقط کد ارسال شده به موبایل خود را به ما بگویید)

۸- تقدیم دادخواست طلاق توسط وکیل در دفتر خدمات قضایی

۹- وکلا تا صدور رأی قطعی به دادگاه و شعبه ای که پرونده به آن ارجاع شده در تهران مراجعه و به انجام تشریفات اداری و شرکت در جلسات دادگاه و داوری و … می پردازند.

۱۰- عیادت زن برای آزمایش بارداری یا باکرگی

۱۱- ثبت طلاق ظرف ۳ ماه در دفترخانه رسمی طلاق

چرا وکیل طلاق توافقی؟

اگر وکیل اختیار داشته باشد نیازی به حضور طرفی که وکیل دارد در تمام مراحل دادگاه نیست.

برای کسانی که تاکنون با دادگاه برخورد نکرده اند، جدای از عدم اطلاع از طلاق توافقی، استرس و اضطراب مواجهه با قاضی و حضور در دادگاه نیز وجود دارد. بدیهی است طرفی که وکیل می گیرد دچار چنین نگرانی هایی نخواهد شد.

عده ای با توجه به شخصیت، شغل و مسائل دیگر معتقدند در صورت حضور در مجتمع قضایی به ویژه دادگاه خانواده ممکن است با یکی از آشنایان یا اقوام خود مواجه شوند و این به نفع آبروی آنها نیست. جدای از درستی و نادرستی این باور شخصی، وکیل بودن به جای موکل یکی از مزایای وکیل طلاق توافقی است که این مشکل را حل می کند.

بدون شک یکی از آسان ترین و سریع ترین موارد، طلاق توافقی است، اما کارشناسان می دانند در جایی که توافقات زوجین طولانی، طولانی یا پیچیده باشد، نیاز به فردی است که اطلاعات حقوقی کافی و ظرافت ها و جزئیات طلاق را داشته باشد. رضایت آگاهانه داشته باشید. بنابراین استفاده از وکیل در تمامی مراحل تا حد امکان توصیه می شود. به گفته وکلای پارسایی، اگر فردی بخواهد در دادگاه حاضر شود، بهتر است یک وکیل متخصص در کنارش باشد.

وکیل به دلیل آشنایی با شعب دادگاه و تشریفات آنها، انجام مراحل طلاق توافقی سریعتر خواهد بود.

به تجربه ثابت شده است و بارها دیده ایم که به دلیل تنش بین زن و شوهر و اعضای خانواده در هنگام طلاق، درگیری بین زوجین و اعضای خانواده در دفتر خدمات قضایی، جلسه مشاوره و دادگاه. .

توصیه وکیل من این است که اولاً زوجین برای پایان زندگی مشترک و طلاق توافقی عجله نکنند.

مزایای داشتن وکیل در طلاق توافقی

Rate this post
tell
mobile
telegram
whatsapp