معیار های انتخاب وکیل پایه یک دادگستری

معیار های انتخاب وکیل پایه یک دادگستری

معیار های انتخاب وکیل پایه یک دادگستری

وکیل پایه یک دادگستری کیست؟
وکیل پایه یک دادگستری فردی است که آزمون کارآموزی کانون وکلا را با موفقیت پشت سر گذاشته و پس از گذراندن دوره کارآموزی و قبولی در آزمون وکالت موفق به دریافت پروانه وکالت پایه از کانون وکلا شده باشد. از جمله وظایف اساسی وکیل در دادگستری عبارتند از: ارائه رونوشت وکالتنامه به موکل، فراهم آوردن امکان مشاوره با وکیل، حضور در جلسه دادگاه و ….

از آنجایی که ارائه دادخواست یا شکایت و از طرف دیگر پیگیری پرونده در مراجع مذکور مستلزم داشتن دانش حقوقی است، چنانچه افراد عادی نسبت به طرح شکایت یا پیگیری امور حقوقی اقدام کنند، به دلیل نداشتن دانش و تجربه کافی حقوقی، غالباً موفق نمی شوند. و حقوق آنها پایمال می شود. صورت. بنابراین توصیه می کنیم برای موفقیت و جلوگیری از ضرر و زیان با یک وکیل مجرب و متخصص مشورت کنید.

انواع وکلا:
وکیل منتخب: فرد به انتخاب خود این وکیل را انتخاب می کند و با عقد قرارداد با وی از وی خواسته می شود برای دفاع از حق خود به مراجع قضایی مراجعه کند.
وکیل دادگستری: وکیل دادگستری به شخصی گفته می شود که در صورتی که متهم به دلایلی از استخدام وکیل امتناع ورزد یا منابع مالی کافی برای این منظور نداشته باشد، برای وی وکیل رایگان استخدام می شود. اتهام از بین وکلا به تشخیص دادگاه.
وکیل معاضدتی: در دعاوی حقوقی و زمانی که دادگاه یا کمیسیون معاضدت کانون عسر و حرج موکل را تشخیص دهد، وکیل به صورت رایگان از حقوق معلول دفاع می کند و از این نوع وکیل به عنوان وکیل معاضدتی یاد می شود.
وکیل قراردادی: شخصی است که هر یک از طرفین یا اصحاب دعوا برای دفاع و دعوا و پیگیری های لازم انتخاب می کند که از آن به عنوان وکیل معین، ثابت یا قراردادی یاد می شود.
وکیل تصادفی: افرادی که تحصیلات حقوقی دارند اما پروانه وکالت ندارند می توانند به طور اتفاقی برای رفع مشکلات بستگان نزدیک خود در مراجع قضایی و برای همان پرونده خاص وکیل پرونده بگیرند و به این فرد وکیل تصادفی می گویند.
وکیل سازمانی: در صورتی که کارکنان ارتش و کشور در امور مربوط به خدمت خود با مشکلات حقوقی و قضایی مواجه شوند، سازمان محل خدمت می تواند با معرفی کارشناسان حقوقی به مراجع قضایی از حقوق کارکنان مذکور دفاع کرده و به آنها مشاوره حقوقی بدهد.
وکیل دادگستری: ماده ۱۸۷ وکیل یا وکیل دادگستری به افرادی اطلاق می شود که در راستای اجرای ماده ۱۸۷ برنامه پنج ساله سوم اقتصاد، اجتماعی و کشور پروانه وکالت را از مرکز مشاوران حقوقی و کارشناسان قوه قضائیه دریافت می کنند. قانون توسعه فرهنگی
وکیل کارآموز: افرادی که در آزمون ورودی کانون وکلا قبول می شوند، موظفند مدتی را با یک وکیل مجرب به عنوان کارآموز سپری کنند. کارآموزان می توانند زیر نظر سرپرست خود در امور و مسائلی که مشکل نیست وکالت کنند. وکلایی که در طول دوره کارآموزی به وکالت می پردازند، وکیل کارآموز یا کارآموز وکالت نامیده می شوند.

بهترین وکیل در تهران:
انتخاب بهترین وکیل یکی از مهمترین اقداماتی است که باید برای حل مشکلات حقوقی انجام دهید. در این راستا ابتدا باید هدف خود را مشخص کنید که آیا هزینه پایینی که وکیل دریافت می کند نظر شما را برای استخدام وکیل جلب می کند یا اینکه سرعت رسیدگی به دادگاه برای شما مهم است یا هر دوی این عوامل.

برای حل مشکل خود و یافتن بهترین وکیل در تهران ابتدا با یک موسسه حقوقی مورد اعتماد مشورت کنید تا با توجه به پرونده شما مشخص شود که پرونده باید به کدام وکیل متخصص مراجعه کند.

اگر شخصا قصد آشنایی با بهترین وکیل تهران را دارید و به صورت انفرادی به دفتر وکالت مراجعه می کنید، مهم ترین اصل آشنایی با فرد، هزینه و سابقه کار در نظر گرفته می شود. برای بررسی سابقه کار مثلا می توانید به پرونده هایی که وکیل در گذشته تکمیل کرده است توجه کنید و بررسی کنید که چقدر در آن پرونده ها موفق بوده یا در چه زمینه ای شکست خورده است.

اگر روش اول را برای یافتن بهترین وکیل انتخاب کردید، به پیشنهاد مدیر یا مشاوران موسسه اعتماد کنید، زیرا آنها تجربه وکلای خود را می دانند و وکیلی را معرفی می کنند که بهترین عملکرد را در زمینه شما داشته باشد. از جمله ویژگی هایی که بهترین وکیل در تهران باید داشته باشد عبارتند از:

۱- مواردی مانند توانایی علمی، تجربه، شهرت و حق الوکاله مناسب از جمله مواردی است که بهترین وکیل تهران باید داشته باشد.

۲- برای شناخت بهترین وکیل فقط به تبلیغات تکیه نکنید. پیشنهاد می کنیم برای اطلاع از سوابق وکیل به کانون وکلا مراجعه کنید.

۳- ملاک علم، حسن خلق و شهرت وکیل باشد، بنابراین نمی توان سن وکیل یا زن بودن وکیل را مبنای خوب یا بد بودن وکیل دانست.

۴- یکی از خصوصیاتی که بهترین وکیل تهران باید داشته باشد حافظ اسرار موکل خود است که حتی پس از اتمام یا قطع رابطه حقوقی با موکل نیز باید ادامه یابد.

وکیل پایه یک دادگاه کیفری در تهران:
دعاوی کیفری، دعاویی تلقی می شود که پس از اقامه آن، رسیدگی به آن توسط مراجع قضایی و غالباً دادسرا و متعاقباً کشف جرم، تعقیب متهم و انجام تحقیقات مقدماتی آغاز می شود. دعاوی کیفری مربوط به جرایم، مجازات ها و قوانین کیفری است که مستوجب مجازات هستند. جرایم کیفری به دو دسته قابل گذشت و غیرقابل گذشت تقسیم می شود که در مورد اول پس از انصراف شاکی از شکایت، پرونده مختومه و تعقیب متهم متوقف می شود.

در جرایم غیر قابل گذشت حتی در صورت رضایت شاکی، دادستان از تعقیب متهم منصرف نخواهد شد. پرونده های کیفری پس از رسیدگی در دادسرا به همراه کیفرخواست به دادگاه ارجاع می شود و شاکی و متهم به این ترتیب مراحل دادرسی را طی می کنند.

وکیل کیفری در تهران فردی است که دارای تحصیلات و تجربه کافی در زمینه مسائل کیفری مانند قتل، کلاهبرداری، جعل و … باشد که این ویژگی وکیل کیفری به حفظ حقوق موکل کمک می کند و از طرفی به قاضی کمک می کند. پرونده را به دقت بررسی کرده و عدالت را اجرا کند.

دعاوی و امور کیفری عبارتند از:

آدم کشی
مواد مخدر
انتقال مال غیر
دیه
انتقام گرفتن
توهین
سرقت
تهدید
کلاهبرداری
بدرفتاری
روابط نامشروع
در دعاوی کیفری و مسائلی که اغلب مربوط به جان، مال و حیثیت افراد است و از طرفی استرس و تنش بیشتری برای افراد به همراه دارد، حضور وکیل متخصص در امور کیفری می تواند به برقراری آرامش کمک کند.

از جمله ویژگی هایی که بهترین وکیل کیفری باید داشته باشد عبارتند از:

وقت شناسی، اگر وکیل کیفری پایه فاقد این ویژگی باشد، ممکن است مشکلات زیادی در روند کاری موکل ایجاد شود.
یک وکیل کیفری خوب باید منصف باشد و عدالت را کاملا رعایت کند تا از تضییع حقوق شما جلوگیری کند.

معیار های انتخاب وکیل پایه یک دادگستری

انواع رشته های وکالت:
وکیل رسمی دادگستری با داشتن پروانه وکالت و عضویت در یکی از مراکز حقوقی از حق موکل در محاکم، دادسرا، ادارات ثبت و املاک از اشخاص حقیقی یا حقوقی، دولتی یا غیردولتی دفاع می کند. برخی از وکلا در زمینه های خاصی تخصص دارند و موکل با توجه به نوع تخصص به آنها مراجعه می کند. انواع تخصص های وکلا به شرح زیر است:

وکیل خانواده: وکیل خانواده اطلاعات کامل و جامعی از قوانین و مقررات خانواده دارد. چنین شخصی به امور خانواده و حقوق از دست رفته اعضای خانواده رسیدگی می کند.
وکیل چک و سفته : وکیل چک و سفته با تسلط بر قوانین و مقررات اسناد تجاری و با توجه به دانش حقوقی و آشنایی با مراحل دادرسی و نحوه مطالبه وجه اسناد مالی می تواند اقدام به اخذ وثیقه نماید. اقدامات لازم در راستای حقوق از دست رفته طلبکار.
وکیل ملکی: معاملات ملکی به دلیل حساسیت و اهمیتی که دارند نیاز به تخصص و دانش دارند. وکیل ملکی به شخصی گفته می شود که در مورد انواع املاک اعم از عقیم و غیر عقیم و … اطلاعات لازم و کافی را داشته باشد.
وکیل مهاجرت: وکیل مهاجرت در زمینه مسائل مربوط به مهاجرت به سایر کشورها و اخذ تابعیت از دولت های مساعد دانش حقوقی کافی دارد. وکیل مهاجرت در خصوص مواردی مانند دفاع از حقوق مهاجران در کشورهای محل اقامت و اخذ تابعیت اقدامات لازم را انجام می دهد.
وکیل قراردادها: وکیل مذکور از آنجایی که اطلاعات حقوقی کافی در امور مربوط به قراردادهایی که بین اشخاص منعقد می شود، می تواند به اشخاص حقیقی یا حقوقی برای تنظیم قرارداد کمک شایانی کند. وکیل قراردادی می تواند تا حد زیادی از خسارات و احتمالاً کلاهبرداری و سایر جرایم و مشکلات حقوقی که ممکن است در آینده رخ دهد جلوگیری کند.
وکیل شرکتی: وکیل شرکتی دارای اطلاعات حقوقی خوب و کامل در امور مربوط به شرکت ها مانند شرکت با مسئولیت محدود، سرمایه گذاری مشترک و … می باشد.

خلاصه:
از آنجایی که علم حقوق بسیار گسترده است و از طرفی روابط حقوقی و مالی پیچیده ای بین افراد جامعه وجود دارد، کمک یک وکیل متخصص می تواند بسیار مفید و موثر باشد. وکیل متخصص حقوقی با توجه به دانش و تجربه خود به شما کمک می کند تا مشکل حقوقی یا کیفری را در کوتاه ترین، ارزان ترین و سریع ترین راه حل کنید.

معیار های انتخاب وکیل پایه یک دادگستری

در صورت نیاز می توانید برای دریافت مشاوره کاملا رایگان از وکیل من با شماره ۸۷۲۰-۶۰۰-۰۹۱۲ تماس بگیرید.

Rate this post
tell
mobile
telegram
whatsapp