سایت حقوقی وکیل من ، وکلای خبره ، تلفن دفتر تهران۸۸۴۰۱۴۱۶  و ارسال پیامک شبانه روزی۱۱۱ به شماره ۰۹۱۲۶۰۰۸۷۲۰

وکیل تنظیم قراردادها

وکیل تنظیم قراردادها

وکیل تنظیم قرار داد

پرسش : چه عواملی بر روند قرار داد های تجاری موثر است؟

عواملی چون تورم ،نوسانات سریع در نرخ تبدیل ارز و احتمال افزایش قیمت یا کمیاب شدن ناگهانی کالا و مواد اولیه باعث ایجاد مشکلاتی در راه مذاکره وانعقاد قراردادهای دراز مدت خدمات یا تولید می شوند .به عبارت دیگر، قراردادی که در ابتدا اهداف وانتظارات طرفین را برآورده می سازد ممکن است بعدها به دلیل تغییر شرایط اقتصادی موجب کاهش ویا حتی از بین رفتن سود مورد انتظار یکی ازطرفین شود وبنابراین برای او هیچ حاصلی جز مسئولیت به بار نیاورد.

 

سوال:مشارکت اصیل چیست؟

پاسخ: مشارکت اصیل به معنای اعطای قدرت و تصمیم گیری به مردم غیر نخبه و آزاد نمودن آنها از تحت کنترل بودن و به همکاری پذیرفتن آنها است. مشارکت آسان فعالیتی شبه مشارکتی است. غیر ممکن است که آن از بسیج به سطح سازمانی که متضمن توانمند سازی و بیداری مردم است ارتقا یابد

 

پرسش:بازار سرمایه و تعامل با نظام بانکی از نظر سود به چه صورت است؟

پاسخ:در اقتصاد بازار، نرخ بهره بانکی «قیمت پول» در «بازار سرمایه» را نشان می‌دهد. به عبارت دیگر، «نرخ بهره» کمیابی «سرمایه نقدی» را به فعالا‌ن اقتصاد گوشزد می‌کند و به آنها در فعالیت اقتصادی «علا‌مت» می‌دهد. در اقتصادهای پیشرفته امروز، نرخ بهره نقش عمده‌ای را در هدایت، اجرا و تأمین اهداف سیاست‌های پولی ایفا می‌کند. در اکثر کشورهای صنعتی و کشورهای با نرخ تورم پایین، بانک مرکزی از طریق تعیین و تغییر نرخ بهره کوتاه‌مدت بازار، به عنوان هدف عملیاتی و سپس با استفاده از عملیات بازار باز و سایر ابزارهای سیاست پولی، به منظور نگهداری نرخ در محدوده هدف عملیاتی، سیاست‌های پولی را تنظیم می‌کنند. در این کشورها علا‌وه بر هدف عملیاتی، اهداف میانی مانند نرخ رشد نقدینگی نیز برای دستیابی به ثبات قیمت‌ها و رشد تعیین می‌شود. در این صورت هدف عملیاتی مربوط به نرخ‌های بهره کوتاه‌مدت نه تنها به اهداف میانی و نهایی سیاست پولی، بلکه به اطلا‌عات در دسترس و نیز استنباط بانک مرکزی در خصوص سازوکار اشاعه پولی بستگی کامل دارد.

 

Rate this page
tell
mobile
telegram
whatsapp