وکیل خرید و فروش آپارتمان

وکیل خرید و فروش آپارتمان عقد بیع یکی از جامع ترین عقود تلقی می شود، یکی از رایج ترین مصادیق عقد بیع، خرید و فروش اموال غیرمنقول (مانند آپارتمان، خانه) و همچنین خرید و فروش اموال غیرمنقول است.

تنظیم قرارداد کامل یکی از مهمترین بخشهای روابط حقوقی است. پیشنهاد ما این است که به قراردادی که توسط دلالان و یا شرکت های املاک ارائه می شود اعتماد نکنید و قبل از امضای قرارداد حتما پیش نویس قرارداد را نزد یک وکیل متخصص و مجرب در زمینه املاک و قراردادها که در اینجا به عنوان معروف است. وکیل خرید و فروش آپارتمان به آن «نمایش» می گویند تا از بروز مشکلات بعضاً جبران ناپذیر جلوگیری شود.

در ادامه به نکاتی که در خرید آپارتمان باید در نظر بگیرید پرداخته شده است که شما را به مطالعه ادامه این مطلب دعوت می کنیم.

توصیه های وکیل برای خرید و فروش آپارتمان در تهران:

۱- نام و هویت طرفین: درج نام، نام خانوادگی، شماره شناسنامه، کد ملی، آدرس و شماره تلفن طرفین قرارداد اعم از خریدار یا خریدار، فروشنده یا فروشنده، الزامی است. مستاجر، موجر و غیره در هر قراردادی. بنابراین ابتدا سعی کنید آپارتمان را از افراد قابل اعتماد و قابل اعتماد خریداری کنید.

امروزه با افزایش صفحات مجازی که اختصاص به معاملات ملکی دارند، تمامی این صفحات قابل اعتماد نیستند و اطلاعات دقیقی ارائه می دهند، بنابراین برای اینکه در دام کلاهبرداران نیفتید، مراقب صفحه ای که قصد دریافت آن را دارید، باشید. اطلاعات از. تحقیق و جستجو کنید و بعد و بعد از اینکه گزینه مورد نظر خود را پیدا کردید باید احتیاط های قبل از قرارداد را رعایت کنید.

لازم است اطمینان حاصل شود که فروشنده مالک رسمی و قانونی آپارتمان است. در این راستا می توانید مدارک هویتی فروشنده را با اسناد مالکیت آپارتمان تطبیق دهید یا از وکیل فروش آپارتمان خود بخواهید که این کار را برای شما انجام دهد. انجام دهید.

۲- مورد معامله: درج مورد معامله در کلیه قراردادها به ویژه قراردادهای معاملات ملکی اعم از پلاک ثبتی (اعداد اصلی، فرعی، شماره قطعه)، شماره سند و کلیه مشخصات مندرج در قرارداد الزامی است. سند مالکیت، به طوری که بدون درج مورد معامله، اساساً قراردادها باطل است. تبدیل شدن توجه داشته باشید که اسناد مالکیت آپارتمان مربوط به واحدی است که اخیرا دیده اید.

۳- گاهی شخصی که تصمیم به فروش آپارتمان دارد مالک نیست. مثلاً فروشنده مدعی است که از طرف مالک دارای سمت ولایت، وکالت، قیمومت و … است که در این گونه موارد لازم است احتیاط های مربوط به معامله را با دقت بیشتری در نظر گرفت.

۴- اگر طرف مقابل شما ادعا می کند که از مالک وکالت دارد، پیشنهاد می کنیم از خرید آن آپارتمان صرف نظر کنید. زیرا ممکن است بعداً مالک سعی کند پای شما را به یک دعوی ناخواسته باز کند. در غیر این صورت، اگر همچنان تصمیم به خرید آن آپارتمان دارید، حتما احتیاط های لازم را در نظر بگیرید. در چنین شرایطی ابتدا وکالت نامه وکالت را به دقت مطالعه کنید.

توجه داشته باشید که وکیل دارای اختیار قانونی برای فروش همان آپارتمان و دریافت مبلغ معامله است. همچنین از صحت وکالتنامه و عدم عزل وکیل مطمئن شوید. مطمئن شوید که صاحب آپارتمان زنده است. در واقع زنده بودن صاحب آپارتمان (مشتری) ضروری است. زیرا اگر وکیل یا موکل فوت کرده باشد عقد وکالت باطل تلقی می شود به طوری که با فوت موکل دیگر وکیل حق فروش با آن وکالت را نخواهد داشت.

۵- اگر صاحب مال غیرمنقول (غیرمنقول کسی است که قانوناً نمی تواند مستقلاً و بدون دخالت دیگران امور مالی و غیر مالی خود را اداره کند) یا در صورت داشتن قیم، لازم است ولی اجازه بدهد. از دفتر دادستانی برای فروش آپارتمان. برای فروش مال غیر منقول باید اجازه دادستان گرفته شود.

۶- ممکن است آپارتمان مورد نظر شما فاقد گزارش قطعی و قطعنامه و سابقه ثبتی باشد. مورد مذکور بیشتر مربوط به آپارتمان هایی است که بر اساس قرارداد مشارکت در ساخت ساخته می شوند.

توصیه می کنیم از خرید چنین آپارتمانی خودداری کنید، زیرا در برخی موارد به دلیل اختلافات فراوان بین مالکان منطقه و سازندگان، تعیین وضعیت ثبتی این گونه آپارتمان ها سال ها طول می کشد. به طوری که امکان تشکیل پرونده های متعدد توسط سازنده، مالک و خریداران علیه یکدیگر وجود دارد و یا برای اطمینان از این قضیه باید به وکیل حرفه ای خرید و فروش آپارتمان مراجعه نمایید.

۷- مدت معامله: در کلیه قراردادها لازم است مدت معامله مشخص و مشخص باشد تا در صورت پایان قرارداد و عدم انجام تعهدات طرفین، طبق بندهای دیگر یا تصمیمات دیگر اقدام شود. می تواند بر اساس توافق طرفین انجام شود.

۸- ثمن معامله: درج نکردن قیمت دقیق معامله در هر قراردادی باعث می شود که آن سند دارای مهمترین اصول نباشد.

۹- قبل از عقد قرارداد متن را با دقت مطالعه کنید و از وکلا و خصوصاً وکلای فروش آپارتمان در مورد شرایط قانونی و تخصصی موجود مشاوره بگیرید. توجه داشته باشید که در قرارداد خرید آپارتمان تا حد امکان فروشنده حق فسخ قرارداد را ندارد تا در نهایت و به هر بهانه ای بتواند قرارداد را فسخ کند.

موارد لازم برای درج در سند:

موارد فوق از جمله ارکان هر سند خرید، فروش و نقل و انتقال می باشد که در ادامه موارد دیگری که لازم است در سند درج شود از جمله:

تاریخ نوشتن یا امضای هر سند.
ضمیمه های معامله از قبیل شماره پرونده قبوض برق، آب، گاز که دلیل بر وجود ضمیمه های مذکور با معامله می باشد.
تهیه اقلامی مانند انباری، پارکینگ اختصاصی در صورت وجود.
مبلغ پیش پرداخت را وارد کنید.
نوع و همچنین روش پرداخت تراکنش
هرگونه قرارداد و سایر شرایطی که در معامله مؤثر است و معمولاً در بخشی از سند تحت عنوان ملاحظات قید می شود.

وکیل پیش فروش آپارتمان:

افزایش قیمت مسکن در چند سال اخیر باعث شده تا مردم به هر طریق ممکن تمایل به مالکیت داشته باشند، به عنوان مثال به خرید پیش فروش آپارتمان روی آورده اند که در این مورد با مشکلات زیادی مواجه شده اند، توصیه می شود بدانید. در مورد نکات کلیدی و مهمی که هنگام تنظیم قرارداد پیش فروش باید بدانید. برای پیش فروش آپارتمان از یک وکیل مشاوره تخصصی بگیرید.

عدم انجام تعهدات توسط فروشنده:
وکیل در مورد پیش فروش آپارتمان توضیح می دهد که اگر فروشنده پس از تنظیم قرارداد و دریافت تمام یا قسمتی از وجه بدون دلیل منطقی به تعهدات خود عمل نکند در این صورت خریدار می تواند طبق ماده ۲۲۱ و ۲۲۶ قانون مدنی پس از انقضای مهلت مقرر برای ایفای تعهد فروشنده باید عقد را فسخ کند و خساراتی را که در اثر عدم ایفای تعهد وارد شده است از فروشنده بگیرد.

همچنین طبق قرارداد می توان از دادگاه تقاضای الزام فروشنده به ایفای تعهدات قراردادی کرد، اما طبق ماده ۲۲۲ قانون مدنی خریدار این امکان را دارد که با اجازه فروشنده به تعهدات فروشنده عمل کند. دادگاه، با ساختن آپارتمان موعود به جای فروشنده. یا تحویل آن به شخص ثالث و متعاقباً دریافت هزینه های انجام شده از فروشنده.

وظایف قانونی قبل از ساخت آپارتمان:

وکیل خرید و فروش آپارتمان توضیح می دهد: کلیه مالکان زمین و املاک واقع در محدوده شهر موظفند بر اساس مصوبه سال ۱۳۵۵ شورای عالی اداری قبل از شروع هر گونه فعالیت ساختمانی از شهرداری محل مجوز اخذ نمایند. مدارک زیر برای صدور پروانه ساختمانی مورد نیاز است:

۱- درخواست مجوز

۲-ارائه نقشه محدوده محل وقوع ملک.

۳- فتوکپی اسناد رسمی مالکیت

۴- ارائه فتوکپی شناسنامه ذینفع

فتوکپی وکالت نامه در مورد وکیل.

بهترین وکیل پیش فروش در تهران:

تهران به عنوان یک کلان شهر نقش مهمی در روند آپارتمان سازی دارد. افرادی که برای خرید و فروش آپارتمان نیاز به وکیل دارند می توانند با تشریح روند رسیدگی از وی راه حل مناسبی دریافت کنند. با سپردن مراحل قانونی پرونده خود به وکیل پیش فروش آپارتمان، متعاقباً رسیدگی به این گونه پرونده ها با مشکل کمتری مواجه می شود و همچنین باعث می شود که وقت و هزینه مردم از بین نرود.

استعلام از مراجع ذیصلاح:

یکی از مهمترین موضوعات در خصوص قراردادهای ملکی استعلام مربوط (املاک، شهرداری، ثبتی) از مراجع ذیصلاح می باشد. وکیل خرید و فروش آپارتمان به شما کمک می کند تا قبل از خرید آپارتمان از وضعیت حقوقی آن مطلع شوید تا از مشکلات احتمالی مانند فروش ملک و یا فروش ملک در رهن جلوگیری کنید.

خلاصه:

با افزایش چشمگیر قیمت مسکن در سال های اخیر، بیشترین جرایم مربوط به کلاهبرداری در این بخش رخ داده است و کلاهبرداران با سوء استفاده از اعتماد مردم، مبالغ هنگفتی را با کلاهبرداری به دست می آورند که نمونه ای از این دعاوی در محاکم حقوقی است. و همچنین بسیار مجرمانه است. یک قرارداد حقوقی دارای نکات ظریف، ظرایف و نکات حقوقی بسیاری است.

برای اینکه بتوانید درک درستی از مفاد قرارداد داشته باشید، این امر نیازمند سالها مطالعه و تجربه در زمینه عمل است. بنابراین پیشنهاد می شود قبل از ورود به این حوزه با مسائل حقوقی آن آشنا شده و از وکیل متخصص خرید و فروش آپارتمان به صورت آنلاین مشاوره بگیرید. شما می توانید برای دریافت اطلاعات لازم در خصوص سوالات خود در زمینه خرید و فروش آپارتمان با ما تماس بگیرید تا وکلای متخصص ما شما را راهنمایی کنند.

در این مقاله تفاوت بین خلع ید و تصرف عدوانی را برای شما توضیح دادیم و در صورت نیاز می توانید برای دریافت مشاوره کاملا رایگان از وکیل من با شماره ۸۷۲۰-۶۰۰-۰۹۱۲ تماس بگیرید.

4.6/5 - (29 امتیاز)
tell
mobile
telegram
whatsapp