وکیل داوری بین المللی

وکیل داوری بین المللی

سایت حقوقی وکیل من ، وکلای خبره ، تلفن دفتر تهران۸۸۴۰۱۴۱۶  و ارسال پیامک شبانه روزی۱۱۱ به شماره ۰۹۱۲۶۰۰۸۷۲۰

وکیل داوری بین المللی

پرسش:آیا حضور وکیل دادگستری در جلسه دادگاه الزامی است؟

پاسخ:طبق قانون جدید التصویب در این موضوع تمامی اصحاب دعوا ضمن طرح دعوا و ارائه شکوائیه و دادخواست ، باید وکیل خود را معرفی نمایند. در صورت امتناع آنها ، دادگاه شخصی را که دارای پروانه رسمی وکالت است به عنوان ، وکیل تسخیری معرفی خواهد نمود . در صورتی که هرکدام از طرفین دعوا نسبت به تعیین وکیل تسخیری اعتراضی داشته باشند در همان جلسه رسیدگی ، بررسی خواهد شد و اگر وارد باشد ، وکیل دیگری معین خواهد شد. علی ایحال در فرضی که بخواهد درحین دعوا وکیل معرفی نماید ، به تشخیص دادگاه وکیل تسخیری برکنار خواهد شد.

 

پرسش:شروع جریان داوری در قانون داوری بین الملل به چه صورت است؟

پاسخ:الف – داوری از زمانی شروع می شود که در خواست داوری بر اساس مفاد ماده (۳) این قانون به خوانده داوری ابلاغ شده باشد ، مگر اینکه طرفین به نحو دیگری توافق کرده باشند .
ب – جز در مواردی که ترتیب دیگری بین طرفین مقرر شده باشد ، درخواست داوری باید حاوی نکات ذیل باشد :
۱-درخواست ارجاع اختلاف به داوری .
۲- نام و نشانی طرفین .
۳- بیان ادعا و خواسته آن .
۴- شرط داوری و یا موافقتنامه داوری .
درخواست داوری ممکن است حاوی اطلاعاتی در مورد تعداد داوران و چگونگی انتخاب آنان به شرح مذکور در فصل سوم این قانون و همچنین راجع به موافقتنامه ها ، قراردادها و یا وقایعی که موجب بروز اختلاف شده است ، باشد .

پرسش:وظیفه بخش قضایی دیوان بین‌‌المللی کیفری چیست؟

پاسخ:بخش قضایی دیوان از سه قسمت تشکیل شده است: بخش اول تحقیقات مقدماتی، بخش دوم دادرسی و محاکمه و بخش سوم استیناف و تجدیدنظر است. هر سه بخش، مسئول انجام وظایف قضایی دیوان هستند. در دیوان کیفری بین‌المللی، ۱۸ قاضی به وسیله مجمع کشورهای عضو برای یک دوره کاری ۳، ۶ و ۹ ساله انتخاب می‌شوند. بخش استیناف و تجدیدنظر از رییس دیوان و چهار قاضی دیگر تشکیل شده است. همچنین بخش دادرسی و محاکمه، از نایب رییس دوم دیوان و پنج قاضی دیگر و بخش تحقیقات مقدماتی هم از نایب رییس اول دیوان و شش قاضی دیگر تشکیل شده است

 

 

 

Rate this page
tell
mobile
telegram
whatsapp