وکیل دیوان عدالت اداری

وکیل دیوان عدالت اداری باید وکیل باشد و شعب بدوی و تجدیدنظر دیوان عدالت اداری مانند سایر دادگاه ها وکالت وکالت را برای ثبت شکایت یا اعلام وکالت در پرونده های مربوط به دیوان می پذیرند. عدالت اداری

برای وکالت یک نکته که باید به آن توجه شود این است که ابتدا باید به همراه مدارک خود به صورت حضوری به وکالت مراجعه کرده و پس از مطالعه مدارک و پذیرش پرونده، وکالتنامه و قرارداد مالی را با Adjust امضا کنید.

وکیل دیوان عدالت

پس از اخذ وکالت می تواند از طرف شما شکایت کند، اما مهمترین نکته در مورد وکیل دیوان عدالت اداری این است که شما باید وکالت وکیلی را داشته باشید که توانایی صحبت حضوری با قاضی یا قاضی را داشته باشد. قضات دیوان عدالت زیرا رسیدگی در دیوان عدالت اداری غیر حضوری است و همانطور که می دانید صحبت حضوری در روشن شدن موضوع و تسخیر ذهن قاضی تاثیر مضاعفی نسبت به صحبت از طریق لوایح کتبی دارد.

ملاقات با وکیل
وکیل دیوان عدالت اداری در ملاقات حضوری با ارزیابی کامل و جامع جزییات پرونده چاره اندیشی می کند.

قرارداد وکالت
پس از انجام توافقات و پذیرش وکیل با امضای قرارداد، رسیدگی به پرونده شما آغاز خواهد شد.

وکیل دادگاه
وکیل دادگاه در گروه وکلای پایتخت با توجه به تجربه خود به صورت تخصصی به پرونده های دیوان عدالت اداری می پردازد. همانطور که می دانید وکالت در دادگاه یک کار کاملا تخصصی است که باید توسط وکیل مجرب دیوان عدالت اداری انجام شود. شاید برای شما هم پیش آمده باشد که روزی با یک ارگان یا سازمان دولتی به مشکل برخورده باشید و بخواهید با کمک این مرجع مشکل خود را حل کنید. پس با ما همراه باشید تا یک وکیل عالی از موسسه وکلای سرمایه را به شما معرفی کنیم.

ابتدا لازم به توضیح است که دیوان عدالت بالاترین مرجع اداری و مرجع تجدیدنظر اشخاص حقوقی و حقیقی نسبت به تصمیمات و اقدامات واحدهای دولتی و به اصطلاح مرجع عمومی قانونی است. اما سازمان بازرسی کل کشور که وظیفه نظارت بر اجرای قوانین را در کشور بر عهده دارد (این وظیفه مهم) است و یک مرجع تخصصی نظارتی نیز می باشد.

در واقع می توان گفت این ۲ مرجع از جهاتی شبیه به هم هستند اما در اصل با هم متفاوت هستند. هر دو نهاد مسئول نظارت بر عملکرد صحیح ادارات کشور هستند. به عبارت دیگر می توان گفت دیوان عدالت اداری صلاحیت اداری و سازمان بازرسی کل کشور در صلاحیت است.

از وکیل دادگاه بپرسید

مثلاً اگر بخواهیم در زمینه وکیل دادگاه مثالی بزنیم باید به این مورد اشاره کنیم: فرض کنیم شهرداری در خصوص صدور پروانه ساختمانی (در جایی که کاربری محدوده است) تخلف کرده است. طبق طرح تفصیلی فضای سبز، پروانه ساخت با کاربری مسکونی صادر کرد). در این خصوص در صورت طرح شکایت ذینفع در دیوان عدالت اداری می تواند ۲ خواسته ۱- احراز وقوع تخلف ۲- ابطال پروانه صادره را مطرح کند.

در این صورت دادگاه می تواند دو تصمیم قطعی بگیرد: یا رای به ورود به شکایت صادر می کند یا رای به رد شکایت مربوطه.

وکیل مجرب و آگاه دیوان عدالت اداری

با توجه به سختی و مشکلات پرونده دیوان عدالت اداری، بهتر است فردی آشنا به امور مربوطه و گروه حرفه ای وکلای پایتخت با توجه به سابقه کاری این فرآیند را انجام دهند. در این زمینه توانسته است یک وکیل مجرب باید دادگاه دادگستری را گرد هم آورد. در این گروه ما یک وکیل تضمینی، حرفه ای و با تجربه داریم که می تواند در حل پرونده و مسیر سختی که پیش رو دارید کمک زیادی به شما کند.

به طور کلی دادگاه محل اجرای قانون، عدالت و نظم است. دیوان عدالت اداری مرجع شکایت از سازمان ها و ارگان های دولتی و همچنین مقررات دولتی است که منجر به تضییع حقوق مردم می شود. اگر فکر می کنید حق شما تضییع شده است حتما با وکیل متخصص دیوان عدالت اداری مشورت کنید. تجربه ای که در این زمینه دارند بهترین راهنمایی را به شما می دهد و درصد موفقیت خود را در طرح شکایت در دادگاه آگاه می کند.

 

آیا وکیل دیوان عدالت اداری می تواند به استان های دیگر برود؟

دیوان عدالت اداری همچنین در مراکز برخی استان ها از جمله شیراز و اصفهان، قم، اهواز، ایلام، کرمانشاه، زنجان، سنندج، سمنان، بجنورد، مشهد، تبریز، بوشهر، کرج، اردبیل، ارومیه، شهرکرد، بیرجند. ، زاهدان، قزوین، کرمان، یاسوج، گرگان، رشت، لرستان، ساری، اراک، بندرعباس، همدان و یزد که وظایف آنها راهنمایی متقاضیان جهت تکمیل دادخواست در دیوان عدالت اداری و پرداخت هزینه های رسیدگی (لغو تمبر). وصول و قبول دادخواست و دفاعیه و سایر اسناد از شاکیان و رفع نواقص می باشد.

پرونده را با کمک وکیل دیوان عدالت پیگیری کنید

در صورت تمایل به اطلاع از وضعیت پرونده خود در دیوان عدالت اداری می توانید به سامانه ثنا مراجعه نمایید. در سامانه ثنا می توانید از شکایات و دادخواست ها و آرای صادره اطلاع پیدا کنید و روند رسیدگی به پرونده ها در دیوان عدالت اداری را بررسی کنید. قبل از تقدیم دادخواست یا هر اقدام دیگری در دیوان عدالت اداری باید از طریق دفاتر خدمات قضایی در سامانه ثنا ثبت نام کنیم.

سایت دیوان عدالت اداری چیست؟

سایت رسمی دیوان عدالت اداری https://divan-edalat.ir/ می باشد

بر اساس اصل ۱۷۳ قانون اساسی، دیوان عدالت اداری برای رسیدگی به شکایات، دعاوی و اعتراضات مردم نسبت به مأموران یا واحدها یا مقررات دولتی و استیفای حقوق آنان تشکیل شد. رئیس دیوان عدالت اداری از سوی رئیس قوه قضائیه به این سمت منصوب می شود

دیوان عدالت اداری دادگاهی است که به ایرادات تصمیمات اداری ادارات و سازمان های دولتی رسیدگی می کند. اگر فکر می کنید تصمیم اداری خلاف قانون یا شرع است، می توانید به دادگاه اداری شکایت کنید.

برای ثبت شکایت باید به سامانه ثنا مراجعه و اعتراض خود را کتباً ثبت کنید. پیشنهاد ما به شما این است که در این مرحله باید از وکیل متخصص دیوان عدالت اداری کمک بگیرید و دادخواست کامل و جامع ارائه دهید.

دادگاه به شکایت شما رسیدگی می کند و اگر در صلاحیت دادگاه باشد شعبه رسیدگی کننده را تعیین و از طریق سامانه ثنا به شما اطلاع می دهد. سپس، تاریخ استماع را تعیین می کند. قابل ذکر است که رسیدگی در دیوان عدالت اداری غایب بوده و تنها وکیل می تواند به دادگاه مراجعه و در مورد پرونده با قاضی صحبت کند.

روند رسیدگی در شعب تجدیدنظر دیوان عدالت اداری چگونه است؟

در گام اول باید بگوییم زمانی که قصد دارید شکایتی را در قالب دادخواست بدوی به دیوان عدالت بنویسید، شعب بدوی دیوان رای به رد شکایت یا طرح شکایت صادر می کنند. تمامی این آرا در شعب تجدیدنظر قابل اعتراض است و وکیل دادگاه ظرف ۲۰ روز از تاریخ ابلاغ رای و ثبت دادخواست می تواند به صورت دستی و الکترونیکی اقدام کند که البته اخیراً به سمت الکترونیکی شدن رفته است. ، پرونده از شعبه تجدیدنظر ارجاع می شود و دادخواست و ضمائم آن به شاکی ابلاغ می شود و آن شخص باید ظرف ۳۰ روز نسبت به تهیه و ارسال پاسخ اقدام کند. پس از تکمیل پرونده و در زمان نظارت تعیین شده (زمان نظارت، زمانی است که شعبه تعیین می کند و به معنای زمان رسیدگی نیست) قاضی مربوطه پرونده را بررسی و در صورتی که پرونده شما ایراداتی داشته باشد، رسیدگی می شود. تغییر برنامه ریزی کرد. نظارت جدید برای رفع نواقص پرونده تعیین شده است. در صورت آمادگی پرونده برای صدور رأی، اقدام مقتضی انجام خواهد شد.

تصمیم دادگاه

در اکثر موارد تصمیم شعبه تجدیدنظر دیوان عدالت به تأیید و تأیید رأی صادره در مرحله بدوی و یا نقض دادخواست بدوی و صدور رأی به دخل یا رد شکایت می باشد. رأی صادره از شعب تجدیدنظر قطعی نیست و قابل اعتراض نیست مگر اینکه به موجب ماده ۹۸ قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری مسترد شود. مستنداً قابلیت اعتراض به ماده ۷۹ قانون فوق الذکر در صورتی که تصمیم خلاف شرع یا قانون باشد آن هم در شرایط بسیار خاص.

در این قسمت لازم است این نکته مهم و بسیار مهم را به شما بگویم که رسیدگی در شعب تجدیدنظر مانند شعب بدوی به صورت حضوری انجام می شود.

وکیل دادگستری در تهران

با توجه به اینکه دادگاه فقط در شهر بزرگ تهران است، پیشنهاد می کنیم با وکیل دیوان عدالت اداری که در تهران حضور دارد، صحبت کنید. چون این افراد پرونده های بیشتری انجام داده اند. با توجه به اینکه وکلای پایتخت در سراسر ایران شعبه های متعددی دارند، می توانید با وکیل دیوان عدالت اداری در تهران به صورت حضوری یا اینترنتی در دفتر ما ملاقات کرده و با وی مشاوره حقوقی داشته باشید تا کاملا آزاد باشید.

نقض آرای کمیسیون صد در دیوان عدالت اداری

چگونه می توانیم از آرای صادره از کمیسیون بدوی و تجدیدنظر ماده ۱۰۰ قانون مدیریت شهرداری در دیوان عدالت تخلف کنیم؟ همانطور که قبلاً در تمامی توضیحات مربوط به این موضوع اشاره کردیم، رسیدگی در دیوان عدالت به صورت رسمی و قانونی جز در شرایط بسیار خاص وارد رسیدگی به دعاوی ماهوی نمی شود.

مثلاً یک لحظه فرض کنید کمیسیون ماده ۱۰۰ رأی تخریب ملکی را صادر کرده است و شما به عنوان ذی نفع به رأی اعتراض می کنید و باید به دیوان عدالت دادخواست بدهید. اولین مسئله ای که باید به آن دقت کنید این است که آیا کمیسیون در بررسی خود از قوانین رسمی پیروی کرده است یا خیر. مثلاً آیا به ذینفع اعلام کرده که حداکثر ظرف مدت ۱۰ روز دفاعیه خود را ارسال کند یا خیر؟ یا اینکه آیا اعضای تشکیل دهنده کمیسیون های ماده ۱۰۰ طبق قانون تشکیل می شوند یا خیر؟ و سایر موارد مندرج در قوانین مربوطه.

آیا آرای کمیسیون ماده ۱۰۰ در دادگاه بر اساس قانون صادر می شود؟

در این مورد به عنوان مثال می تواند کمک زیادی به شما کند. کمیسیون نظر خود را با توجه به تبصره ۱ ماده ۱۰۰ مستند و مستند کرد، در حالی که اگر به مندرجات و تخلفات توجه شود، موضوع مشمول تبصره دیگری از ماده ۱۰۰ است و استدلال کمیسیون مربوطه در صدور رأی نبوده است. درست.

پس همانطور که گفته شد و در نمونه آرای مثبتی که در این سایت قابل مشاهده است در چنین مواردی و در اکثر موارد شعب به آن رسیدگی می کنند. در صورتی که رأی صادره از سوی کمیسیون ماده ۱۰۰ اشکالات زیادی داشته باشد، با صدور رأی برای ورود به موضوع، پرونده شکایت مجدد به شهرداری ارسال می شود تا به کمیسیون ارائه شود. البته لازم به توضیح است که در صورت صدور این حکم، کمیسیون ۱۰۰ مکلف به تبعیت از رأی دادگاه نیست. هر چند در اکثر موارد به رأی دیوان عدالت اداری رسیدگی و مجدداً مبادرت به صدور رأی می کنند. اما می توانند رأیی مشابه رأی قبلی که مورد اعتراض قرار گرفته است صادر کنند.

بهترین و بهترین وکیل دیوان عدالت اداری ایران باید فردی باشد که تسلط کافی و کامل به قوانین دیوان عدالت داشته باشد و به طور کلی تخصص کاری این شخص مربوط به دادگاه باشد تا بتواند بهترین ها را بنویسد. دفاع و بهترین دادخواست برای شما. . یکی از ویژگی های وکیل دادگستری رسیدگی به پرونده های مختلف و تبحر زیادی در این زمینه است.

وکیل دیوان عدالت اداری

Rate this post
tell
mobile
telegram
whatsapp