ویژگی های یک وکیل متخصص امور ملکی چیست؟ یک وکیل ملکی متخصص باید به خوبی به قوانین در حوزه املاک آگاه بوده و بر قانون آیین نامه دادرسی مدنی کاملا تسلط داشته باشد و همچنین دارای تخصص در حوزه حقوق خصوصی و تمامی قراردادها باشد. وکیل متخصص امور ملکی می بایست در زمینه تنظیم قراردادهای تجاری و بین المللی تخصص داشته باشد. همینطور یک وکیل متخصص امور ملکی عموما در مورد پرونده های املاک به صورت خصوصی فعالیت دارد، به همین جهت در هنگام انتخاب وکیل ملکی در خصوص چنین پرونده هایی می بایست به تخصص وکیل مربوطه و رشته تحصیلی و تجارب او در این زمینه دقت نمایید.
اشتباهات یا نا آگاهی هایی در زمان خرید و فروش و معاملات ملک و املاک وجود دارند که موجب افزایش پرونده های ملکی می شوند. اشتباهاتی همچون عدم آگاهی و نداشتن اطلاعات حقوقی، عدم نظارت یک وکیل ملکی بر تنظیم قراردادهای معاملات ملک، حذف شیوه های حل و فصل غیرقضایی دعاوی، منظم نبودن ثبت معاملات و املاک، تغییر جایگاه دلالان و سردفتران با یکدیگر، فعالیت بنگاه های بدون پروانه، طرح دعاوی اشتباه و تکراری و…. مشکلات و دعاوی در رابطه با املاک و مستقلات به شکل های مختلف و ضمن دادخواست های متفاوتی در مراجع قضایی مطرح می گردند.
خدمات وکیل متخصص امور ملکی
خیلی از دعاوی در زمینه املاک دارای وجه کیفری هستند مانند تصرف عدوانی، انتقال مال غیر، ممانعت از حق، مزاحمت و… اما تعداد بیشتر دعاوی ملکی در ارتباط با املاک دارای جنبه حقوقی است. در این نوع پرونده ها برخلاف پرونده های کیفری برای فرد متخلف مجازاتی در نظر گرفته نمی شود و تنها شکایت برای احقاق حق شخص زیان دیده کاربرد دارد. بدین ترتیب وکیل متخصص امور ملکی دارای جنبه های مختلفی از جمله حقوقی، کیفری و ثبتی می باشد.
متداول ترین دعاوی ملکی کیفری
در زمینه ملک و املاک معمولا شکایات بسیار متفاوتی به دادگاه ارائه می گردد که یک وکیل متخصص امور ملکی باید به آن بپردازد اما چند نمونه هستند که از متداول ترین این شکایات می باشند. یکی از متداول ترین دعاوی ملکی جعل سند املاک می باشد. طبق قانون، جعل به معنای ساختن سند یا نوشته و یا ساخت مهر و همچنین امضای اشخاص، یا به نوعی خراشیدن و محو کردن نوشته یا اضافه کردن آن و همچنین تغییر یا اضافه نمودن تاریخ به سند به منظور تقلب و کلاهبرداری می باشد. دومین مورد از متداول ترین دعاوی ملکی کلاهبرداری در فروش و اجاره املاک می باشد که به معنی بردن مال شخصی توسط وسایل متقلبانه است. ممانعت از حق نیز از دیگر موارد متداول در دعاوی ملکی است، این جرم زمانی مطرح می شود که فردی مانع استفاده مالک از ملک خود شود. دیگر دعاوی متداول در زمینه ملک نیز تصرف عدوانی به معنای به زور و اجبار تصرف نمودن ملک شخص دیگری است.
انتخاب یک وکیل متخصص و مطمئن
بسیار اتفاق افتاده است که افراد سودجو با سوء استفاده از عدم آگاهی مردم، ادعای وکالت کرده و خود را وکیل دادگستری می نامند و به عنوان حق الوکاله مبالغ سنگینی را از آن ها دریافت می کنند. اما هیچ مجوزی برای وکالت ندارند یا مجوز آن ها به علت تخلفاتی فاقد اعتبار می باشد، آن ها با وعده ها و شعارهای پوچ و اینکه با افراد با نفوذی آشنایی دارند، کلاه گشادی سر افراد گذاشته و از آن ها اخاذی می کنند. به همین جهت می بایست از معتبر بودن پروانه وکالت وکیل متخصص در امور املاک اطمینان حاصل نموده و به بررسی صلاحیت و توانایی های وی بپردازید و پس از آن اقدام به بستن قرارداد نمایید. همچنین این نکته را در نظر داشته باشید که بهتر است وکیلی که انتخاب می کنید وکیل پایه یک دادگستری باشد و از آن مهم تر این است که عضو کانون وکلای دادگستری مرکزی نیز باشد، زیرا این نهاد نزد مردم از اعتبار فراوانی برخوردار است.

Rate this post
tell
mobile
telegram
whatsapp