دفتر حقوقی وکیل من :

ارائه دهنده خدمات تخصصی حقوقی

درهر ساعت از شبانه روز میتوانید عدد ۱۱۱ را به شماره ۸۷۲۰-۶۰۰-۰۹۱۲  پیامک فرمایید تا همکاران را از نیاز جقوقی خود مطلع فرمایید.

تلفن دفتر تهران: ۸۸۴۰۱۴۱۶ ۰۲۱

وکیل متخصص قرارداد

وکیل متخصص قرارداد

وکیل متخصص قرارداد

روش‌های جایگزین، راه دیگر حل‌وفصل اختلاف‌های تجار در سطح بین‌الملل

این استاد دانشگاه در خصوص روش دیگر رسیدگی به اختلاف‌های تجاری بین‌المللی عنوان کرد: روش دیگر حل‌وفصل اختلاف‌های تجار در سطح بین‌المللی که امروزه نیز با اقبال جامعه تجاری بین‌المللی مواجه شده و مورد پذیرش نظام‌های حقوقی داخلی و قوانین و مقررات بین‌المللی قرار گرفته است، مراجعه به روش‌های جایگزین حل‌وفصل اختلاف‌ها یا (ای.دی.آر) است.

وی ادامه داد: منظور از شیوه‌های جایگزین حل‌وفصل اختلاف‌ها، آن دسته از روش‌هایی است که در آن شخص ثالث خصوصی به جای محاکم ملی، حل‌وفصل اختلاف‌ها را در دست می‌گیرند؛ بنابراین نتیجه توسل به این روش‌ها توسط بازرگانان نفی صلاحیت از محاکم ملی است. این روش‌ها عبارتند از: داوری، میانجی‌گری، سازش، رسیدگی‌های اختصاری یا دادگاه‌های خصوصی و مراجعه به کارشناسان خبره و بی‌طرف.

تخصصی بودن رسیدگی‌ها، مزیت اصلی داوری بین‌المللی

ساعدی در ادامه افزود: به دلیل اینکه توضیح و تبیین هر کدام از این روش‌ها به طور تفصیلی امکان‌پذیر نیست، در میان این روش‌ها بهتر است مراجعه به داوری که دارای طرفداران بسیاری است و بیشتر در بین جامعه بین‌المللی تجار جریان دارد و مورد تایید نظام‌های حقوقی بین‌المللی و داخلی قرار گرفته است، به طور مختصر معرفی شود.

وی با بیان اینکه منظور از داوری، حل‌وفصل اختلاف‌ها توسط شخص ثالث خصوصی از طریق صدور رای الزام‌آور است، اضافه کرد: این روش طی سال‌های اخیر یعنی از نیمه دوم قرن ۲۰ به بعد، بیشتر مورد استفاده تجار قرار گرفته است و در مقایسه با مراجعه به محاکم ملی دارای مزایا و محاسنی است که از جمله این مزایا می‌توان به سرعت در رسیدگی، محرمانه بودن رسیدگی و تخصصی بودن رسیدگی‌ها اشاره کرد.

 

Rate this post
tell
mobile
telegram
whatsapp