وکالت به معنی اعتماد و واگذار کردن است و جایگاه مهمی بین دیگر مشاغل دارد به دلیل مسوولیت های بالایی که یک وکیل در طول مدت کاری خود دارد آن را از دیگر شغل های آزاد متفاوت تر کرده است.
یک وکیل مجرب مرد زمانی می تواند کارش را به خوبی انجام دهد که مسئله و مشکل موکل خود را دغدغه خود و مسئله موکل را مسئله خودش بداند . اگر موکل به وکیل خود وکالت می دهد به این معنا نیست که قانونا مسوولیتی در رسیدن به نتیجه دلخواه موکل باید به او بدهد . وکیل موظف است تا حد امکان تلاش خود را برای دفاع از موکل انجام دهد .
اما وکیل موظف به پاسخگویی برای نتیجه ی نامطلوب به وجود آمده می شود چون این جریان نشان دهنده اعتبار وی در شغل او بوده است و احساس مسوولیت در این شغل یک از مهم ترین اصل های وکالت می باشد. اعتبار یک وکیل به تلاشی است که انجام می دهد تا پرونده را به نتیجه برساند.
به چه کسی وکیل مجرب مرد گفته میشود؟
وکیل کسی است که به او وکالت داده می شود تا کارهایی که از لحاظ قانونی با آن ها آشناییت نداشته ایم را به عهده بگیرد و اقدامات لازم را انجام دهد .
برای انتخاب یک وکیل مجرب مرد چه اقداماتی لازم است :
انتخاب وکیل برای هر شخص حقوقی و شهروندی انجام می شود و رابطه بین این دو باید توسط تنطیم یک قرار داد نامه چاپی و تعیین حق الزحمه صورت پذیرد .
حق الوکاله ممکن است بر اساس تعرفه های وکالت تعیین و پرداخت شود و یا آن که به صورت توافقی بین موکل و وکیل تعیین شود .
پرداخت هزینه ایی مانند مسافرت،کارشناسی پرونده،آگهی،کپی،دادرسی و.. به عهده موکل است وباید به وکیل پرداخت شود.
در مراحل آغازین اقدامات وکلا برای پرونده ی موکل خود از آن ها خواسته می شود تا با طرف دعوی برای حل و فصل اختلافات و اماکن حل مشکل خارج از مراجع قضایی اقدام و بررسی های لازم را انجام دهند .
در صورتی که وکیل از پرونده عزل شود باید تمامی حق الوکاله به ایشان پرداخت شود مگر در مواردی که طرفین توافقی دیگر در این باره داشته باشند.
اگر وکیل خود برای استعفا به مرجع قضایی و اداری اقدام کند،نسبت به اموری که انجام داده حق الوکاله دریافت می کند .
یک وکیل مجرب مرد نمیتواند همزمان وکالت شخصی طرف دعوی موکل را به عهده بگیرد و باید صلاح موکل را رعایت کند.
وکلای هر موکل معمولا همدیگر را در دفتر کار وکیل دیدار می کنند مگر آنکه موکل توانایی حضور در دفتر را نداشته باشد و یا انجام کاری دیگر موجب دیدار را در جایی دیگر برای موکل و وکیل فراهم سازد .

Rate this post
tell
mobile
telegram
whatsapp