وکیل ملکی چه وظایفی دارد؟

وکیل ملکی چه وظایفی دارد؟

وکیل ملکی چه وظایفی دارد؟

 

دادگاه ها و مراجع قضایی، با یکدیگر اختلاف داشتند. آن را حل می کنند. امروزه با توجه به پیچیدگی نسبی دعاوی حقوقی و علاوه بر هزینه بر بودن اشتباهات در این دعاوی، افراد ترجیح می دهند دعاوی خود را به یک وکیل مدنی حرفه ای بسپارند تا اطمینان حاصل کنند که روند دادرسی به درستی انجام می شود. و از سردرگمی جلوگیری کنید. در این زمینه نیز ایمن باشید.

وکیل املاک کیست؟
وکیل ملکی وکیلی است که در دعاوی ملکی تخصص دارد. یعنی اگرچه این وکیل می تواند وکالت افراد را در سایر امور حقوقی بپذیرد اما در امور ملکی تمرکز و تخصص داشته است زیرا دعاوی ملکی قوانین خاصی دارد و باید با اطلاعات کافی وکالت در دعاوی ملکی را بپذیرد.

بهترین وکیل ملکی چه ویژگی هایی دارد؟
پرونده های املاک یکی از رایج ترین پرونده ها در دادگاه ها است و دلیل اصلی آن این است که این قوانین حاکم بر املاک نسبتاً پیچیده هستند و درک آنها برای افراد ناآشنا به دانش حقوقی بسیار دشوار است.

بنابراین اولین و مهمترین ویژگی یک وکیل ملکی خوب داشتن آگاهی کافی از قوانین ثبتی و املاک و به روز نگه داشتن اطلاعات خود است. علاوه بر این، روند طولانی رسیدگی به دعاوی ملکی نیاز به تخصص و مهارت دارد و به شدت نیاز به وکیل ملکی درجه یک را نشان می دهد. گاهی اوقات، روند رسیدگی به این ادعاها سال ها طول می کشد. بنابراین یک وکیل ملکی باید دارای نظم و انضباط، دقت بالا و قدرت مشاوره کافی در این زمینه باشد تا بتواند وظایف محوله را به درستی انجام دهد.

دعوای ملکی چیست؟
دعوای ملکی دعوی مربوط به حقوق بشر نسبت به املاک است. اموال غیرمنقول شامل اموال غیرمنقول مانند خانه، زمین، مغازه و … می شود که این دعوی زمانی طرح می شود که حقوق شخصی نسبت به اموالی که مالک یا حق استفاده دارد تضییع شده باشد و بخواهد حق خود را پس بگیرد. بنابراین می بینیم که این ادعاها دامنه بسیار وسیعی دارد.

در چه مواردی به وکیل ملکی مراجعه کنیم؟
اساسا مراجعه به وکیل در هیچ موردی جز مواردی که قانون مقرر کرده است الزامی نیست و شخص در مراجعه به وکیل مختار است.

اما در مورد انتخاب وکیل، موارد مراجعه به وکیل ملکی با توجه به گستردگی این دعاوی و موضوع اختلاف بسیار متنوع است. در یک طبقه بندی کلی، موارد ارجاع به کارشناس دعاوی ملکی را می توان به سه دسته دعاوی حقوقی ملکی، دعاوی کیفری ملکی و دعاوی ثبتی ملکی تقسیم کرد.

دعاوی حقوقی ملکی:
دعاوی ملکی، دعاوی حقوقی است که جنبه کیفری ندارد و در قانون جرم شناخته نمی شود، بلکه فقط باید به آن رسیدگی شود تا خسارات وارده و ضرر مالی به آنها رسیدگی شود.

تعداد این دعاوی بسیار زیاد است و قانون برای هر کدام راه حلی از جمله دعاوی سرقفلی، خلع ید، الزام به تنظیم سند ملکی، دعاوی مربوط به وقف، اجاره، تخلیه ملک، رهن، رهن ارائه کرده است. ، و غیره.

هر یک از این موارد بستگی به کشاورزی یا اجاره ای بودن ملک دارد و موضوع و قوانین آن متفاوت است، مثلاً در مورد تخلیه، قوانین مربوط به دعوای تخلیه اراضی کشاورزی، دعوای تخلیه مشاع و دعوای تخلیه مستاجر می باشد. ناهمسان.

در اینجا برخی از مهمترین نمونه های دعاوی حقوقی ملکی را توضیح می دهیم:

خلع ید : دعوای خلع ید دعویی است که از طرف مالک رسمی ملک علیه متصرف غیرقانونی مال اقامه می شود و خواستار پایان تصرف غیرقانونی وی می باشد. این ادعا مبنای قراردادی ندارد و مبنی بر مالکیت مالک و غیرقانونی بودن تصرف متصرف است.

تخلیه: این دعوی زمانی اقامه می شود که رابطه قراردادی مانند اجاره وجود داشته باشد و پس از فسخ قرارداد، متصرف ملک را تخلیه نکند. در این شرایط نیز مانند تخلیه، نیازی به تثبیت مالکیت مدعی نیست، بلکه صرفاً به دلیل وجود رابطه قراردادی و در پایان قرارداد می توانید درخواست تخلیه ملک را داشته باشید.

الزام به تنظیم سند: زمانی که مالکیت ملک از شخصی به شخص دیگر منتقل می شود، انتقال دهنده باید سند رسمی ملک را به نام انتقال گیرنده امضا کند. .

سرقفلی: حق سرقفلی به موجب قرارداد یا قانون، حقی است بر ملک برای مستأجر. قبل از ورود حق سرقفلی در قانون، این حق با توجه به فعالیت و نام و عرف مستاجر در جذب مشتری به مستاجر داده می شد. در حال حاضر حق سرقفلی جنبه حقوقی دارد و مستاجری که به صورت قانونی یا قراردادی حق سرقفلی دارد می تواند برای دریافت آن به دادگاه مراجعه کند.

سه دعوای تصرف: یکی از رایج ترین دعاوی ملکی است که به سه نوع دعاوی رفع مزاحمت، رفع ممانعت از حق و رفع تصرف عدوانی تقسیم می شود. این سه دعوی مختص اموال غیرمنقول و مستغلات است. رفع تصرف عدوانی مربوط به زمانی است که مدعی قبلاً مال را تصرف کرده و مدعی علیه به تصرف عدوانی و قهری اقدام کرده است. رفع مزاحمت زمانی است که شخصی مزاحم استفاده دیگری از مال خود شود بدون اینکه مال را از تصرف خود خارج کند و دعوی رفع ممانعت زمانی اقامه می شود که شخصی دارنده حق ارتفاق یا حق انتفاع را از استفاده از حق خود منع کند. .

دعاوی مالکیت کیفری:
دعوای مدنی کیفری دعویی است که در قانون جرم شناخته شده و قانونگذار برای آن مجازات تعیین کرده است. برخی از این موارد مانند انتقال مال غیر، خیانت در امانت، کلاهبرداری، جعل و استفاده از اسناد معوق، انتقال منافع مال غیر و…

وکیل ملکی چه وظایفی دارد؟

انتقال مال: طبق ماده ۱ قانون نقل و انتقال اموال: «کسی که مال دیگری را با علم به اینکه مال دیگری است بدون مجوز قانونی انتقال دهد کلاهبردار محسوب می شود و طبق ماده ۲۳۸ قانون امور عمومی. تعزیرات محکوم است و همچنین انتقال گیرنده است که در حین معامله از عدم مالکیت انتقال دهنده آگاه است، در صورتی که مالک از معامله مطلع شده و اظهارنامه ای به انتقال گیرنده تسلیم نکند و او را از مالکیت خود به دفتر ثبت شرکت اطلاع دهد. اسناد یا اداره بدایت یا صلاحیه یا یکی از ادارات دولتی دیگر ظرف یک ماه پس از وصول ابلاغ، جرم معاونت محسوب می‌شود.» این ماده اعم از اموال منقول و غیرمنقول را شامل می شود و انتقال مال به دیگری صرف نظر از هدف یا منفعت آن جرم محسوب می شود.

خیانت در امانت: طبق ماده ۶۷۴ ق.م.ا هرگاه مال منقول یا غیرمنقول یا نوشته هایی از قبیل سفته، چک، برات و غیره به عنوان اجاره یا امانت یا رهن یا وکالت یا هر کار با یا به دیگری داده شود. بدون پرداخت. و بر این اساس بوده است که اشیاء مذکور باید مسترد شود یا به منظور معینی مورد استفاده قرار گیرد و شخصی که آن اشیاء را داشته به ضرر صاحب یا متصرف آنها استفاده کند یا از بین ببرد یا تلف کند به حبس از شش ماه می رسد. ماه تا سه سال محکوم می شود.» بر اساس این ماده، اگر مال به نحوی به دیگری سپرده شود و قرار باشد برای مصارف معینی مورد استفاده قرار گیرد یا بعداً به صاحب آن مسترد شود و امین از این کار خودداری کند و استفاده یا استفاده کند. مال را تصاحب می کند و تلف کردن مجرم است.

معاملات معارض: طبق ماده ۱۱۷ قانون ثبت اسناد و املاک: «هر کس به موجب سند عادی یا رسمی نسبت به شیء دارای منفعت مالی (اعم از منقول یا غیرمنقول) به شخص یا اشخاصی حقی بدهد. سپس به همان شیء حق می دهد یا آن را منع می کند». به موجب سند رسمی معامله با تعهد بر خلاف حق مذکور به حبس از ۳ تا ۱۰ سال محکوم خواهد شد. در معامله مقابل معامله اول می تواند با سند عادی یا رسمی باشد اما معامله دوم باید با سند رسمی باشد.

معرفی مال غیر به جای مال خود: طبق ماده ۲ قانون مجازات اشخاصی که مال دیگری را به جای مال خود معرفی می کنند، محکوم یا مدیون یا ضامن با ضامن است که بدون اجازه قانونی و با علم به اینکه مال غیر متعلق به او مال دیگری است اگر آن را مال خود اعلام کند و خلاف آن عمل کند به مجازات قسمت اخیر ماده ۲۳۸ قانون مجازات عمومی محکوم می شود.

تقلب در امور ثبتی: طبق ماده ۱۰۵ قانون ثبت اسناد و املاک به استثنای موارد مذکور در ماده ۳۳ (بیع مشروط و مانند آن) هرکس تقاضای ثبت ملکی را که قبلاً به آن منتقل شده است. دیگری یا عمداً این که به نحوی از انحاء خلع ید شده و تقاضای ثبت شده باشد تقلب محسوب می شود و همچنین در زمان درخواست مالک بوده ولی در زمان ثبت مالک نبوده است. اموالی که در دفتر املاک بوده و در عین حال سند مالکیت گرفته و یا سند مالکیت دریافت نکرده است ولی پس از اطلاع از اداره ثبت برای تایید حق طرف حضور نداشته باشد. همچنین در ماده ۱۰۷ «هرکس امین ملکی به عنوان مستأجر یا مادام العمر یا رقیب یا ساکن یا مباشر محسوب شود و به طور کلی هرکس تقاضای ثبت آن را کند. مالکیت، به عنوان یک کلاهبردار مجازات خواهد شد.

ادعای ثبت ملک:
منظور از دعاوی ثبتی اختلافاتی است که در فرآیند ثبت اسناد و املاک و یا اجرا و تنظیم اسناد رسمی به وجود می آید.

از جمله این دعاوی می توان به ادعای ابطال اسناد رسمی از قبیل سند رسمی اموال مشاع، ابطال معاملات معارض، ابطال اجرائیات ثبتی، اجرای ثبت، نقل و انتقال ملک و … در هر یک اشاره کرد. در این صورت با مراجعه به اداره ثبت می توانید درخواست خود را مطرح نمایید. مطرح کرد

در اینجا مهمترین ادعاهای ثبت شده را توضیح می دهیم:

ابطال معامله معارض: معامله معارض از جمله جرایمی است که در قانون برای آن مجازات تعیین شده است. پس از شکایت از معامله معارض در دادگاه کیفری و اثبات آن، باید دادخواست ابطال معامله دوم اقامه شود که به معامله معارض معروف است.

ابطال اسناد رسمی: سند رسمی سندی است که در دفاتر اسناد رسمی و توسط مأمور ذیصلاح به ثبت رسیده باشد. برای ابطال این مدارک باید به دادگاه حقوقی مراجعه و درخواست ابطال سند را بدهید.

هزینه وکیل ملکی در دعاوی ملکی چقدر است؟

وکیل ملکی با توجه به عوامل مختلفی در هر مورد پرداخت خواهد شد.

به طور کلی در دعاوی مدنی موضوعات مختلفی بر میزان حقوق وکیل مدنی تأثیر می گذارد که از جمله آنها می توان به شرایط اقامه دعوی، روند رسیدگی، میزان تخصص و تجربه وکیل، پیچیدگی های پرونده، مدت زمانی که باید باشد. برای رسیدگی به دعوی و نوع پرونده هزینه شده است.

وکلای حرفه ای املاک با تهیه لوایح و دفاعیات محکمه پسند می توانند نقش موثری در پیروزی شما در دعوا داشته باشند، بنابراین میزان دستمزد یک وکیل ملکی خوب با توجه به تجربه و تخصص وی تعیین می شود.

برای دریافت مشاوره کاملا رایگاناز وکیل من میتوانید با شماره ۸۷۲۰-۶۰۰-۰۹۱۲ تماس بگیرید.

وکیل ملکی چه وظایفی دارد؟

Rate this post
tell
mobile
telegram
whatsapp