وکیل ملک و مستغلات

وکیل ملک و مستغلات : وکیل ملکی به وکیلی گفته می شود که در امور ملکی و قراردادهای ملکی و اختلافات مربوط به املاک تخصص دارد. همانطور که در سایر رشته های حقوقی، وکلا تصمیم می گیرند در دعاوی ملکی تخصص داشته باشند، به همین ترتیب، یک وکیل تصمیم می گیرد حوزه کاری خود را در دعاوی ملکی محدود کند، اگرچه هر زمان که بخواهد می تواند هر موضوع و اختلاف دیگری نیز می تواند انجام دهد. به عنوان یک مورد پذیرفته شود.

با توجه به ارزش بالای قرارداد ملک و زمین، رعایت نکات مهم در هنگام معامله الزامی است. اگر در نوشتن قرارداد کوتاهی داشته باشید بعداً متحمل خسارت زیادی خواهید شد. به همین دلیل نیاز به استخدام وکیل ملکی وجود دارد.

با این حال، ممکن است ندانید که یک وکیل فعال املاک چه ویژگی هایی دارد. اگر چنین سوالاتی ذهن شما را درگیر کرده است، توصیه می کنیم برای آشنایی کامل با وظایف وکیل ملکی، انتهای این مقاله را مطالعه کنید. مزیت اصلی مشاوره با وکیل در امور ملکی این است که این وکیل تخصص خود را در این زمینه تا حد قابل قبولی ارتقا داده و تسلط خود را در این زمینه افزایش داده است.

وکیل املاک
وکیل املاک فردی است که در امور ملکی، قراردادهای ملکی و اختلافات مربوط به آنها تخصص دارد. این وکیل در محدوده قوانین مربوط به تملک ملک فعالیت می کند و در زمینه ثبت اسناد و املاک نیز مهارت بالایی دارد. وکلای متخصص در دعاوی ملکی مهارت های خود را توسعه داده اند و می توانند پرونده های املاک را سریعتر از سایر وکلای عادی حل و فصل کنند.

وکیل ملکی از طریق قانون از حقوق موکلان خود دفاع می کند و آنها را در رابطه با قوانین مدنی راهنمایی می کند. این وکیل با انتقال تجربیات خود در زمینه خانه، زمین و واحدهای تجاری به موکل، سعی می کند آنها را با مشکلاتی که ممکن است در آینده با آن مواجه شوند آشنا کند.

بهترین وکیل ملکی
چه مواردی در قانون املاک و مستغلات گنجانده شده است؟
برای اینکه به شما کمک کنیم قبل از مراجعه به یک وکیل ملکی تصمیم بگیرید که آیا دعاوی مورد علاقه شما در این زمینه هستند یا خیر، پیشنهاد می کنیم لیست زیرا را بررسی کنید. ما در این لیست

انواع دعاوی ملکی را برای شما جمع آوری کرده ایم:

خاتمه معامله ملک
ابطال معامله ملک
حذف مالکیت تهاجمی
ابطال سند رسمی زمین یا ملک
فروش ملک و ملک مشاع
اثبات مالکیت زمین یا ملک
فک وام مسکن
ممانعت از حق مالکیت و زمین
مطالبه انواع خسارت
سلب مالکیت
طلب پاداش
ابطال عملیات ثبتی و اجرای ثبت
تعدیل اجاره
دعاوی خرید و فروش ملک
پیگیری جعل اسناد ملکی و زمینی
ورود غیرمجاز به ملک و زمین
پیگیری کلاهبرداری املاک
انتقال سرقفلی
تخلیه ملک و زمین
تخریب املاک و مستغلات
دعاوی ملکی انواع مختلفی دارد، از الزام به تنظیم سند رسمی گرفته تا دعاوی مربوط به اموال مشترک و تقسیم و حتی برخی از دعاوی کیفری در خصوص املاک و همچنین موضوع پیش فروش ساختمان. هر کدام از این دعاوی قوانین و مقررات خاص خود را دارند که اطلاع از همه آنها بسیار مشکل است.

بیشتر دعواهای مربوط به املاک و مستغلات ناشی از بی اطلاعی از قوانین و مقررات است و این وکیل متخصص املاک است که سال ها وقت و انرژی صرف آموختن این قوانین و دانش خود با توجه و دقت به آراء متفق القول کرده است. نظرات مشورتی که تایید افزایش یافته است.

یک وکیل متخصص در امور ملکی می تواند از همان ابتدا که به او مراجعه می کنید راهنمایی های لازم را به شما ارائه دهد و ابتدا به شما بگوید که عنوان دعوای شما چیست و روند پرونده چگونه و به چه سمتی باید طی شود برای شما بهتر است مثلاً دادخواهی. باید در دادگاه کیفری یا از طریق ادارات ثبت رسیدگی شود و سپس استنادات قانونی را مشخص کند و بگوید که برای اثبات ادعای خود به کدام مواد قانونی در دادخواست یا شکایت خود استناد کنید.

وکیل املاک
تفاوت بین یک مشاور املاک و یک وکیل ملکی چیست؟
مشاوران املاک و وکلا هر دو می توانند خدمات مفید و مفید اما متفاوتی را به شما ارائه دهند. وظیفه مشاور املاک این است که ابتدا گزینه های موجود برای خرید یا فروش خانه را به شما ارائه دهد. در مورد هر ملک راهنمایی لازم را دارد و روند پیچیده را کمی آسان تر می کند. مشاوران املاک بر قراردادهای خرید و اسناد مربوطه مانند سفته نظارت دارند.

ضمناً خانه را به طور کامل بررسی می کنند و مذاکرات لازم را با طرف قرارداد انجام می دهند. بنابراین به نفع آنهاست که معامله هر چه بهتر انجام شود. اگر قصد خرید ملک را دارید، یک مشاور املاک می تواند به شما در یافتن فروشنده مناسب کمک کند.

از طرفی وکلای ملکی نقش نظارتی بیشتری دارند و اسناد قرارداد را بررسی می کنند. این افراد نماینده طرف شما در معامله هستند، بنابراین برای آنها مهمتر است که نتیجه قرارداد به ضرر شما نباشد. در صورتی که ملک شما نیاز به بیمه یا پرداخت هزینه هایی داشته باشد که هنوز ذکر نشده است، تمامی موارد را به اطلاع شما خواهند رساند.

تحصیلات وکیل ملکی در چه زمینه ای است؟
دانشجویان حقوق می توانند پس از چهار سال تحصیل در رشته حقوق و یا با مدرک فقه در آزمون وکالت شرکت کنند. پس از کسب نمره قبولی در این آزمون، نوبت آن است که برای دوره ۱۸ ماهه کارآموزی در یکی از موسسات حقوقی معتبر اقدام کنند. پس از اتمام دوره کارآموزی، آزمون شفاهی و کتبی برگزار می شود و پس از قبولی در آزمون، پروانه وکالت صادر می شود. از این پس فعالیت حرفه ای وکلا آغاز می شود و در صورت تمایل می توانند با پذیرش پرونده های مربوط به ملک به عنوان وکیل ملکی اقدام کنند.

وکیل ملکی تهران
مروری بر وظایف یک وکیل ملکی
اگر می خواهید یک وکیل ملکی استخدام کنید، ابتدا باید با وظایف او آشنا شوید. در این صورت بهتر می توانید تصمیم بگیرید که آیا نیازی به استخدام چنین فردی وجود دارد یا خیر. لذا در این قسمت به بررسی وظایف کلی وکیل متخصص در امور ملک و زمین می پردازیم.

– بررسی و تنظیم اسناد
این وکیل جهت تهیه و بررسی اسناد مربوط به قراردادهای خرید، فروش، رهن و اجازه استخدام می باشد. ضمناً تهیه هرگونه سند مالکیت و نقل و انتقال بهتر است زیر نظر وکیل ملکی انجام شود. از آنجایی که برای نظارت بر بندهای قرارداد وکیل گرفته اید، باید در مرحله عقد قرارداد حضور داشته باشد. در نتیجه اگر قصد خرید ملک را دارید می توانید ابتدا شخصاً محل را مشاهده کرده و در صورت تمایل به وکیل خود اطلاع دهید.

– انجام امور نظارتی طبق قانون
در تمام دنیا افرادی که می خواهند به صورت دقیق به امور حقوقی املاک رسیدگی کنند، هنگام بستن قرارداد به وکیل خود اطلاع دهند. این وکیل باید بر بندهای قرارداد، نحوه تسویه حساب های مالی، الزامات قانونی مورد نظر و کلیه امور مربوط به موکل نظارت داشته باشد. در نهایت، شما مطمئن خواهید شد که مورد کلاهبرداری قرار نخواهید گرفت.

– نظارت بر انتقال وجه
در زمان خرید ملک وکیل شما مدارک را تهیه و بیمه نامه می نویسد. علاوه بر اینها حتی می توانید از طریق وکیل ملکی برای خرید ملک پول انتقال دهید. اختلافاتی مانند تخلیه که در زمینه املاک و مستغلات به وجود می آید را می توان با یک وکیل مجرب در میان گذاشت. در این صورت وکیل حقایق ارائه شده از سوی طرفین را جمع آوری و در دادگاه با آنها برخورد می کند.

آیا باید یک وکیل ملکی استخدام کنید؟
این سوالی است که بسیاری از افراد از خود می پرسند که آیا اجباری برای استخدام وکیل ملکی وجود دارد؟ نکته اینجاست که تحت هیچ شرایطی مجبور نیستید وکیل بگیرید. در مواردی مانند قتل و کلاهبرداری که از امور کیفری محسوب می شود، متهم نیاز به وکیل دارد. در این مواقع اگر توانایی مالی برای گرفتن وکیل را نداشته باشد برایش وکیل در نظر گرفته می شود.

با توجه به این موضوع متوجه می شویم که برای خرید و فروش ملک نیازی به استخدام وکیل ملکی نداریم. با این حال، اگر مطمئن باشید که قبل از هر اقدامی یک مشاور حرفه ای در کنار خود دارید، کمتر دچار اشتباه می شوید. بنابراین، استخدام یک وکیل مجرب برای کلیه امور حقوقی مربوط به ملک از خرید و فروش تا تخلیه و توقیف بسیار سودمند است. ساده ترین نتیجه استخدام وکیل این است که از ضرر شما جلوگیری می کند.

وکیل حرفه ای املاک
چگونه یک وکیل املاک صالح پیدا کنیم؟
پیدا کردن یک وکیل املاک با اطلاعات کافی چندان دشوار نیست. هدف شما باید شخصی باشد که هزینه وکالت معقولی را دریافت کند، در این زمینه شهرت خوبی داشته باشد و در دسترس باشد. مثلا عقد قرارداد با وکیلی که به دلیل مشغله شخصی در دسترس شما نیست اصلا انتخاب خوبی نخواهد بود. در اینجا چند راه برای یافتن وکیل آورده شده است:

از اقوام بپرسید
یکی از راه های یافتن یک وکیل خوب این است که در اطراف خود بپرسید. احتمالاً شخصی را در اطراف خود خواهید یافت که اخیراً ملکی را خریده یا فروخته است. از او بخواهید در مورد توانایی های وکیلش با شما صحبت کند. اگر او معقول و قابل اعتماد به نظر می رسد، می توانید او را استخدام کنید.

تحقیقات گسترده
اگر در مرحله قبل موفق به یافتن فرد مناسب نشدید، بهتر است با کانون وکلا تماس بگیرید. از کانون وکلا لیستی از موسسات حقوقی نزدیک خود را بخواهید. البته این کار را می توانید با تحقیق در اینترنت انجام دهید. با موسسات مختلف تماس بگیرید و از آنها در مورد زمینه های تخصصی فعالیتشان سوال کنید.

ترتیب ملاقاتی را دادن
هنگامی که وکیل مورد نظر خود را پیدا کردید، باید جلسات را به صورت حضوری یا آنلاین برنامه ریزی کنید. در اولین جلسه از وکیل بخواهید در مورد تخصص خود صحبت کند و پرونده را با او در میان بگذارد. در این جلسه و از نحوه پاسخگویی وکیل می توانید متوجه شوید که آیا گزینه مناسبی است یا خیر.

وکیل ملکی در تهران
اگر در تهران دعوای ملکی دارید قبل از اینکه وقت و هزینه خود را هدر دهید به وکیل ملکی در تهران مراجعه کنید تا روند شما با دقت و درستی انجام شود زیرا همانطور که گفته شد عامل اصلی اکثر اختلافات ملکی است. این است که مردم از قوانین مالکیت آگاهی ندارند و با دانش اندک خود می خواهند وارد دعوا شوند که ممکن است به ضرر شما تمام شود.

بزرگترین ضرری که ممکن است در دعوای املاک و مستغلات مشاهده کنید به دلیل عدم آگاهی از قوانین املاک است. اگر درگیر دعوای ملکی در تهران هستید، قبل از اینکه وقت و هزینه خود را در مسیر اشتباه هدر دهید، بهتر است کار را به یک وکیل ملکی در تهران بسپارید تا پرونده شما در صحیح ترین مسیر ممکن قرار گیرد.

وکیل ملکی در تهران علاوه بر داشتن دانش حقوقی و تسلط علمی به امور مختلف حقوقی، با مشکلات مربوط به املاک در شهر تهران آشنایی بیشتری دارد. آشنایی وکلا با مشکلات روزمره مستاجران و صاحبان املاک باعث می شود زودتر از آنچه فکرش را بکنید مشکل شما را حل کنند.

حق الوکاله وکیل ملکی چقدر است؟
موضوع بسیار مهم در هنگام استخدام وکیل، حق الوکاله او است. معمولا وکلای باتجربه تر هزینه بیشتری دریافت می کنند. البته این بدان معنا نیست که باید گران ترین وکیل شهر را استخدام کنید. بسیاری از وکلای ملکی وجود دارند که با اخذ هزینه ای بسیار مناسب پرونده شما را به بهترین شکل ممکن پیگیری خواهند کرد.

برای اطلاع از حق الوکاله یک وکیل، می توانید به راحتی با دفتر وکالت او تماس بگیرید. این حقوق با شهرت، ارتباطات، توانایی، تجربه و رسیدگی به پرونده ارتباط مستقیم دارد. علاوه بر این، اگر پرونده پیچیده ای داشته باشید، هزینه آن بیشتر می شود. به همین دلیل توصیه می کنیم در این زمینه تحقیقات خود را به خوبی انجام دهید.

آیا مشاوره آنلاین با وکیل ملکی سودمند است؟
در هر زمینه ای داشتن دانش و اطلاعات می تواند برای شما قدرتمند و سودآور باشد. در صورتی که به دلیل تمکن مالی یا مسافت امکان مراجعه و استخدام وکیل را ندارید می توانید مشاوره آنلاین را انتخاب کنید. در حال حاضر بیشتر کارها از طریق اینترنت انجام می شود. در این زمینه مشاوره نیز از این قاعده مستثنی نبوده و می تواند گامی مفید در جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد یک ملک باشد.

در جلسه مشاوره با وکیل ملکی می توانید سوالات خود را در مورد خرید و فروش و انواع دعاوی ملکی مطرح کنید و پاسخ کامل بگیرید. اگر در مورد اقدام قانونی سردرگم هستید، یک وکیل املاک می تواند به شما کمک کند تا مسیر را طی کنید. فرآیندها را توصیف می کند و راهنمایی های لازم را ارائه می دهد. در بسیاری از دعواهای ملکی می توانید با کمی اطلاعات مشکل را خودتان حل کنید. در اینجا حضور یک وکیل به عنوان مشاور می تواند به شما کمک زیادی کند.

نتیجه
با توجه به توضیحات این مقاله متوجه شدیم که حوزه فعالیت وکیل ملکی چقدر است و تا چه حد می تواند برای شما مفید باشد. زمانی که قرار است با یک وکیل املاک قرارداد ببندید باید حدود فعالیت او را مشخص کنید. اگر قرار باشد فقط به عنوان مشاور شما حضور داشته باشد، الزامی به حضور در دادگاه ندارد. از طرفی اگر در متن قرارداد قید شود که وکیل باید وکالت شما را بر عهده بگیرد، دامنه فعالیت وی تغییر می کند.

بنابراین توصیه ما این است که حتما به یک موسسه حقوقی معتبر مراجعه کنید تا مراحل انتخاب وکیل برای شما راحت شود و بتوانید با وکیل قرارداد معتبر ببندید. در مقابل این قرارداد، وکیل موظف به پیگیری پرونده و تلاش برای رسیدن به نتیجه مطلوب در چارچوب قانون برای شماست.

در صورت نیاز می توانید برای دریافت مشاوره کاملا رایگان از وکیل من با شماره ۸۷۲۰-۶۰۰-۰۹۱۲ تماس بگیرید.

4/5 - (1 امتیاز)
tell
mobile
telegram
whatsapp