وکیل ملک . بهترین وکیل املاک کیست؟
تنوع قوانین و مقررات حاکم بر املاک و همچنین ناآشنایی مردم با قوانین املاک، نه تنها روند رسیدگی را طولانی می کند، بلکه باعث می شود در بسیاری از موارد به نتیجه مطلوب نرسید.

با توجه به اهمیت موضوع دعاوی مدنی و تصمیمات قاطع در دعاوی مدنی، شایسته است هر یک از طرفین برای جلوگیری از تضییع حقوق خود و همچنین حفظ منافع خود از تخصص وکیل مدنی استفاده کنند.

ویژگی های یک وکیل ملکی خوب
یکی از ویژگی های یک وکیل خوب این است که قبل از حضور در جلسه و دفاع از موکل، با مطالعه پرونده، اطلاعات کاملی از موضوع، دلایل و مدارک مستند پرونده به دست می آورد. همچنین وکیل خوب کسی است که نسبت به موکل خود احساس مسئولیت کند و در برابر موکل خود پاسخگو باشد. اگرچه وکالت یک تعهد به وسیله است و وکیل از نظر قانونی مسئولیتی برای رسیدن به نتیجه ندارد.

وکیل املاک کیست؟
وکیل ملکی به شخصی گفته می شود که علاوه بر داشتن دانش و تحصیلات حقوقی و املاک، تسلط و تجربه کافی در طرح دعاوی ملکی و یا دفاع از این دعاوی داشته باشد. ضمناً وکیل ملکی خوب کسی است که با دانش حقوقی بالا در امور ملکی بتواند بهترین راه حل ممکن را بداند و نوع دادخواست و شکایت و اقدامات حقوقی را تشخیص دهد و به نحو احسن از موکل دفاع کند.

وکیل ملکی معمولاً از رسیدگی به دعاوی غیر منقول مانند دعاوی خانوادگی و کیفری خودداری می کند و تمام توجه خود را معطوف مسائل و دعاوی ملکی می کند. وی با استفاده از دانش و مهارت خود تمامی جوانب پرونده های ملکی را ارزیابی می کند و اقدامات لازم را برای دفاع از مشتری انجام می دهد.

عدم آشنایی افراد عادی با قرارداد نویسی و مسائل حقوقی باعث می شود که هنگام عقد قرارداد دچار اشتباه شوند و سپس این اشتباهات گریبانگیر آنها شود. در این موارد تنها راه مراجعه به وکیل ملکی است.

انواع دعاوی ملکی:
به طور کلی دعاوی ملکی به سه دسته تقسیم می شود:

دعاوی حقوقی ملکی
دعاوی مالکیت کیفری
مطالبات ملکی ثبت شده
هر سه دسته از دعاوی فوق مربوط به اموال غیرمنقول مانند مستغلات است. که هر کدام تخصص لازم را در زمینه خود می طلبد. به طوری که کوچکترین اشتباه باعث هزینه های اقتصادی بالا یا زیان های بزرگ می شود.

دعاوی حقوقی ملکی
دعاوی ملکی، دعاوی حقوقی است که بحث ارتکاب جرم منتفی است و تنها به دلیل عدم رعایت قوانین قانونی و قصور افراد اتفاق می افتد. مهمترین این ادعاها عبارتند از:

الزام خریدار به تخلیه و استرداد ملک
الزام به تحویل ملک
تایید و اثبات فروش
تقاضا برای مابه التفاوت کسری منطقه پیش فروش
بازپرداخت قیمت معامله
خسارت تاخیر در انجام تعهدات
الزام تنظیم سند پیش فروش
ادعای قیمت قراردادی
تقاضای غرامت اموال
ادعای سرقفلی
حکم تخلیه مستاجر
الزام به تهیه سند رسمی اجاره
تقاضا برای اجاره معوقه
تعدیل اجاره
تعهد موجر به پرداخت و استرداد سپرده
الزام مالک ملک به ارائه اصل سند مالکیت
شرط لازم برای انجام کار
سلب مالکیت توسط دادگاه
ابطال سند رهن
فسخ معامله به دلیل فضولی بودن
وجوب رفع ممانعت از حق
الزام به رفع مزاحمت
الزام به تنظیم سند رسمی
تایید فسخ قرارداد
دستور فروش ملک مشاع
دعوای عزل
تاییدیه اهدا
مطالبه تعهد قراردادی با توجه به اهمیت دعاوی ملکی و تصمیمات قاطع در این نوع دعاوی، شایسته است هر یک از طرفین برای حفظ حقوق خود و حفظ منافع خود از تخصص وکیل ملکی استفاده کنند.

سوالات متدول :

مدت زمان به نتیجه رسیدن پرونده های ملکی چقد است ؟

بسته به عنوان روندهزمان به نتیجه رسیدن متفاوت است .

حق الوکاله پرونده های ملکی چقد است ؟

معمولاً به صورت درصدی بوده و به طور میانگین بین ۵ تا ۱۰ درصد است .

دادگاه صالح در پرونده های ملکی کجاست ؟

دادگاه محل وقوع مال غیر منقول صالح به رسیدگی است .

Rate this post
tell
mobile
telegram
whatsapp