وکیل موادمخدر تهران

وکیل موادمخدر تهران کیست ؟وکیل مواد مخدر در تهران فردی است که دارای پروانه وکالت معتبر باشد. به طور کلی وکلا عضو اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری (SKODA) یا مرکز وکلا و مشاوران حقوقی قوه قضائیه هستند. وکیل مواد مخدر در واقع وکیلی است که تجربه و تخصص حرفه ای در پرونده های مربوط به مواد مخدر دارد.

یکی از عوامل موثر در شناسایی وکلای مواد مخدر، داشتن تحصیلات دانشگاهی در رشته حقوق جزا و جرم شناسی است.

جرایم مربوط به مواد مخدر از جمله موضوعات مرتبط با حقوق کیفری است. در این مقاله به بررسی برخی از مهم ترین ویژگی های بهترین وکیل مواد مخدر در تهران می پردازیم. همچنین به بررسی برخی از مهم ترین جرایم مرتبط با مواد مخدر و نحوه رسیدگی به این جرایم در دادگاه انقلاب می پردازیم.
وکلای مواد مخدر همچنین ممکن است مدرک وکالت تخصصی جرایم مواد مخدر را از کانون وکلا اخذ کرده باشند. مدرک وکالت تخصصی معمولا به وکلای مجربی داده می شود که دارای شرایط حقوقی هستند.

در بیشتر موارد، وکلای مواد مخدر وکالت متهمی را که به دلیل یکی از جرایم مندرج در قانون مبارزه با مواد مخدر تحت تعقیب قرار گرفته است، بر عهده دارند. برخی از مهمترین وظایف وکیل مواد مخدر در تهران در زیر آمده است.

مهمترین وظایف و اختیارات وکیل مواد مخدر در تهران
وکیل موادمخدر تهران ، در صورتی که وکیل مواد مخدر در تهران دفاع از متهم را بر عهده گرفته باشد باید در دادگاه انقلاب وکالت و از متهم دفاع کند. همچنین وکیل متهم می تواند برای دفاع از وی لایحه دفاعیه تهیه و به دادگاه انقلاب ارائه کند. برخی از جرایمی که ممکن است افراد در ارتباط با مواد مخدر تحت تعقیب قرار گیرند به شرح زیر است:
کشت خشخاش و کوکا به صورت مطلق و کشت کنف به منظور تولید مواد مخدر یا روانگردان غیردارویی صنعتی جرم است. بر اساس ماده یک قانون اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر، مرتکب این جرم علاوه بر محکومیت به انهدام محصول به شرح زیر مجازات خواهد شد:
برای بار اول از ده تا صد میلیون ریال جزای نقدی، بار دوم از پنجاه تا پانصد میلیون ریال جزای نقدی و سی تا هفتاد ضربه شلاق، بار سوم از یکصد میلیون تا یک میلیارد ریال جزای نقدی و یک تا هفتاد ضربه شلاق و دو تا پنج سال حبس، برای چهارمین بار اعدام شد.
واردات، صادرات و ارسال، تولید و ساخت انواع مواد مخدر یا روانگردان غیردارویی صنعتی جرم است.
نگهداری، توزیع، حمل، خرید، ترانزیت، اختفا و فروش مواد مخدر یا روانگردان غیردارویی صنعتی جرم است.
بازکردن یا بهره برداری از محلی برای استعمال مواد مخدر یا روانگردان غیردارویی صنعتی جرم است.
استفاده از مواد مخدر یا روانگردان های صنعتی غیر دارویی به هر شکل جرم است مگر در مواردی که قانون استثناء کرده باشد.
ساخت، تولید، خرید، فروش و نگهداری ابزار و تجهیزات مربوط به تولید و مصرف مواد مخدر و روانگردان های غیر دارویی صنعتی جرم است.

برخی از مهمترین جرایم مربوط به مواد مخدر
وکیل موادمخدر تهران ،همانطور که گفته شد وکیل مواد مخدر در تهران معمولا وکالت یکی از اصحاب دعوا در پرونده های مربوط به جرایم مواد مخدر را بر عهده دارد. برخی از مهمترین جرایم مواد مخدر که در قانون اصلاح قانون مواد مخدر آمده است عبارتند از:
هرکس مواد مخدر یا روانگردان صنعتی غیر دارویی را به قصد مجرم جلوه دادن شخص یا اشخاصی در محلی قرار دهد مجرم است.
همچنین اگر شخصی متهم و محکوم به جرایم مواد مخدر را پناه یا مخفی کند، طبق قانون اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر مجرم است.
همچنین اگر کسی ابزار و وسایل مربوط به تولید و مصرف مواد مخدر و به طور کلی ادله مربوط به جرایم مواد مخدر را معدوم یا مخفی کند مجرم است.
در صورتی که مالک یا مستاجر ملک یا نماینده قانونی آنها دستور کاشت مواد مخدر در ملک تحت تصرف خود را صادر کند در صورتی که علت آن ناشی از صلاحیت مباشر باشد به مجازات مرتکب مستقل محکوم می شود. جرم کاشت مواد مخدر در این صورت مجازات مالک از ده تا سی میلیون ریال جزای نقدی و پانزده تا چهل ضربه شلاق خواهد بود.
علاوه بر موارد مذکور، هرکس دانه یا چوب خشخاش، برگ کوکا یا دانه کنف را مخفی یا حمل یا نگهداری کند به جزای نقدی از یک میلیون تا سی میلیون و یک تا هفتاد ضربه شلاق محکوم خواهد شد. در مورد بذر شاهدانه باید قصد مرتکب کشت مواد مخدر ثابت شود. کشت حشیش برای مصرف مواد غذایی منع قانونی ندارد.

پیگیری پرونده توسط وکیل مواد مخدر در تهران
وکیل موادمخدر تهران ،طبق قانون آیین دادرسی کیفری یکی از حقوق اصلی متهمان جرایم مواد مخدر و سایر جرایم کیفری، داشتن وکیل خوب در تهران یا وکیل است. طبق ماده ۹۱ قانون آیین دادرسی کیفری ضابطان دادگستری باید از بدو رسیدگی به متهم حق ملاقات با وکیل را به متهم اعلام کنند.

متهم در بدو تحت نظر قرار گرفتن حداکثر یک ساعت می تواند با وکیل مشاوره حقوقی داشته باشد. مراجع قضایی و ضابطان موظفند شرایط لازم را برای برخورداری متهم از این حق فراهم کنند.

متهمان جرایم مواد مخدر و سایر جرایم علاوه بر حق ملاقات با وکیل، حق دارند در تحقیقات مقدماتی و رسیدگی قضایی یک یا چند وکیل همراه خود داشته باشند. در صورت واگذاری وکالت به وکیل می تواند از طرف متهم در دادگاه اظهارات دفاعی خود را بیان کند. همچنین وکیل می تواند از طرف متهم لایحه دفاعیه تهیه و به مراجع قضایی تحویل دهد.

تحقیقات مقدماتی از متهمان جرایم مواد مخدر مانند سایر متهمان در دادسرای عمومی و محل وقوع جرم انجام می شود. تعقیب متهم به دستور دادستان یا قاضی وظیفه صادر می شود. در صورت مشهود بودن جرم، ضابطان دادگستری یا مأموران پلیس، متهم را تحت نظر خواهند داشت.

به عنوان مثال، اگر مأموران پلیس مبادله مواد مخدر بین دو نفر را مشاهده کنند، می توانند بر اساس آشکار بودن جرم، آنها را دستگیر کنند. در این صورت مأموران پلیس مکلفند مراتب دستگیری متهم را بلافاصله و حداکثر ظرف مدت یک ساعت به دادستان یا مقام قضایی اعلام کنند. حضور متهم بیش از ۲۴ ساعت زیر نظر مأموران پلیس ممنوع است و متخلفان به جرم بازداشت غیرقانونی محکوم می شوند.

نحوه برخورد با جرایم مواد مخدر در دادگاه انقلاب
وکیل موادمخدر تهران ،طبق بند ص ماده ۳۰۳ قانون آیین دادرسی کیفری کلیه جرائم مربوط به مواد مخدر در صلاحیت دادگاه انقلاب است. دادگاه انقلاب یکی از دادگاه های کیفری ویژه است که در آن به جرایم علیه امنیت، جرایم مواد مخدر و … رسیدگی می شود.

دادگاه انقلاب در پرونده های رسیدگی به جرائم با مجازات های سنگین که در صلاحیت دادگاه های کیفری یک است با حضور سه قاضی تشکیل می شود. در جرائمی که مجازات آنها نسبتاً کمتر است، دادگاه انقلاب با حضور یک قاضی تشکیل می شود.

به عنوان مثال اگر جرم حمل مواد مخدر برای بار اول انجام شود مجازات این جرم جزای نقدی است بنابراین دادگاه انقلاب با حضور قاضی به اتهام رسیدگی می کند. از سوی دیگر، در صورتی که جرم حمل مواد مخدر برای بار چهارم انجام شود، با توجه به اینکه مجازات جرم مذکور اعدام است، دادگاه انقلاب با حضور سه قاضی تشکیل و تشریفات رسیدگی در دادگاه های کیفری را طی می کند. .
برای جرایم مواد مخدر در دادگاه انقلاب با حضور متهم و شاکی و وکلای آنان تشکیل می شود. در ابتدای جلسه دادستان یا نماینده وی کیفرخواست را قرائت و مدارک و مدارک جرم ارتکابی متهم را به دادگاه ارائه می کند. سپس دادگاه از متهم می خواهد در صورت عدم قبول اتهام از خود دفاع کند.

در این مواقع وکیل مواد مخدر نیز می تواند دفاعیات مورد نیاز برای تبرئه متهم را از طرف متهم ارائه کند. در صورتی که وکیل دارای اختیاراتی از قبیل حق تجدیدنظرخواهی، حق جرح شهود و… در دادگاه انقلاب باشد، می تواند برای رهایی متهم از اتهامات وارده به وظایف قانونی مختلف اقدام کند.

مهمترین اختیارات وکیل مواد مخدر در تهران
وکیل موادمخدر تهران ،برخی از مهمترین وظایف و اختیارات وکیل مواد مخدر در تهران عبارتند از:
وکیل مواد مخدر در تهران می تواند مدارک و مدارک لازم را برای تبرئه متهم از طرف موکل خود ارائه دهد. بر اساس اصل آزادی مطالعه عقل، وکلا می توانند به هر سند، موضوع یا واقعه ای که در سرنوشت دادرسی مؤثر باشد رجوع کنند.

البته باید در نظر داشت که روش اخذ دلایل مورد استفاده در دادگاه باید قانونی باشد. بنابراین در صورت استناد وکیل به اعتراف به شکنجه یا اسناد سرقتی دیگری، دادگاه به دلایل ارائه شده رسیدگی نمی کند.

درخواست احضار شهود و مطلعان؛ اقدام دیگری که ممکن است وکیل مواد مخدر در تهران انجام دهد، درخواست احضار شهود و مطلعین است. با توجه به اینکه اظهارات شهود و مطلعان پرونده نقش مهمی در سرنوشت پرونده دارد، وکیل متهم یا شاکی می تواند از دادسرای عمومی یا دادگاه انقلاب تقاضای احضار یا جمع آوری شهود و مطلع کند.

در این صورت چنانچه مقام قضایی حضور شهود و مطلعین را برای روشن شدن مسائل پرونده ضروری بداند، دستور احضار شهود و مطلعین را صادر می کند. در صورتی که شهود و مطلعین بدون عذر موجه از حضور در دادگاه یا دادگاه امتناع ورزند، مقام قضایی می تواند قرار جلب آنان را صادر کند.

اعتراض به آرا؛ یکی دیگر از اختیارات وکیل مواد مخدر در تهران که باید در وکالتنامه قید شود، مرجع تجدیدنظرخواهی از تصمیمات کیفری است. معمولاً آرای صادره از دادگاه های کیفری از قبیل قرار بازداشت موقت، محکومیت به جرایم مواد مخدر و … از جمله آرای قابل اعتراض است.

مسئولیت مدنی، انتظامی و کیفری وکیل مواد مخدر در تهران
وکیل موادمخدر تهران ،اگرچه عقد وکالت یک قرارداد قانونی است و وکیل و موکل می توانند هر زمان که بخواهند آن را فسخ کرده و از آن انصراف دهند، اما این به معنای عدم مسئولیت موکل و وکیل در برابر یکدیگر نیست. طبق قانون مدنی، اگر فعل یا ترک فعل وکیل موجب ضرر و زیان موکل شود، وکیل باید مسئول پرداخت خسارت وارده به وکیل باشد.

همچنین در صورتی که وکیل مواد مخدر در حین انجام وظیفه مرتکب جرم شود طبق قوانین کیفری به جرم وی رسیدگی می شود.
به عنوان مثال، اگر وکیل برای برنده شدن در پرونده جعل اسناد را انجام دهد، به جرم جعل در اسناد رسمی ماده ۵۳۲ قانون مجازات اسلامی تحت تعقیب قرار می گیرد.

در این موارد و همچنین در مواردی که وکلا در حین انجام وظایف خود مرتکب تخلفات انتظامی شوند، دادسرا و دادگاه انتظامی وکلا به موضوع رسیدگی می کنند. در صورت احراز تخلف وکیل توسط دادگاه انتظامی، پروانه وکالت او لغو یا تعلیق می شود.

میزان حق الوکاله وکلای مواد مخدر در تهران
وکیل موادمخدر تهران ،وکیل مواد مخدر در تهران بابت خدمات حقوقی خود از موکل حق الزحمه دریافت می کند. به طور کلی میزان حق الوکاله طبق توافقات انجام شده بین وکیل و موکل تعیین می شود.

در صورت عدم توافق بین وکیل و موکل در خصوص میزان حق الوکاله، میزان حق الوکاله وکیل مواد مخدر در تهران طبق تعرفه مصوب رئیس قوه قضائیه در خصوص میزان حق الوکاله تعیین خواهد شد. حق الوکاله برای وکلا، مشاوران حقوقی و کارشناسان حقوقی. در صورتی که وکالت به صورت تعزیری باشد، میزان حق الوکاله توسط کانون وکلا تعیین می شود.

برای دریافت مشاوره کاملا رایگان می توانید در هر ساعت از شبانه روز با تیم وکیل من به شماره تماس ۸۷۲۰ ۶۰۰ ۰۹۱۲ تماس بگیرید.

Rate this post
tell
mobile
telegram
whatsapp