وکیل کپی برابر اصل مدارک تحصیلی

وکیل کپی برابر اصل مدارک تحصیلی

وکیل کپی برابر اصل مدارک تحصیلی

وکیل کپی برابر اصل مدارک تحصیلی

پرسش: شرکت با مسئولیت محدود چیست؟

پاسخ: شرکت با مسئولیت محدود نوعی شرکت است که، بر خلاف شرکت تضامنی، مسئولیت هر یک از سهامداران در مورد بدهی‌های شرکت محدود به مبلغ سرمایه‌گذاری شده در شرکت است و در صورت عدم کفایت مجبور نیستند اموال شخصی خود را در این راه مصرف نمایند. به زبان ساده‌تر در صورتی که شرکت ورشکسته شود و نتواند جوابگوی طلبکاران باشد تنها سرمایه سهامداران از بین می رود و طلبکاران نمی‌توانند باقیمانده مطالبات خود را از اموال شرکای شرکت مطالبه کنند.

پرسش: ماده 15 از اساسنامه شرکت با مسئولیت محدو د درباره چیست؟

پاسخ: هیئت مدیره ازبین خود یکنفر رابه سمت رئیس هیئت مدیره ویکنفر رابه سمت مدیرعامل انتخاب وهمچنین می تواند برای اعضاء خود سمتهای دیگری تعیین نماید.

 

پرسش: خصوصیات شرکت با مسئولیت محدود چیست؟

پاسخ: – تقسیم سرمایه به سهم الشرکه: در شرکت با مسئولیت محدود برخلاف شرکت های سهامی که بحث از سهم است و سهامدار صحبت از شریک می باشد. سهم الشرکه که می تواند قسمتی از آن غیرنقدی هم باشد که در این صورت تقویم و تسلیم آن ضرورت دارد و ضمانت اجرایش ابطال شرکت است.

ممنوعیت تقسیم سرمایه به سهام: صدور ورقه سهام خاص شرکت های سهامی عام وخاص می باشد و درشرکت با مسئولیت محدود اصدار سهام ممنوع است.

محدود بودن مسئولیت شرکا تاحدود سهم الشرکه خود در مقابل قروض و دیون شرکت: به صراحت این ماده مسئولیت شرکا محدود به سرمایه ای می باشد که در شرکت دارند.

عدم آزادی شریک در انتقال سهم الشرکه خود: که ذیل ماده ١٠٢ ق.ت. ثبت خواهد شد .

پرسش: ماده 19 از اساس نامه شرکت با مسئولیت محدود بیان کننده چه چیزی است؟

پاسخ: هریک ازاعضاء هیئت مدیره می تواند تمام یاقسمتی ازاختیارات وهمچنین حق امضاء خودرابه هریک ازشرکاء برای هرمدت که صلاح بداند تفویض نماید و همچنین هیئت مدیره می تواند تمامی یاقسمتی ازاختیارات خودرابه مدیرعامل تفویض نماید.

 

 

Rate this post
tell
mobile
telegram
whatsapp