کارشناس حقوقی فایننس

کارشناس حقوقی فایننس

سایت حقوقی وکیل من ، وکلای خبره ، تلفن دفتر تهران۸۸۴۰۱۴۱۶  و ارسال پیامک شبانه روزی۱۱۱ به شماره ۰۹۱۲۶۰۰۸۷۲۰

کارشناس حقوقی فایننس

پرسش:علائم تجاری قابل ثبت چیست؟

پاسخ:هر کلمه، حرف یا حروف، عدد، ترسیمات، عکس، شکل، رنگ، تصویر، برچسب یا ترکیب آنها که برای تشخیص کالاها یا خدمات بکار رود، علامت تجاری محسوب می‌شود. در برخی کشورها‌، شعارهای تبلیغاتی نیز علامت تجاری محسوب می‌شوند و در ادارات ملی ثبت علائم تجاری به عنوان علامت تجاری ثبت می‌شوند. تعداد روز افزون کشورها اجازه می‌دهند شکل‌هائی از علائم تجاری که قبلا مرسوم نبوده‌اند نیز ثبت شوند مانند رنگ‌ها، علائم سه بعدی (شکل یا بسته‌بندی کالاها)، نشان‌های قابل شنیدن (صداها) یا نشان‌های قابل استشمام (بوها). با اینحال، بسیاری از کشورها برای آنچه که بعنوان علامت تجاری قابل ثبت هستند محدودیت‌هایی قائل شده‌اند و عمومآ اجازه ثبت نشان‌هائی را می‌دهند که قابل روءیت هستند یا می‌توان آن‌ها را بصورت گراقیک نشان داد.

کارشناس حقوقی فایننس

پرسش:حقوق مالیه چیست؟

پاسخ:قواعد مربوط به وضع مالیاتها و عوارضی که ماَموران دولت می توانند از افراد مطالبه کنند و همچنین مقررات ناظر به ٍبودجه عمومی و وظایف دیوان محاسبات را حقوق «مالیه » می نامند، با اینکه حقوق مالیه به طور مسلم از رشته های حقوق عمومی است با حقوق خصوصی نیز بی ارتباط نیست زیرا بیشتر اینگونه مالیاتها و عوارض به تناسب معاملات و اعمالی که اشخاص انجام داده‌اند بر آنها تحمیل می شود ،و لازمه فرا گرفتن حقوق مالیه شناسایی مفاهیم حقوق خصوصی (مانند قراردادها، ارث، هبه و انتقال مالکیت) و آثاری است که بر اینگونه وقایع بار می شود.

کارشناس حقوقی فایننس

 

پرسش:اهداف سازمان توسعه تجارت چیست؟

پاسخ:توسعه تجارت خارجی، بازاریابی، تبلیغ و گسترش بازارهای جهانی کالا و خدمات صادراتی کشور، فراهم آوردن موجبات توسعه بنگاههای تجاری و افزایش توانمندی آنها بمنظور توسعه صادرات غیرنفتی و بهبود تراز بازرگانی ، اطلاع رسانی  تجاری و انجام اقدامات لازم بمنظور روان سازی و حذف تشریفات زائد تجاری و همچنین تهیه و تنظیم قوانین و مقررات مناسب برای فعالیتهای تجاری و توسعه همکاریهای دو جانبه، چند جانبه و منطقه ای با سایر کشورها و نیز ارائه تسهیلات و کمک برای توسعه صادرات و ارتقاء کیفی کالاها و خدمات با توجه به مزیت های نسبی  و رقابتی کشور.

کارشناس حقوقی فایننس

 

Rate this page
tell
mobile
telegram
whatsapp