طلاق توافقی در یک هفته

طلاق توافقی در یک هفته

در این مقاله سعی کردیم سریع ترین راه برای طلاق را معرفی کنیم. { طلاق توافقی در یک هفته }

یکی از انواع اختلافات خانوادگی طلاق است که متاسفانه امروزه شاهد افزایش چشمگیر آن در جامعه هستیم. طلاق بسته به روش و نوع آن به چند دسته تقسیم می شود. یکی از این طلاق ها، طلاق توافقی است. طلاق توافقی نوعی طلاق است که در آن زن و شوهر به دلیل عدم سازش تصمیم به پایان زندگی مشترک و جدایی توافقی می کنند.

در طلاق توافقی زوجین بر کلیه حقوق و حقوق مالی و غیر مالی از قبیل مهریه، نفقه، حضانت فرزند و ملاقات با یکدیگر توافق دارند و این توافق از نظر دادگاه نیز معتبر و قابل قبول است.

در این نوع طلاق با توجه به توافق طرفین زمان کمتری در دادگاه برای انجام مراحل قانونی صرف می شود. در واقع یکی از ساده ترین راه های طلاق، طلاق توافقی است. البته به این نکته نیز باید توجه داشت که در طلاق توافقی باید مورد توافق زن و مرد باشد و در صورتی که یکی از آنها در مورد نفقه، مهریه و … اختلاف داشته باشد، طلاق توافقی انجام نمی شود.

طلاق توافقی در یک هفته

مدت زمان طلاقی که با توافق همراه باشد از یک هفته تا بیست روز متغیر است و نهایتا ۴۰ روز طول می کشد. که نسبت به طلاق غیر توافقی شرایط آسان تری دارد و در مدت زمان کمتری صورت میگیرد.

طلاق توافقی در یک هفته و مهریه
مهریه مهمترین موضوعی است که طرفین در هنگام جدایی و طلاق باید بر سر آن توافق کنند و این تصمیمات و قرارها بر اساس تصمیم دادگاه است.

ممکن است زن در مقابل طلاق بخشی از مهر خود یا تمام آن را به مرد بدهد، هرچند گاهی زن نیز در هنگام طلاق تمام مهر خود را از مرد مطالبه می کند.

مطالبه مهریه بعد از طلاق متقابل
با توجه به اینکه طلاق توافقی نوعی طلاق است که در آن زن و مرد در همه مسائل از جمله مهریه توافق کرده اند یا زن تمام یا قسمتی از مهر خود را به شوهر می دهد تا او را به جدایی رضایت دهد، امکان پرداخت وجود دارد. بصورت اقساطی جهیزیه هم هست

. گاهی زوجین به تقسیم تمام یا قسمتی از مهریه توافق می کنند که در این صورت مرد باید پس از طلاق آن را به زن بپردازد. در صورتی که برای وصول مهریه از مرد سندی گرفته شده باشد و مرد در موعد مقرر مهریه زن را نپردازد، زن می تواند برای مطالبه مهریه به دادگاه مراجعه کند.

در صورتی که زن برای دریافت مهریه سندی مانند چک یا سفته را به عنوان ضمانت اجرا گرفته باشد، در صورت عدم پرداخت حتی می تواند حکم دادگاه مبنی بر مصادره اموال مرد را بگیرد.

سریع ترین روش طلاق توافقی در یک هفته از جانب زن

زندگی مشترک در بعضی موارد به نتیجه مطلوب نمی رسد و شکست می خورد. به همین دلیل احکام اسلامی که کامل ترین احکام مربوط به ازدواج است، راه پایان دادن به زندگی با سختی و مشقت را مشخص می کند. این که منفورترین حلال خدا شهرت طلاق است که باعث می شود آن زندگی مشترک به صورت شرعی پایان یابد. طرفین برای گرفتن حکم طلاق تلاش می کنند که ادامه زندگی را برای آنها غیرممکن می داند که می تواند دلیل آن باشد. ما هم شما را از سمت زن معرفی می کنیم.

برای صدور حکم طلاق روش های مختلفی وجود دارد که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند. اگر زمان برای گرفتن حکم طلاق برای شما مهم است،

  • ۱-توافق طرفین
  • ۲-اخذ حق طلاق محضری
  • ۳-داشتن حق طلاق عقدنامه ای

در مرحله اول ، دریافت حکم طلاق یک مقدار سخت به نظر می‌آید. ولی در این مقاله به شما توضیح می دهیم که این روش های دریافت حکم طلاق علاوه بر سریع تر بودن ، آسان تر از سایر روش ها نیز می باشند.

طلاق ممکن است غیر توافقی یا توافقی باشد و همچنین ممکن است به وسیله ی حق طلاق محضری ای یا عقد نامه ای نیز صورت بگیرد. فرایند طی کردن روند طلاق در هر کدام از موارد مذکور متفاوت است و هر کدام از نظر سهولت و سرعت تفاوت هایی با یکدیگر دارند. بدیهی است که کسی به دنبال جدایی است ، سریع ترین راه طلاق از طرف زن را نیز می طلبد.

سریع ترین و ساده ترین روش طلاق از جانب زن ( طلاق توافقی در یک هفته )

این عنوان را صرفا می توان به جدایی از طریق حق طلاق نسبت داد. حق طلاقی که زن می تواند از طریق آن حکم جدایی خود را در سریع ترین زمان ممکن پیگیری کند به این شرح است :

  • حق طلاق محضری
  • حق طلاق در عقد نامه

درست است که حق طلاق ممکن است مشروط باشد و طرف طلاق را مجبور به صرف نظر از حقوق خود بکند اما اگر سرعت طلاق برایتان مهم است ، این راه از سریع ترین راه طلاق از طرف زن محسوب می شود. نکاتی که در مورد این راه از جدایی مد نظر می باشد به این شرح است :

  1. مدت زمان آن تقریبا به اندازه ی طلاق همراه با توافق است.
  2. مزیت این نوع طلاق در عدم نیاز به حضور زوج است.
  3. با داشتن این حق طلاق زن میتواند به تنهایی اقدام به گرفتن حکم طلاق کند.
  4. در این نوع طلاق نیازی به طی کردن مراحلی همچون داوری یا انجام مشاوره نیست.
  5. اگر حق طلاق مشروط باشد زن فقط با رعایت کردن شرط مقرر شده میتواند حکم طلاق را دریافت کند. برای مثال شرط می شود در صورتت اعطا حضانت فرزندان، زن حق طلاق دارد.

بیشتر بخوانید : وکیل طلاق توافقی

5/5 - (1 امتیاز)
tell
mobile
telegram
whatsapp